Teollisuuden Voima Oyj:n ympäristöraportti 2022 on julkaistu

Teollisuuden Voima Oyj:n (TVO) ympäristöraportti perustuu EMAS-asetuksen (the Eco-Management and Audit Scheme) mukaisiin vaatimuksiin ja toimii vahvistettuna ympäristöselontekona yrityksen toiminnasta.

Ympäristöraportti kertoo kattavasti TVO:n toiminnan ympäristövaikutuksista, ympäristönsuojelutavoitteista sekä niiden toteutumisesta ja keskeisistä ympäristöindikaattoreista. Ympäristöraportissa raportoidaan vuosittain TVO:n ympäristö- ja energiatehokkuusohjelman tavoitteet ja tulokset.

Raportti on Suomen ympäristökeskuksen tarkastama, ja sen on todentanut riippumaton ja puolueeton akkreditoitu todentaja DNV Business Assurance Finland Oy Ab.

TVO:n ympäristöraportti 2022 on julkaistu 31. maaliskuuta 2023 osoitteessa www.tvo.fi/talousjulkaisut.

Teollisuuden Voima Oyj on tuottanut sähköä omistajilleen, suomalaisille teollisuus- ja energiayhtiöille, turvallisesti ja luotettavasti jo yli 40 vuotta. TVO:n Olkiluodossa tuottaman ydinsähkön osuus on Olkiluoto 3:n säännöllisen sähköntuotannon alettua noin 30 prosenttia Suomen sähkön tarpeesta. Ilmastoystävällinen ydinsähkö palvelee yhteiskuntaa ja vähentää energiantuotannon ympäristökuormitusta. Olkiluotoon on rakenteilla myös maailman ensimmäinen käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoituslaitos.