• Tokmanni Group Oyj/

Helsingin Kalasatamaan avataan lokakuussa Tokmanni-myymälä – Kauppakeskus REDIin Tokmannin yhdeksäs myymälä Helsingissä

Tokmanni     Lehdistötiedote     12.6.2020 klo 13.00

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni tulee avaamaan uuden ja monipuolisen myymälän Helsingin Kalasatamassa sijaitsevaan kauppakeskus REDIin tämän vuoden lokakuussa. Myymälä tulee vastaamaan lukuisiin asiakastoiveisiin ja kasvattamaan Tokmannin myymälämäärän Helsingissä yhdeksään.

Kauppakeskuksen Skönen puolen katutasolle (1 krs.) sijoittuva Tokmanni tulee tarjoamaan laajan ja mielenkiintoisen valikoiman esimerkiksi kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita tunnetusti halvoin hinnoin.

Kasvava ja tiiviiksi rakentuva Kalasataman alue sekä sen kauppakeskus REDI nähdään Tokmannissa erittäin mielenkiintoisena kauppapaikkana ja hyvänä mahdollisuutena kokeilla erilaisia kaupan palveluita.

Kalasatamaan avattavasta myymälästämme tulee Helsingin yhdeksäs ja samalla seitsemäs metroreitin välittömässä läheisyydessä palveleva Tokmanni. Tokmanni tulee entisestään täydentämään Kauppakeskus REDIn monipuolisia palveluita. Uutena Tokmannin palveluna tulemme REDIn myymälässä testaamaan nopeita verkkokaupan toimituksia lähialueiden asukkaille, Tokmannin kauppapaikka- ja konseptijohtaja Harri Koponen kertoo.

– Olemme erittäin iloisia, että Tokmannin kaltainen vahva toimija avaa näin merkittävän kokoisen liikkeen juuri REDIin. Tokmanni tuo paljon liikettä, asiakkaita ja sitä kautta uutta henkeä koko kauppakeskuksen toimintaan. Tämä on rohkaiseva viesti koko kaupan alalle haastavan kevään jälkeen, iloitsee REDIn kauppakeskusjohtaja Aleksi Salminen.

Kokonaispinta-alaltaan noin 2 000 neliömetrin kokoinen ja Tokmannin uusimman konseptin mukainen myymälä mahdollistaa monipuolisen tuotevalikoiman lisäksi myös miellyttävän asiointikokemuksen. Uusi Tokmanni tulee noudattamaan halpakauppaketjun uusinta, helppoa ja miellyttävää ostamista sekä monipuolista valikoimaa korostavaa myymäläkonseptia, jossa esimerkiksi kulkureitit ovat avaria ja tuotteet sijoitettu helposti asioitaviksi kokonaisuuksiksi. Myymälän valaistuksessa käytetään energiaa säästäviä led-valaisimia.

Tokmanni tulee työllistämään kauppakeskus REDIn myymälässään noin 20 kaupan alan ammattilaista. Henkilökunnan rekrytointi uuteen myymälään on käynnistetty.

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja
Tokmanni

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Aleksi Salminen
kauppakeskusjohtaja
REDI

aleksi.salminen(at)redi.fi

Tokmanni

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 700 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2019 Tokmannin liikevaihto oli 944,3 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.