• Terveystalo Oyj/

Terveystalo tähtää kuntoutus- ja terapiapalveluissa Suomen johtavaksi toimijaksi – ostaa Attention vauhdittamaan erityisesti julkisten asiakkuuksien kasvua

Terveystalo täydentää osaamistaan kuntoutus-, arviointi- ja terapiapalveluissa ostamalla Attentio Oy:n toiminnan 16.2.2021 allekirjoitetulla sopimuksella. Yhtiössä työskentelee osa- ja kokoaikaisesti yhteensä 62 henkilöä. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3 miljoonaa euroa. Yrityskauppa tukee Terveystalon tavoitetta nousta Suomen johtavaksi kuntoutus- ja terapiapalveluiden tuottajaksi ja kykyä toimia asiakkaan kokonaisvaltaisena terveyskumppanina hoitopolun alusta loppuun asti.

Attentio on vuonna 2013 perustettu suomalainen yritys, joka keskittyy toiminnassaan parantamaan asiakkaidensa toimintakykyä ja varmistamaan arjen sujuvuuden. Yhtiön palveluihin kuuluvat puheterapia, toimintaterapia, fysioterapia ja neuropsykologiset palvelut. Yhtiö tuottaa palveluita sekä yksityishenkilöille, KELA:lle että julkisen sektorin asiakkaille ympäri Suomen.

– Olemme hyvin iloisia Attention liittyessä osaksi Terveystaloa. Attentiolaiset ovat edelläkävijöitä alan työtapojen kehittämisessä ja heidän vankka kokemuksensa kuntoutus-, arviointi- ja terapiapalveluista täydentää entisestään Terveystalon osaamista julkisten palvelujen alueella. Toivomme jatkossa voivamme tarjota näitä laadukkaita ja asiakaslähtöisiä palveluita vielä laajemmin kaikkien asiakkaidemme käyttöön. Toivotan Attention ammattilaiset lämpimästi tervetulleiksi 13 000 terveystalolaisen joukkoon, sanoo Terveystalon julkisten palveluiden johtaja Mikko Tainio.

– Olemme tyytyväisiä päästessämme aloittamaan yhteisen työmme Terveystalon kanssa tuottaaksemme parasta mahdollista palvelua asiakkaillemme. Yhdistymisen myötä olemme kärkipaikalla kuntoutuksen kehittämisessä. Digitaalisten palvelujen kehitysmahdollisuudet ja laaja palveluverkosto takaavat asiakkaillemme yhä helpomman pääsyn palveluihin.  Attentio jakaa Terveystalon arvomaailman, jossa on tärkeää tuottaa ihmislähtöisiä ja kokonaisvaltaisia, tutkittuun tietoon perustuvia palveluita, sanoo Attention toimitusjohtaja Hanna Kortteinen.

Kaikki yhtiön palveluksessa olevat henkilöt siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä.

Lisätietoa medialle:
 Mikko Tainio, Terveystalon julkisten palveluiden johtaja
p. 030 633 0673, Mikko.Tainio@terveystalo.com

Hanna Kortteinen, toimitusjohtaja Attentio Oy
p. 050 548 5479, Hanna.Kortteinen@attentio.fi

Sini Huolman, hallituksen puheenjohtaja Attentio Oy
p. 0505250678, Sini.Huolman@attentio.fi

Terveystalon viestintä/mediapäivystys
p. 050 358 1170, viestinta@terveystalo.com

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkostomme kattaa noin 300 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2019 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,7 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com