• Tokmanni Group Oyj/

Paola Suhosen ja Tokmannin välinen designeryhteistyö on osoittautunut menestykseksi ja jatkuu eksklusiivisella mallistolla – ”Asiakkaat ovat aidosti innostuneet Nordic Tricot by Ivana Helsingistä”

Tokmanni     Lehdistötiedote     2.10.2019 klo 9.20

Nordic Tricot by Ivana Helsinki Anita
Paola Suhosen Night Flower -kuosi nähdään Nordic Tricot by Ivana Helsingin kahdessa vaatteessa, Anita-puserossa ja Viola-tunikassa.

Suomen tunnetuimpiin muotisuunnittelijoihin lukeutuvan Paola Suhosen ja Tokmannin välisen designeryhteistyön loppuvuoden mallisto tarjoilee väriloistoa ja mukavuutta naisille ja leikki-ikäisille lapsille. Mallisto on jatkoa toissa vuonna alkaneelle yhteistyölle, joka saa jatkuvasti osakseen paljon positiivista huomiota.

Naisten 11 vaatteen mallistoon kuuluvat Circus Star -kuosin mustanharmaa Nora-mekko, Night Flower -kuosin siniset Anita-pusero ja Viola-tunika sekä Firebird-kuosin punaiset Luisa-tunika ja pitkähihainen Mai-pusero. Osa mallistokokonaisuutta ovat myös mustat Erica-housut ja musta bambiaiheinen neule sekä neljä punaista yöasua: Kehrä-kuosin pitkä Sofia-yöpaita ja Mirjam-aamutakki sekä Kehrä- ja Copper Chain- kuosien Anni-yöpaitulit.

Leikki-ikäisten Nordic Tricot by Ivana Helsinki -mallisto koostuu neljästä vaatteesta: Rescue Dog -kuosin vaaleanpunaisista Hilla-tunikasta ja Lina-leggingseistä sekä naisten mallistosta tutun Firebird-kuosin punaisista pitkähihaisesta Maidi-puserosta ja Siiri-tunikasta.

Suhonen iloitsee, että Nordic Tricot by Ivana Helsingin uusimmassa mallistossa nähdään myös hänen omia lempikuosejaan.

– Villeimmän puolen suosikkini on lasten vaatteiden vaaleanpunainen Rescue Dogs -kuosi. Myös Circus Star -tähtikuvio on yksi suosikeistani. Asuin sitä luodessani New Yorkissa, ja siihen liittyy tiettyä nostalgiaa. On kiva nähdä kuosi uudelleen tarjolla, nyt hieman uusissa väreissä: printti on sekoitettu pohjaväriin ja tuntuu melkein kuin yksiväriseltä, hän kertoo.

Nordic Tricot by Ivana Helsinki Nora
Circus Star syntyi Suhosen New Yorkin -vuosina. Nordic Tricot by Ivana Helsinki -malliston Nora-mekossa kuosi näyttäytyy upean mustanharmaana.

Inspiraatiota suunnitteluunsa Suhonen kertoo saavansa esimerkiksi arkisesta elämästä, lapsuuden muistoista, musiikista, elokuvista sekä itse koetuista asioista, kuten matkoilta. Kuoseista voi löytää muun muassa skandinaavista raikkautta, idän mystiikkaa ja slaavilaisuudelle ominaista haikeutta.

– Esimerkiksi Rescue Dogs -kuosissa on itselleni aidosti koskettavaa, sanomallista ja henkilökohtaista asiaa. Kuosiin kuvaamani koirat ovat oikeasti olleet kodittomia, ja jokaisella koiralla on oma tarinansa, Suhonen kertoo.

Uusimman Nordic Tricot by Ivana Helsinki -malliston naisten vaatteet saapuvat myyntiin asteittain loka-marraskuun aikana ja leikki-ikäisten vaatteet lokakuun lopussa. Vaatteita tullaan myymään yksinoikeudella yli 80 Tokmanni-myymälässä.

Nordic Tricot by Ivana Helsinki Hilla
Rescue Dogs -kuosi on yksi Paola Suhosen suosikeista, sillä sen aihepiiri on hänelle henkilökohtainen ja merkityksellinen.

Nordic Tricot by Ivana Helsinki Mirjam
Kehrä-kuosi esiintyy malliston Anni-yöpaitulissa, Mirjam-aamutakissa (kuvassa) ja pitkässä Sofia-yöpaidassa.

Nordic Tricot by Ivana Helsingin myötä suomalainen huippumuoti on kaikkien saatavilla
– Suositut vaatteet suunnitellaan ja mitoitetaan Suomessa

Tokmanni ja Paola Suhonen ovat tehneet designeryhteistyötä jo yli kahden vuoden ajan. Nordic Tricot by Ivana Helsinki -mallistoja suunnitellaan ja tuodaan markkinoille kuusi erilaista vuosittain.

Asiakkaat ovat olleet yhteistyömallistoista innoissaan, eikä vähiten siksi, että niiden ansiosta suomalainen huippumuoti on tuotu suuren yleisön saatavilla erittäin edullisin hinnoin. Suhosen Ivana Helsingille ja Tokmannille yhteistyö on tarjonnut erinomaisen mahdollisuuden esimerkiksi asiakaskunnan laajentamiseen.

