Terveystalo on saanut omistusoikeuden kaikkiin Feelgoodin osakkeisiin

Terveystalo Oyj Lehdistötiedote 7.12.2021 klo 09.55

Terveystalo Oyj (”Terveystalo”) julkisti 27.7.2021, että sen kokonaan omistama tytäryhtiö Terveystalo Healthcare Oy (”Terveystalo Healthcare”) oli saanut omistukseensa yhteensä 97,42 prosenttia Feelgood Svenska AB (publ):n (”Feelgood”) osakkeista ja äänistä sen toteutettua hallituksen suositteleman pakollisen käteisostotarjouksen Feelgoodin osakkeenomistajille kaikkien näiden omistamien Feelgoodin osakkeiden hankkimisesta ostotarjouksessa 5,70 Ruotsin kruunun (siihen aikaan noin 0,566 euron) osakekohtaista käteisvastiketta vastaan (”Ostotarjous”). Terveystalo ilmoitti lisäksi, että Terveystalo Healthcare oli käynnistänyt pakollisen lunastusmenettelyn Feelgoodin jäljellä olevista osakkeista. Feelgoodin osakkeet poistettiin Nasdaq Stockholmista 6.8.2021.

Välimiesoikeus on pakollisessa lunastusmenettelyssä päättänyt, että Terveystalo Healthcarella on oikeus ja velvollisuus hankkia jäljellä olevat Feelgoodin osakkeet, että Terveystalo Healthcarelle myönnetään omistusoikeus jäljellä oleviin Feelgoodin osakkeisiin ja että Terveystalo Healthcare maksaa alustavan lunastushinnan 5,70 Ruotsin kruunua (noin 0,555 euroa) osakkeelta lisättynä lakisääteisellä korolla. Suunniteltu maksupäivä vähemmistöosakkaille on 20.12.2021, jolloin Feelgoodin osaketta kohden maksetaan 5,75 Ruotsin kruunua (noin 0,560 euroa), joka koostuu 5,70 Ruotsin kruunun (noin 0,555 euron) alustavasta lunastushinnasta ja 0,05 Ruotsin kruunun (noin 0,005 euron) lakisääteisestä korosta.

Sen seurauksena, että Terveystalo Healthcarelle on myönnetty omistusoikeus Feelgoodin jäljellä oleviin osakkeisiin, Terveystalo Healthcare omistaa nyt 100 prosenttia Feelgoodin osakkeista ja äänistä.

Liisa-Maija Seppänen, Sijoittajasuhdepäällikkö

liisa-maija.seppanen@terveystalo.com

Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys, jonka tavoitteena on voimaannuttaa elinikäiseen terveyteen ja hyvinvointiin ja rakentaa terveempää yhteiskuntaa.  Yhtiö tarjoaa kokonaisvaltaisia hyvinvoinnin, perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille sekä julkiselle sektorille. Terveystalon digivastaanotto palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, 24/7. Terveyden ja hyvinvoinnin palveluja tarjoaa myös yli 300 toimipaikkaa ympäri Suomen.

Vuonna 2020 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Asiakaskäyntejä tehtiin noin 6,9 miljoonaa, joista yli neljännes toteutui etäkanavissa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaista. Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com