Kemijärven TEX- ja Sodankylän Säästökuoppa-myymälöistä Tokmanneja

Tokmanni     Lehdistötiedote     3.6.2019 klo 12.30

Tokmannin myymlkuva

Tokmanni liittää Kemijärven TEX- ja Sodankylän Säästökuoppa-ketjumyymälänsä osaksi lähes 200 myymälän Tokmanni-brändiä ja avaa ne uudistettuina ja aiempaa monipuolisemmalla tuotevalikoimalla. Myymäläavajaisia juhlitaan runsaiden avajaistarjousten ja tuotelahjoja sisältävien yllätysämpärien vauhdittamina Kemijärvellä torstaina 6.6.2019 klo 9.00 ja Sodankylässä perjantaina 7.6.2019 klo 9.00 alkaen.

Uudistetut myymälät sijaitsevat tutuissa liiketiloissa osoitteissa Seminaarinkatu 2–4, 98120 Kemijärvi ja Vuotturaippa 53, 99600 Sodankylä.

Tokmanni-brändin alla myymälät tarjoavat kompaktin, mutta monipuolisen ja uudistetun valikoiman esimerkiksi kosmetiikkaa, sesonki- ja luontaistuotteita, kuivaelintarvikkeita sekä kodin käyttötavaroita, kuten taloustavaroita, kodintekstiilejä ja kodintekniikan tuotteita. Lisäksi myymälöiden yhteydessä palvelevissa erillisissä puutarhamyymälöissä myydään erilaisia pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita, kuten vuodenaikaan sopivia työkaluja ja kasveja sekä nestekaasua.

Tokmannille tuttuun tapaan Kemijärven ja Sodankylän myymälöiden uudistamisessa on keskitytty erityisesti helppoon ja nopeaan asiointiin. Osana Tokmanni-brändiin liittämistä myymälöiden yleisilmettä ja asiakaskokemusta on päivitetty lisäämällä myymäläopasteita ja -kalusteita sekä uudistamalla kulkureittejä ja tuoteryhmien sijoittelua. Miellyttävää asiakaskokemusta tuetaan avarien kulkureittien lisäksi Veikkauksen pelipalveluilla ja Tokmannin verkkokaupan noutopisteellä. Myyntipinta-alaa Kemijärven Tokmannilla on noin 1 150 ja Sodankylän Tokmannilla noin 750 neliömetriä.

– Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme avata Kemijärvellä ja Sodankylässä sijaitsevat myymälämme uudistettuina juuri ennen juhannusta ja vilkasta kesäsesonkia. Yhtenäisen Tokmanni-brändin alla voimme tarjota paikkakunnilla muista Tokmanneista tuttuja, jatkuvasti uudistuvia tuotevalikoimia ja ajankohtaisia tarjouksia, Tokmannin myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

– Olemme uudistaneet esimerkiksi tilajakoa myymälöissä, ja muutosten myötä myymälöissä on aiempaa enemmän ostettavaa ja miellyttävämpää tehdä ostoksia, hän lisää.

Avajaisaamusta -sunnuntaihin Kemijärven ja Sodankylän Tokmannit ovat täynnä avajaistarjouksia (sähköiset mainoslehdet: Kemijärvi ja Sodankylä). Muiden Tokmannin myymäläavajaisten tavoin nopeimmille asiakkaille jaetaan tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Kemijärvellä ja Sodankylässä yllätysämpäreitä jaetaan avajaisaamuna 500 kappaletta.

Tokmanni palvelee asiakkaitaan molemmilla paikkakunnilla arkisin klo 9–19, lauantaisin klo 9–18 ja sunnuntaisin klo 10–16. Kemijärvellä myymälä työllistää kahdeksan ja Sodankylässä kuusi henkilöä. Kemijärvellä Tokmannia johtaa myymäläpäällikkö Teija Kerkelä ja Sodankylässä myymäläpäällikkö Mika Kostamovaara.

Tokmannin myymäläverkoston kasvu jatkuu

Tokmannin tavoitteena on kasvattaa myymäläverkostonsa yli 200 myymälään ja lisätä vuosittain uuden myyntipinta-alan määrää nettomääräisesti laskettuna noin 12 000 neliömetrillä, mikä tarkoittaa noin viittä uutta tai uudelleensijoitettua myymälää. Tällä hetkellä Tokmannilla on 188 myymälää eri puolilla Suomea.

Alkuvuosi on Tokmannille erittäin vilkas. Kemijärven ja Sodankylän myymäläavajaisten lisäksi Tokmanni avaa uuden myymälän Lopella myöhemmin kesäkuussa.

Jo aiemmin keväällä Tokmanni avasi kahdeksan Ale-Makasiini-ketjumyymälää ja Rovaniemen keskustassa palvelleen TEX-ketjumyymälän Tokmanni-brändinimellä sekä uuden myymälän Tampereen Tesomalla. Lisäksi halpakauppaketju muutti uusiin liiketiloihin Hangossa ja Juuassa, avasi myymälänsä uudistettuna Kajaanin Kehräämöntiellä ja uudistettuna ja laajennettuna Turengissa. Siilinjärvellä Tokmanni keskitti kaikki myymälätoimintonsa pitkään palvelleeseen Tokmannin myymälään sulkemalla läheisessä liiketilassa toimineen Ale-Makasiini-myymälän.

Syksyn aikana Tokmanni tulee laajentamaan myymäläverkostoaan kahdelle uudelle paikkakunnalle, Vääksyyn ja Virroille.¹)

¹) https://ir.tokmanni.fi/fi/investors/tokmanni-as-an-investment/new_stores

Mathias Kivikoski
myynti- ja markkinointijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

puh. 020 728 6030
harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 600 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2018 Tokmannin liikevaihto oli 870,4 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.