Minttu Sinisalo on nimitetty Terveystalon henkilöstöjohtajaksi

Terveystalo Oyj pörssitiedote 21.10.2019 klo 10.00

Minttu Sinisalo s. 1980, KTM, on nimitetty Terveystalon henkilöstöjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään 21.2.2020. Minttu Sinisalosta tulee johtoryhmän jäsen ja hän raportoi elokuussa 2019 toimitusjohtajaksi nimitetylle Ville Iholle. Iho aloittaa toimitusjohtajan tehtävässä viimeistään 8.2.2020. Sari Petäjäniemi-Soininen toimii väliaikaisena henkilöstöjohtajana Sinisalon aloitukseen saakka.

Minttu Sinisalo siirtyy tehtävään Finnairilta, jossa hän on toiminut monipuolisissa henkilöstöjohtamisen tehtävissä vastaten konsernitasolla muun muassa palkitsemispolitiikoista ja -käytänteistä, lyhyen ja pitkän aikavälin kannustinjärjestelmistä, suorituksen ja kyvykkyyksien johtamisesta sekä työnantajabrändistä. Tällä hetkellä Minttu Sinisalo vastaa Finnairin Operations -yksikön yli 2 000 työntekijän henkilöstöasioista.

”Toivotan Mintun lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon. Mintulla on monipuolinen kokemus vaativista henkilöstöjohtamisen tehtävistä ja näyttöä kyvystä viedä haastavia hankkeita maaliin. Terveystalon kulttuurissa yhdistyvät vahva arvopohja ja korkea suoritustaso, ja Minttu sopii henkilönä tähän ympäristöön erinomaisesti. Ilman osaavia ja sitoutuneita ammattilaisia ei ole Terveystaloa. Haluamme jatkossakin olla halutuin työntekopaikka osaajille ja tarjota korkealaatuisia, yksilökeskeisiä ja terveyttä edistäviä palveluita. Rakennamme yhdessä tulevaisuuden terveydenhuoltoa ja taistelemme terveemmän elämän puolesta. Minttu on sitoutunut missioomme ja olen ylpeä ja iloinen että saamme hänet mukaan tiimiimme", toteaa Ville Iho

”Terveystalo on johtava terveydenhuoltoalan toimija, jossa on tehty vakuuttavaa työtä viime vuosina. Vahvat osaajat ovat Terveystalon keskeinen menestystekijä ja yritys on toimialansa kiinnostavin työntekopaikka. Olen ylpeä päästessäni liittymään Terveystalon kyvykkääseen tiimiin tässä mielenkiintoisessa vaiheessa. Odotan innoissani, että pääsen yhdessä terveystalolaisten kanssa kehittämään yritystä edelleen eteenpäin.” toteaa Minttu Sinisalo.

Liitteet: Minttu Sinisalo CV

Lisätietoja antaa:
Kati Kaksonen, johtaja, sijoittajasuhteet ja talousviestintä
Puh. +358 10 345 2034
Kati.kaksonen@terveystalo.com

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkosto kattaa 260 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2018 Terveystalossa asioi noin 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,5 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 10 000 terveydenhuollon ammattilaista, joista noin puolet toimii itsenäisinä ammatinharjoittajina. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com