Nimityksiä Tikkurilan johtoryhmässä

18.03.2019 klo 12:30 (CET+1)

Nimityksiä Tikkurilan johtoryhmässä

Markus Melkko (synt. 1975, DI, KTK) on nimitetty talousjohtajaksi ja Tikkurilan johtoryhmän jäseneksi 11.4.2019 alkaen.

Melkko on aiemmin toiminut talousjohtajana Unisport-Saltex Groupissa ja Ekokem Oyj:ssä sekä työskennellyt useissa liiketoiminnan strategiakehitykseen ja business control -toimintoihin liittyvissä johtotehtävissä mm. Fazerilla ja Outokummulla. Nykyisessä tehtävässään Tikkurilassa Melkko vastaa laaja-alaisesta talouden raportoinnista ja Business control -toimintojen kehittämisestä konsernitasolla.

”Olen iloinen saadessamme Markuksen osaksi johtoryhmää. Markus on kokenut ja tuloksia saavuttanut talouden ammattilainen, jolla on erinomainen näkemys kehittää talouden funktiota Tikkurilassa,” sanoo Tikkurilan toimitusjohtaja Elisa Markula.

Vuodesta 2010 yhtiössä työskennellyt talousjohtaja ja johtoryhmän jäsen Jukka Havia on irtisanoutunut yhtiön palveluksesta (pörssitiedote 3.12.2018). Havia jatkaa nykyisessä tehtävässään 11.4.2019 asti, jotta varmistetaan talousfunktion johdon jatkuvuus ja tehtävien sujuva siirto.

Mika Uusitalo (synt. 1980, KTM) on nimitetty hankintajohtajaksi (Vice President, Sourcing) 2.5.2019 alkaen. Uusitalo vastaa konsernin suorista ja epäsuorista hankinnoista ja toimintojen kehittämisestä ja raportoi suoraan Elisa Markulalle.

Tikkurilan hankinnasta vastaava johtaja Petri Miettinen on päättänyt lopettaa Tikkurilan palveluksessa ja siirtyä yhtiön ulkopuolelle uusiin työhaasteisiin 30.4.2019 alkaen. ”Haluan kiittää Petriä hänen pitkästä työurastaan Tikkurilasta ja toivottaa hänelle onnea ja kaikkea hyvää tulevaisuudessa", sanoo Elisa Markula.

Uusitalo siirtyy Tikkurilaan PricewaterhouseCoopers Oy:stä, jossa hän on toiminut hankintatoimintojen ja toimitusketjun johtavana konsulttina vuodesta 2012. Ennen uraansa PwC:llä, Uusitalo toimi johdon konsulttina IBM:llä toimitusketjun ja hankinnan kehittämisprojekteissa sekä mm. projektijohtajana Tamrolla ja Glastonilla.

”Haluan toivottaa Mikan lämpimästi tervetulleeksi joukkoomme. Mika on alansa vahva osaaja ja olen vakuuttunut, että hänen asiantuntemuksensa ja systemaattinen työskentelytapansa auttaa meitä menestymään kehittäessämme hankinnan operatiivista toimintamallia strategiseksi ja kaupalliseksi resurssiksi” sanoo Elisa Markula.

Elisa Markula, toimitusjohtaja

Elisa Markula, toimitusjohtaja, puh. 050 596 0978, elisa.markula@tikkurila.com

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Noin seitsemässä maassa toimivat 2 700 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 562 miljoonaa euroa vuonna 2018. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.