Teknos ostaa tsekkiläisen Finnproduct s.r.o:n

Teknos on sopinut tsekkiläisen maalijälleenmyyjän Finnproduct s.r.o:n hankinnasta ja saattanut yritysoston päätökseen. Finnproduct s.r.o:n yritysosto vahvistaa Teknoksen asemaa Tsekin markkinoilla.

Teknos ja Finnproduct ovat tehneet yhteistyötä jo pitkään. Finnproduct on ollut Teknoksen jälleenmyyjä jo vuodesta 1992 alkaen.

Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme heidän tarpeisiinsa parhaat ratkaisut. Haluamme kehittää tarjontaamme asiakkaillemme Tsekissä hyödyntämällä Teknos-konsernin osaamista ja tietotaitoa. Näemme yritysoston erinomaisena kehitysaskeleena Tsekin markkinoilla, sanoo Marcel DisselChief Commercial Officer.

Teknos on johtava teollisuusmaalien tuottaja ja yrityksellä on vahva asema myös kauppa- ja rakennusmaalien markkinoilla. Teknos toimii yli 20 maassa Euroopassa, Aasiassa ja USA:ssa. Vuonna 1948 perustettu Teknos on yksi Suomen suurimmista perheyrityksistä.

“Olemme esitelleet Teknoksen tuotteet menestyksekkäästi Tsekin markkinoille ja onnistuneet luomaan pitkäkestoisia asiakassuhteita. 25 vuoden jälkeen on aika jäädä eläkkeelleOlemme vakuuttuneita, että liiketoiminta kehittyy edelleen positiivisesti, kun Teknos ottaa toiminnan vastuulleen”, kertoo Finnproduct s.r.o:n edellinen omistaja Ivanka Cieslová

Lisätiedot:

Janne Naarmala
toimitusjohtaja, Teknos Tsekki
janne.naarmala@teknos.com
puh. +358 40 8402654

Marcel Dissel
Chief Commercial Officer
Teknos Group Oy
marcel.dissel@teknos.com
puh. +41 792 815 161

Teknos on kansainvälinen maalivalmistaja, joka toimii yli 20 maassa Euroopassa, Aasiassa ja USA:ssa. Teknoksen liikevaihto vuonna 2018 oli noin 408 miljoonaa euroa, ja tällä hetkellä se työllistää noin 1700 henkeä. Teknos on johtavia teollisuusmaalien valmistajia, jolla on vahva asema kauppa- ja rakennusmaaleissa. Teknos tekee maailmasta kestävämmän kehittämällä teknisesti edistyksellisiä pinnoiteratkaisuja, tiiviissä yhteistyössä asiakkaidensa kanssa, suojaamaan pintoja ja pidentämään niiden käyttöikää. Teknos on perustettu vuonna 1948, ja se on yksi Suomen suurimpia perheyrityksiä. Lisätietoja www.teknos.com.

Lainaukset

Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme heidän tarpeisiinsa parhaat ratkaisut. Haluamme kehittää tarjontaamme asiakkaillemme Tsekissä hyödyntämällä Teknos-konsernin osaamista ja tietotaitoa. Näemme yritysoston erinomaisena kehitysaskeleena Tsekin markkinoilla.
Marcel Dissel, Chief Commercial Officer, Teknos Group Oy