Toivo Groupin 35 huoneiston ja noin 5 meur arvoisen asuinkerrostalohankkeen rakentaminen on alkanut Pirkkalassa

Lehdistötiedote, 3.8.2022 klo 15:00

A picture containing sky, outdoor, building, house

Description automatically generated

Toivo Group Oyj -konserni (”Toivo” tai ”Yhtiö”) on solminut yhtiökaupat, jonka myötä Yhtiölle toteutetaan 35 huoneiston asuinkerrostalo Pirkkalan Soljan asuinalueelle. Hankkeen rakentaminen on käynnissä valmiusasteen ollessa noin 30%. Asukkaiden on määrä päästä muuttamaan uusiin asuntoihin keväällä 2023.

Soljan asuinalue on Pirkkalan aluekehityksen viimeisimpiä edistysaskelia. Alue mahdollistaa valmistuessaan kodit noin 1500 asukkaalle. Alueen rakentaminen on käynnissä ja suuri osa asukkaista on päässyt muuttamaan jo uusiin koteihinsa.

Asunnot toteutetaan A-energialuokkaan ja kiinteistön lämmitysmuotona on ympäristöystävällinen maalämpö. Jokaisessa asunnossa on tilava lasitettu parveke. Asuntojen huoneistopohjissa korostuvat valoisuus ja avaruus sekä tehokkaat tilaratkaisut.

Toivon strategiana on kehittää Toivo-konseptin mukaisia kiinteistöjä, joiden tavoitteena on vahva kehitysmarginaali sekä vakaa ja houkutteleva tuotto, ja jotka mahdollistavat näin kiinteistöjen pitkäaikaisen omistajuuden sekä korkeamman lisäarvon tuottamisen Toivon asiakkaille. Toivolla on taustallaan osaava ja kokenut asiantuntijajoukko, jolla on vahvat ansiot kiinteistötoimialalla. Toivon tiimin jäsenet ovat olleet mukana kehittämässä ja rakentamassa yhteensä yli 17 000 asuntoa, ja heillä on keskimäärin kymmenen vuoden kokemus kiinteistöalalta.