AITO Työterveys osaksi Terveystaloa

Terveystalo Lehdistötiedote 30.11.2021

Vantaan kaupunginhallitus hyväksyi 30.11.2021 AITO Työterveys - Vantaan Työterveys Oy:n myymisen Terveystalolle. Kauppakirja allekirjoitetaan valitusajan jälkeen joulukuun lopulla ja omistus siirtyy helmikuussa 2022. Sopimukseen kuuluu myös työterveyspalveluiden tuottaminen Vantaan kaupungille 4 vuoden ajan 1.2.2022 alkaen.

AITO Työterveys - Vantaan Työterveys Oy on Vantaan kaupungin kokonaan omistama tytäryhtiö, joka tuottaa työterveyspalveluita Vantaan kaupungille sekä yritys- ja merimiesterveyden palveluita Vantaan, Helsingin, Espoon, Kauniaisten ja Keravan järjestämisvastuun toteuttamiseksi. Yhtiö työllistää noin 50 henkilöä ja se tarjoaa palveluita kolmessa toimipisteessä, Vantaan Tikkurilassa, Helsingin Pasilassa sekä Espoon Tapiolassa. AITO Työterveyden liikevaihto vuonna 2020 oli noin 7,5 miljoonaa euroa. Kauppa laajentaa Terveystalon työterveyspalveluiden tarjontaa ja tuo lukuisia uusia asiakkuuksia etenkin pk-sektorilta.

”Toivotamme AITO Työterveyden osaavan henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon. AITO Työterveys on merkittävä työterveyspalveluiden tuottaja pääkaupunkiseudulla ja täydentää erinomaisesti osaamistamme sekä vahvistaa asiakaspohjaamme keskeisellä alueella. Olen iloinen myös siitä, että pääsemme tuottamaan työterveyden palvelut Vantaan kaupungille ja kehittämään niitä yhdessä. Terveystalo on markkinajohtaja kuntien ja muiden julkisten tahojen työterveydessä ja tunnemme asiakkaiden tarpeet erittäin hyvin. Yrityskaupan myötä AITO Työterveyden asiakkaat saavat entisten palveluiden lisäksi käyttöönsä Terveystalon laadukkaat digipalvelut ja ammattilaiset pääsevät osaksi Suomen suurinta terveysalan asiantuntijaverkostoa", sanoo Terveystalon julkisten palveluiden johtaja Mikko Tainio.

AITO Työterveys on tehnyt hienoa työtä, ja omistajanvaihdoksella mahdollistetaan yhtiön hyvin alkanut kehitys ja kasvu tulevaisuudessa. Myynti liittyy meneillään olevaan hyvinvointialueuudistukseen. Vantaan sosiaali- ja terveystoimen sekä pelastustoimen siirryttyä hyvinvointialueelle sekä sen pääkaupunkiseudun pienyrityspalvelujen jakaantuminen monelle eri alueelle tekisi yhtiön omistamisesta varsin hajanaisen. Eli myynnin taustalla on toimintaympäristön muutos”, toteaa Vantaan kaupunginjohtaja Ritva Viljanen.

Omistajanvaihdoksella ei ole vaikutusta AITO Työterveyden työntekijöiden työsuhteeseen, vaan he jatkavat edelleen yhtiön palveluksessa.

Terveystalon mediapäivystys

Kirsi-Marja Lievonen, Vantaan henkilöstö- ja konsernijohtaja

kirsi-marja.lievonen@vantaa.fi

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys, jonka tavoitteena on voimaannuttaa elinikäiseen terveyteen ja hyvinvointiin ja rakentaa terveempää yhteiskuntaa.  Yhtiö tarjoaa kokonaisvaltaisia hyvinvoinnin, perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille sekä julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös yli 300 toimipaikkaa ympäri Suomen.

Vuonna 2020 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Asiakaskäyntejä tehtiin noin 6,9 miljoonaa, joista yli neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com