Terveystalo laajentaa kuntoutuspalveluitaan ostamalla Suomen Fysiogeriatria Oy:n tytäryhtiöineen

Terveystalo Lehdistötiedote 4.4.2022

Terveystalo ostaa 31.3.2022 päivätyllä sopimuksella fysioterapiaa ja toimintaterapiaa tarjoavan Suomen Fysiogeriatria Oy:n sekä sen tytäryhtiöt; toi.minna Oy:n, Mimmin terapia Oy:n ja Aktiivi-Fysioterapia Tampere Oy:n. Yhtiön palveluksessa olevat henkilöt siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä ja toiminta jatkuu entisissä tiloissa.

Suomen Fysiogeriatria Oy on ikääntyneiden ja muistisairaiden kuntoutuksen uranuurtaja ja edelläkävijä Suomessa, jonka juuret ulottuvat vuoteen 1982. Yhtiön erikoistuneiden tytäryhtiöiden kokeneet ammattilaiset tarjoavat erityisfysioterapiaa, ennaltaehkäisevää ja kuntouttavaa fysioterapiaa sekä toimintaterapiaa 17 toimipisteessä valtakunnallisesti. Yhtiössä työskentelee 40 toimintaterapeuttia ja 100 fysioterapeuttia, joista valtaosa on geriatrisen fysioterapian erityisosaajia. Yhtiöt tuottavat palveluita yksityiselle, julkiselle ja kolmannelle sektorille ja niiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2021 oli 6 miljoonaa euroa. Kauppa tukee Terveystalon tavoitetta vahvistaa palveluntarjontaa kasvavilla erikoisaloilla, joihin myös erilaiset kuntoutus- ja terapiapalvelut kuuluvat.

”Toivotamme Suomen Fysiogeriatrian ja tytäryhtiöiden henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon. Yhdessä olemme enemmän: yhdistymisen myötä voimme tarjota laadukasta palvelua yhä useammille asiakkaille ja myös maantieteellinen kattavuutemme ottaa harppauksen eteenpäin. Yhdistymisessä siirtyvien ammattilaisten osaaminen ja kokemus toiminta- ja fysioterapiapalveluissa sekä kokonaisvaltaisessa kuntoutuksessa vahvistavat Terveystalon palvelutarjoamaa. Saamme yhdistymisen myötä myös merkittävää täydentävää osaamista geriatrisessa kuntoutuksessa. Terapia- ja kuntoutuspalvelut ovat yksi tärkeistä strategisista kasvualueistamme”, kertoo Terveystalon kasvuliiketoimintojen johtaja Petri Keksi.

”Koko toimihistoriamme ajan meillä on ollut tavoitteena kehittää rohkeasti kuntoutustoimialaa yhdessä terapeuttiemme kanssa ja toimia kuntoutuksen sekä terapiapalveluiden innovatiivisena edelläkävijä. Terveystaloon yhdistymisen myötä olemme eturivissä kehittämässä kuntoutuksen ja terapian laatua ja vaikuttavuutta sekä suomalaisten elämänlaatua. Terveystalon laaja asiantuntija- ja toimipaikkaverkosto tukee toimintaamme sekä tarjoaa terapeuteillemme uusia mahdollisuuksia moniammatillisen organisaatiokulttuurin kehittämiseen ja toiminnan laajentamiseen valtakunnallisesti. Toiminnan pohjautuminen tutkittuun tietoon on tärkeää kaikessa tekemisessä niin Terveystalolle, kuin Fysiogeriatrialle.  Näemme kuntoutuksen ja terapiapalvelut keskeisenä osana tulevaisuuden elinvoimaista ja vaikuttavuusperusteista sosiaali- ja terveydenhuoltoa. On ilo lähteä rakentamaan sitä yhdessä Terveystalon ammattilaisten kanssa”, sanoo Suomen Fysiogeriatria Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja yhtiön pääomistaja Katja Sohlberg.

Lisätietoja:

Petri Keksi, Kasvuliiketoimintojen johtaja, Terveystalo Oyj, puh. +358 40 730 8188

Katja Sohlberg, Hallituksen puheenjohtaja, Suomen Fysiogeriatria Oy, puh. +358 50 511 5050

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin yksityinen terveyspalveluyritys ja johtava toimija työterveydessä Pohjoismaissa. Tarjoamme monipuolisia perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, sekä hyvinvoinnin palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös noin 360 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Ruotsissa tarjoamme työterveyden palveluita 120 toimipaikassa. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu yhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus.

Vuonna 2021 Suomen Terveystalossa asioi 1,3 miljoonaa yksittäistä asiakasta ja asiakaskäyntejä tehtiin noin 8 miljoonaa, joista noin neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yhteensä yli 15 500 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com