Mäntsälän Tokmannin valikoimat laajenivat uudistuksessa – Myymälästä tuli nyt myös kattavan valikoiman ruokakauppa

Tokmanni     Lehdistötiedote     16.6.2021 klo 12.10

Uudistukset ovat lähteneet halustamme palvella asiakkaitamme yhä paremmin laajemmilla valikoimilla. Olemme laajentaneet esimerkiksi sesonkituotteiden, tuore-elintarvikkeiden ja lähi- ja pientuottajien tuotteiden valikoimia asiakastoiveiden perusteella, Mäntsälän Tokmannin myymäläpäällikkö Kristina Holck kuvailee.

Tokmanni avaa myymälänsä merkittävästi uudistettuna Mäntsälässä torstaina 17.6.2021 klo 8.00. Mäntsälän Tokmanni palvelee asiakkaitaan nyt myös monipuolisena ruokakauppana, josta löytyy noin 5 500 tuotteen valikoima sekä kuiva- että tuore-elintarvikkeita ja juomia. Tuotevalikoimien kasvun ohella myymälä on saanut esimerkiksi aiempaa modernimman yleisilmeen, uuden sisäänkäynnin sekä uudistetun tuote- ja hyllyjärjestyksen.

Lahdentien varrella Mäntsälän eteläisen liittymän läheisyydessä sijaitseva Tokmanni tarjoaa kattavan ja mielenkiintoisen valikoiman esimerkiksi kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, pukeutumiseen, sisustukseen, siivoukseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä elintarvikkeita.

Uudistusten myötä myös monipuoliseksi ruokakaupaksi laajentuneen myymälän valikoimiin on tuotu yli 2 000 uutta elintarviketta. Jatkossa elintarvikeosastoilta löytyy noin 5 500 erilaista tuotetta hedelmistä ja vihanneksista tuoreeseen kalaan. Uutuuksien joukossa on tuotteita useilta kotimaisilta lähi- ja pientuottajilta, kuten leipiä ja leivonnaisia mäntsäläläiseltä Leipomo Lähimmäiseltä ja uunituoreita suolaisia niin ikään mäntsäläläiseltä Piiraskartanolta. Lisäksi hernemyyntiä tehdään askolalaisen Uusi-Heikkilän tilan kanssa.

Myymälässä on runsaasti elintarvikkeita myös kotimaisilta lähi- ja pientuottajilta. Myymälän uudistuksissa on kiinnitetty huomiota esimerkiksi ostamisen helppouteen.

– Uudistukset ovat lähteneet halustamme palvella asiakkaitamme yhä paremmin laajemmilla valikoimilla. Olemme laajentaneet esimerkiksi sesonkituotteiden, tuore-elintarvikkeiden ja lähi- ja pientuottajien tuotteiden valikoimia asiakastoiveiden perusteella. Olemme myös tehneet ostamisesta entistä helpompaa, ja meiltä saa nyt saman katon alta niin remonttitarvikkeita kuin kalaa, vihanneksia ja paikallisia herkkuja, Mäntsälän Tokmannin myymäläpäällikkö Kristina Holck kertoo.

– Paikallisuuden ja helppouden lisäksi huomioimme muitakin ajankohtaisia ruokatrendejä ja erilaisia ruokarajoitteita. Kattavien valikoimien ja myymäläopasteiden myötä muun muassa luomu- ja uutuustuotteet sekä vegaaniset ja gluteenittomat tuotteet löytyvät myymälästä erittäin vaivattomasti, hän lisää.

Yksi huomionarvoisista uutuuksista myymälässä on oma paistopiste, jossa on tarjolla erilaisia leipiä, croissantteja, pullia sekä muita klassikoita ja vaihtuvia sesonki- ja erätuotteita. Paistovalikoima sisältää yli 50 erilaista tuotetta.

– Paistopisteestämme löytyy suosikkeja jokaiseen makuun. Lisäksi myymälässä on oma osastonsa erilaisille heti syötäville tuotteille, kuten kolmioleiville, täytetyille patongeille ja salaateille. Tarjolla on myös muita take away -tuotteita, kuten erilaisia mehuja ja smoothie-juomia.

Mäntsälän Tokmannin uudella paistopisteellä on tarjolla monipuolisesti esimerkiksi leipiä, pullia ja erilaisia suolaisia.

