Terveystalo kasvaa hyvinvoinnin palveluissa – Saimaan Urheilufysioterapia Oy osaksi Terveystaloa

Terveystalo Lehdistötiedote 3.10.2022

Terveystalo laajentaa hyvinvoinnin palveluiden tarjontaansa ostamalla 30.9.2022 päivätyllä sopimuksella Saimaan Urheilufysioterapia Oy:n.

Vuonna 2019 perustettu Saimaan Urheilufysioterapia Oy tarjoaa mm. fysioterapian, urheilufysioterapian, hieronnan ja valmennuksen palveluja kahdessa toimipisteessä Lappeenrannassa ja Imatralla. Saimaan Urheilufysioterapia Oy:ssä työskentelee 11 ammattilaista ja yhtiön liikevaihto tilikautena 04/2022 oli noin 0,55 miljoonaa euroa.

”Yhdistymisessä Saimaan Urheilufysioterapia Oy siirtyy osaksi Terveystaloa, joka on terveyspalveluiden johtava toimija niin liikevaihdoltaan kuin verkostoltaan. Tämä avaa uusia mahdollisuuksia kuntoutuspalveluiden kehittämiseen. Etenkin alueen huippu-urheilijoille ja liikkujille yhdistyminen mahdollistaa saumattomat hoitoketjut ja ennaltaehkäisevän valmennuksen”, sanoo Saimaan Urheilufysioterapia Oy:n toimitusjohtaja Jussi Markkanen.

”Toivotamme Saimaan Urheilufysioterapia Oy:n ammattilaiset lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon. Yhtiön palvelut täydentävät fysioterapian tarjontaamme laaja-alaisesti. Fysioterapia onkin yksi keskeinen osaamisalue Fokus Tuki- ja liikuntaelinten erikoisyksikössämme. Tavoitteenamme on jatkaa kasvuamme täydentävillä yritysostoilla ja haluamme koko Suomen kattavaan tiimiimme lisää huippuosaajia”, kertoo Teemu Paatela, Terveystalon Fokus Tuki- ja liikuntaelinten erikoisyksikön liiketoimintajohtaja.

Kaikki yrityksen palveluksessa olevat henkilöt siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä ja liiketoiminta jatkuu nykyisissä tiloissa.

Teemu Paatela, Terveystalo, liiketoimintajohtaja Fokus Tuki- ja liikuntaelinten erikoisyksikkö,
puh. +358 50513 5247

Jussi Markkanen, Toimitusjohtaja, Saimaan Urheilufysioterapia Oy,
puh. +358 50343 0375

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin yksityinen terveyspalveluyritys ja johtava toimija työterveydessä Pohjoismaissa. Tarjoamme monipuolisia perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, sekä hyvinvoinnin palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös noin 360 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Ruotsissa tarjoamme työterveyden palveluita 120 toimipaikassa. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus.

Vuonna 2021 Suomen Terveystalossa asioi 1,3 miljoonaa yksittäistä asiakasta ja asiakaskäyntejä tehtiin noin 8 miljoonaa, joista noin neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yhteensä yli 15 500 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com