Kauhajoen Tokmanni on uudistunut ja laajentunut – Myymälässä on aiempaa enemmän ostettavaa ja miellyttävämpi asiointikokemus

Tokmanni     Lehdistötiedote     8.4.2020 klo 18.35

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni on laajentanut ja uudistanut Kauhajoella sijaitsevaa myymäläänsä ja sen tuotevalikoimia merkittävästi. Virustilanteen vuoksi myymälässä ei uudistustöiden päätyttyä järjestetty avajaisia eikä jaettu yllätysämpäreitä.

Kauhajoen Tokmannia on laajennettu myyntialaltaan noin 1 550 neliömetrin kokoisesta myymälästä noin 2 050 neliömetrin kokoiseksi. Lisäksi myymälän yhteyteen on rakennettu 125 neliömetrin kokoinen katettu puutarhamyymälä ja noin 45 neliömetrin kokoinen puutarha-aitaus.

Laajennuksen ansiosta paikkakunnan asiakkaille on tarjolla satoja uusia tuotteita, kuten työkaluja, sähkötarvikkeita sekä autoiluun ja kotiin liittyviä tuotteita. Puutarhamyymälän puolella on myynnissä kattava valikoima erilaisia pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita, kuten kalusteita, työkaluja, kukkia, kasveja ja nestekaasua. Jo ennestään Kauhajoen Tokmannilla on myyty laajasti kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita erittäin halvoin hinnoin.

Tilojen ja tuotevalikoimien ohella Tokmanni on uudistanut esimerkiksi tuotteidensa esillepanoja ja hyllyjärjestystä halpakauppaketjun uusimman, helppoa ja nopeaa ostamista korostavan myymäläkonseptin mukaisesti. Lisäksi koko myymälään on asennettu energiaa säästävä led-valaistus. Kauhajoen Tokmannilla on nyt myös esimerkiksi kierrätyspiste asiakkaiden sähköelektroniikkaromulle.

Myymälä palvelee asiakkaitaan tuttuun tapaan myös Tokmannin verkkokauppatilausten noutopisteenä. Lisäksi Tokmannin poikkeustilanteeseen kehittämä Soita ja nouda -tilauspalvelu riskiryhmiin kuuluville asiakkaille on käytössä muiden Tokmanni-myymälöiden tavoin Kauhajoen Tokmannilla.

– Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että voimme uudistusten ja laajennuksen ansiosta tarjota asiakkaillemme Kauhajoella aiempaa enemmän ostettavaa ja miellyttävämmän asiointikokemuksen. Erityisen iloisia olemme uudesta puutarhamyymälästä, josta asiakkaamme voivat hankkia kätevästi niin mullat, kukat ja kasvit kuin työkalutkin, Tokmannin myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

Kauhajoen Tokmanni työllistää noin yhdeksän kaupan alan ammattilaista. Asiakkaita myymälässä palvellaan myymäläpäällikkö Anita Kangasniemen johdolla arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–20 sekä sunnuntaisin klo 11–18. Myymälän osoite on Topeeka 78, 61800 Kauhajoki.

Kauhajoen Tokmanni palveli normaalisti laajennus- ja uudistustöiden ajan. Virustilanteen vuoksi myymälässä ei uudistustöiden valmistuttua järjestetty avajaisia eikä jaettu yllätysämpäreitä.

Mathias Kivikoski
myynti- ja markkinointijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 700 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2019 Tokmannin liikevaihto oli 944,3 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.