Roman Ivashko nimitetty Tikkurilan East-divisioonan myyntijohtajaksi

Roman Ivashko nimitetty Tikkurilan East-divisioonan myyntijohtajaksi

Tikkurila Oyj, pörssitiedote, 24.7.2020, klo 11.00

Tikkurila jakaa yhtiön myyntiorganisaation East- ja West-divisioonaan lisätäkseen myynnin johtamisen tehokkuutta. Divisioonat vastaavat yhtiön nykyisiä ulkoisesti raportoitavia liiketoimintayksikköjä (SBU East ja SBU West).

Nykyinen myyntijohtaja Oskari Vidman siirtyy johtamaan West-divisioonaa, jonka myynti vastaa 66 prosenttia Tikkurilan liikevaihdosta.

Roman Ivashko on nimitetty East-divisioonan myyntijohtajaksi 1.9.2020 alkaen. Hän on myös Tikkurilan johtoryhmän jäsen. Ivashko tulee Tikkurilaan Paulig-konsernista, jossa hän on toiminut vuodesta 2012, viimeiseksi roolissa SVP, Business Area East.

”Viimeisten kahden vuoden aikana Tikkurila on tehnyt tuloskäännettä, ja nyt haluamme kiihdyttää tätä hyvää kehitystä. East- ja West-divisioonat ovat monin tavoin erilaisia. Jakamalla myyntitoimintomme kahteen eri divisioonaan, voimme entistä paremmin jatkaa muutoksemme toteuttamista ja samalla nopeuttaa kasvuamme kullakin markkinalla. Strategiamme mukaisesti haluamme kasvaa markkinaa nopeammin”, sanoo Elisa Markula, Tikkurilan toimitusjohtaja.

Tikkurilan raportoitavat liiketoimintayksiköt ovat SBU West ja SBU East. SBU Westiin kuuluvat Ruotsi, Tanska, Norja, Suomi, Puola, Viro, Latvia ja Liettua. SBU Eastiin kuuluvat Venäjä, Keski-Aasian maat ja Kiina. Lisäksi SBU East on vastuussa viennistä yli 30 maahan.

Lisätietoa:

Elisa Markula, toimitusjohtaja, Tikkurila Oyj
elisa.markula@tikkurila.com

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Yhdessätoista maassa toimivat 2 600 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 564 miljoonaa euroa vuonna 2019. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.