Teknos har fullført oppkjøpet av Drywood Norge AS

Teknos har fullført oppkjøpet av Drywood Norge ASet selskap som opererer innen detaljhandelen og det dekorative norske malingsmarkedet.

Oppkjøpet av Drywood Norge AS støtter Teknos' vekststrategi. Oppkjøpet gir Teknos adgang til et nytt forretningsområde, og det vil ytterligere styrke Teknos' posisjon i markedet for dekorative malinger i Norge.

Nederlandske Drywood malingsprodukter har vært på det norske markedet i over 40 årProduktene, spesielt Drywood eksteriør hus og tak maling, har kvaliteter som passer det norske klimaet. Selskapet har utviklet seg positivt hele veien, og dagens omsetning ligger like under 30 millioner kroner.

"Jeg er ekstremt fornøyd med vellykket gjennomføring av oppkjøpet. Vi ser frem til å tilby utvidet produktsortiment og direkte leveranser til våre kunder i Norge", sier Paula Salastie, CEO, Teknos Group Oy.

Mer informasjon:

Espen Lund
Salgsdirektør

Teknos Norge AS
Tel. +47 312 94900
espen.lund@teknos.com

Marcel Dissel
Chief Commercial Officer
Teknos Group Oy
marcel.dissel@teknos.com
tel. +41 792 815 161

Minna Koistinen