Kattavia uudistuksia Tokmannin uusimman myymäläkonseptin mukaisesti

Mäntsälän Tokmanni on uudistettu halpakauppaketjun uusimman, helppoa ja mutkatonta ostamista korostavan myymäläkonseptin mukaisesti. Asiakkaille muutokset näyttäytyvät jo kauppaan saavuttaessa, sillä Mäntsälän Tokmanni on saanut entistä keskeisemmän pääsisäänkäynnin ja -aulan sekä uuden myyntialueen ajankohtaisille kausituotteilleen. Myös tuoteosastot ja kassalinjasto ovat vaihtaneet paikkoja. Yleisilmeeltään entistä modernimpi myymälä on saanut myös lisää avaruuden tuntua, uusia opasteita ja aiempaa tilavamman Postin pakettiautomaatin. Myymälään on rakennettu myös uusi yli 300 neliömetrin kokoinen puutarha- ja kausimyyntialue.

– Kattavien uudistusten ansiosta ostosten tekeminen on aiempaa helpompaa ja miellyttävämpää. Myös myymälässä työskentely on entistä tehokkaampaa ja miellyttävämpää, sillä saamme tuotteet aiempaa paremmin esille, Holck kertoo.

– Uudessa katetussa puutarhamyymälässämme myymme sesongista riippuen esimerkiksi multaa, kasveja, puutarhakalusteita ja erilaisia lumityökaluja, hän lisää.

Mäntsälän Tokmannilla työskentelee noin 25 kaupan alan ammattilaista. Asiakkaita uudistuneessa myymälässä palvellaan laajoin aukioloajoin: arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–19 sekä sunnuntaisin klo 10–18. Myymälän osoite on Maisalantie 9, 04600 Mäntsälä.

Myymälä on saanut muun muassa uuden sesonkialueen, jossa on tarjolla kesäkaudella esimerkiksi grillejä, kylmälaukkuja ja erilaisia kastelutarvikkeita pihalle ja puutarhaan.

Huomio myös hävikissä ja energiatehokkuudessa

Tokmanni pyrkii vähentämään hävikkiä muun muassa tuotteiden tilausmääriä ja toimituksia optimoimalla. Lisäksi ketjun myymälöistä voi ostaa vanhenemassa olevia elintarvikkeita puoleen hintaan kaksi tuntia ennen myymälän sulkeutumista.

Tokmanni ostaa toimipisteisiinsä vain uusiutuvaa sähköä. Lisäksi jo noin neljä viidestä Tokmannista – Mäntsälän Tokmanni mukaan lukien – hyödyntää led-valaistusta.

– Elintarvikeosaston laajennuksen myötä vanhat kylmälaitteemme on korvattu entistä energiatehokkaimmilla malleilla. Lisäksi asiakkaita varten meillä on esimerkiksi pienelektroniikkaromun kierrätyspiste. Otamme luonnollisesti vastaan myös käytettyjä paristoja, Holck kertoo.

Asiakkaat löytävät Mäntsälän Tokmannilta jatkossakin runsaasti esimerkiksi kodin kunnossapitoon tarkoitettuja tuotteita, kuten erilaisia sähkötyökaluja.

Tokmanni huolehtii turvallisuudesta monin tavoin

Tokmanni kiinnittää erityistä huomiota turvalliseen asiointiin. Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuudesta huolehditaan esimerkiksi kassoille asennetuilla pisarasuojilla, tarjoamalla käsidesiä myymälävierailun ajaksi sekä muistuttamalla turvaväleistä julistein ja kuulutuksin. Lisäksi myymälöissä suositellaan käyttämään kasvosuojaimia. Turvallisen asiointikokemuksen varmistamiseksi Tokmanni kehottaa asiakkaitaan välttämään väenpaljoutta ja tarvittaessa rajoittaa asiakkaiden pääsyä ostoksille. Lisätietoa Tokmannin koronapandemiaan liittyvistä turvallisuustoimenpiteistä löytyy verkkosivuilta www.tokmanni.fi/koronavirus.

Mäntsälän Tokmannilla on uudistusten kunniaksi erikoistarjouksia torstaista sunnuntaihin 17.–20.6.2021. Koronatilanteen vuoksi myymälässä ei tulla järjestämään avajaisjuhlallisuuksia eikä jakamaan Tokmannin yllätysämpäreitä.

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.