Terveystalo kasvattaa hierontapalvelujen tarjontaansa ostamalla Suomen Hierojakoulut Oy:n

Terveystalo Lehdistötiedote 30.11.2021

Terveystalo ostaa 30.11.2021 päivätyllä sopimuksella Suomen Hierojakoulut Oy:n, mikä on Suomen suurin koulutetun hierojan ammattitutkintoon valmentavaa koulutusta tarjoava yritys.

Suomen Hierojakoulut on perustettu vuonna 2008. Yrityksellä on hierojakoulu kahdeksalla paikkakunnalla: Helsingissä, Espoossa, Jyväskylässä, Oulussa, Kuopiossa, Seinäjoella, Kotkassa ja Porvoossa. Suomen Hierojakoulut tarjoaa opiskelijoilleen laadukkaan opintomahdollisuuden sekä monipuolisia opintopolkuja. Kaikissa toimipisteissä on tarjolla opiskelijahieronnan lisäksi koulutettujen hierojien hierontapalveluita. Yrityksessä palvelee n. 100 ammatinharjoittajaa 160 opiskelijan lisäksi. Suomen Hierojakoulut Oy:n liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,3 miljoonaa euroa.

Terveystalo on tarjonnut vuodesta 2018 alkaen hierontapalveluita Rela-brändillä ja -konseptilla osana kokonaisvaltaista terveydenhuollon hoitoketjua. Rela-brändin alle kuuluu valtakunnallinen ammattihierojaketju Rela-hierojat Oy sekä koulutuspalveluja tuottava Hierojakoulu Relaxi Oy.

Rela-hierojat on kasvanut yhdeksässä vuodessa valtakunnallisesti toimivaksi ketjuksi, jolla on tällä hetkellä 73 vastaanottoa Suomessa ja yksi Virossa. Hierojia on lähes 350. Hierojakoulu Relaxi puolestaan kouluttaa koulutetun hierojan tutkintoon neljässä hierojakoulussaan (Helsinki, Tampere, Turku ja Lahti). Suomen Hierojakoulut Oy:n osto tukee Terveystalon tavoitetta jatkaa kasvua ennaltaehkäisevissä hyvinvointipalveluissa, joissa hierontapalvelut ovat keskeinen osa.

”Toivotamme Suomen Hierojakoulujen osaavan opiskelija- ja ammattilaisjoukon lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon. Suomen Hierojakoulut täydentää erinomaisesti osaamistamme ja tarjontaamme hierontakoulutuksessa sekä -palveluissa. Kaupan myötä voimme palvella entistä laadukkaammin ja kattavammin asiakkaitamme”, kertoo Terveystalo Rela-hierojien yksikönjohtaja Marika Kuusela.

"Terveystalon kanssa tehtävän yhteistyön myötä voimme tarjota jatkossa koulutuspalveluita yhä laadukkaammin ja kattavammin. Hierojakoulujen yhteiskunnallisena tehtävänä on toimia terveydenhuoltoalalle tähtäävien osaajien hautomona. Merkittävä osa meiltä valmistuvista hierojista jatkaa töissä terveydenhuoltoalan ammattilaisena ja kehittää erikoisosaamista tämän pohjakoulutuksen ympärille. Meidän vastuullamme on huolehtia siitä, että tuo ydin on laadukas ja luo näin ollen puitteet, jonka ympärillä jokainen voi kasvaa haluamallaan tavalla alan osaajana", sanoo toimitusjohtaja Ida Hakola Suomen Hierojakouluista.

Omistajanvaihdoksella ei ole vaikutusta Suomen Hierojakoulujen työntekijöiden työsuhteeseen, vaan he jatkavat edelleen yhtiön palveluksessa.

Marika Kuusela, yksikönjohtaja, Terveystalo Rela-hierojat

marika.kuusela@terveystalo.com

Ida Hakola, toimitusjohtaja, Suomen Hierojakoulut Oy
ida.hakola@suomenhierojakoulut.fi

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys, jonka tavoitteena on voimaannuttaa elinikäiseen terveyteen ja hyvinvointiin ja rakentaa terveempää yhteiskuntaa.  Yhtiö tarjoaa kokonaisvaltaisia hyvinvoinnin, perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille sekä julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös yli 300 toimipaikkaa ympäri Suomen.

Vuonna 2020 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Asiakaskäyntejä tehtiin noin 6,9 miljoonaa, joista yli neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com