– Yhteistyömme Paolan kanssa on osoittautunut menestykseksi, ja mallistot toisensa jälkeen ovat saaneet osakseen paljon kiitosta. On hienoa nähdä, että asiakkaamme ovat aidosti innostuneet Nordic Tricot by Ivana Helsingistä. Paola on äärimmäisen luova persoona, jonka upeat kuosit tuottavat iloa asiakkaillemme, pukeutumisen Design Manager Lilli Hietala Tokmannilta kertoo.

Juuri asiakkaiden huomioiminen on ensiarvoisen tärkeää Nordic Tricot by Ivana Helsinki -mallistojen suunnittelussa. Erityisen iloinen Suhonen kertoo olevansa siitä, että mallistojen vaatteissa nähdään useita sellaisia Ivana Helsingin asiakkaiden toivekuoseja, joita ei ole ollut enää saatavilla mistään muualta.

– Koen, että olemme onnistuneet nostamaan Ivana Helsingin designin aarteita esiin laajalle kohderyhmälle. Samalla olemme säilyttäneet vaatteiden laadun korkeana, emmekä ole tehneet kompromisseja esimerkiksi printteihin, hän kertoo.

Tokmannin omien merkkien vaatteiden tavoin jokainen Nordic Tricot by Ivana Helsingin -malliston tuote suunnitellaan ja mitoitetaan Suomessa. Näin varmistetaan, että ne ovat juuri suomalaisille asiakkaille sopivia.

– Tokmannilla on pukeutumisen ammattilaisia, jotka tuntevat suomalaisen istuvuuden ja kaavoituksen. Se on mielestäni todella huomionarvioista, Suhonen kertoo.

– Nordic Tricot by Ivana Helsinki yhdistää Paolan luovuuden ja muotisuunnittelijan taidot Tokmannin vahvaan kaupalliseen osaamiseen. Lopputuloksena syntyy mallistokokonaisuuksia, jotka paitsi näyttävät upeilta, myös sopivat mahdollisimman hyvin juuri suomalaisille kuluttajille, Hietala kertoo.

Nordic Tricot by Ivana Helsingin vaatteille Tokmanni on Suhosen mukaan erittäin luonteva ostopaikka.

– Tokmanni on helposti lähestyttävä, pitkän linjan suomalainen toimija. Vaatteet ovat jokapäiväistä arjen kauneutta ja tarve-esineitä. On hienoa, että niitä voi ostaa Tokmannilta ruoan ja kodin käyttötarvikkeiden tavoin, hän päättää.

Nordic Tricot by Ivana Helsinki Siiri
Firebird on mukana malliston sekä naisten että leikki-ikäisten vaatteissa. Kuvassa on leikki-ikäisten Siiri-tunika.

Syksyn 2019 kolmas Nordic Tricot by Ivana Helsinki -mallisto:

Valikoima:
- Handout liitteenä ja PDF-muodossa: Nordic Tricot by Ivana Helsinki, syksyn 2019 kolmas mallisto

Hinnat:
- naisten mallit 19,95–39,95 e/kpl, leikki-ikäisten mallit 9,99–16,95 e/kpl

Materiaalit ja koot:
- Naisten mallien materiaalit:

Nora-mekko ja Erica-housut: 100 % polyesteri
Anita-pusero, Viola-tunika, pitkähihainen Mai-toppi ja Luisa-tunika: 100 % polyesteri
Bambiaiheinen neule: 50 % viskoosi, 25 % polyesteri, 25 % nailoni
Anni-yöpaitulit: 96 % viskoosi, 4 % elastaani
Mirjam-aamutakki: 80 % puuvilla, 20 % polyesteri
Sofia-yöpaita: 96 % viskoosi, 4 % elastaani
- Naisten vaatteita on saatavilla ko’oissa S–XL.

- Leikki-ikäisten mallien materiaalit:

Siiri-tunika ja pitkähihainen Maidi-pusero: 100 % polyesteri
Hilla-tunika ja Lina-leggingsit: 46 % puuvilla, 46 % modaali, 8 % elastaani
- Leikki-ikäisten vaatteita ko’oissa 90–130 cm.

Tiedustelut ja painokelpoiset kuvat:

www.tokmanni.fi/asiakaspalvelu, asiakaspalvelu(at)tokmanni.fi, puh. 020 331415
(ark. klo 9–18. Puhelun hinta lankapuhelin- ja matkapuhelinliittymästä soitettaessa on 8,4 snt/min [sis. alv 24%].)

Saatavuus:

- Naisten vaatteet saapuvat myyntiin asteittain loka-marraskuun aikana ja leikki-ikäisten vaatteet lokakuun lopussa. Valikoima vaihtelee myymälöittäin. Vaatteita on saatavilla rajoitetusti, ja kokoluokaltaan isoimmissa Tokmanni-myymälöissä on pienempiä laajempi valikoima.

Nordic Tricot by Ivana Helsinki:
Tokmanni tekee designeryhteistyötä Suomen tunnetuimpiin muotisuunnittelijoihin kuuluvan Paola Suhosen kanssa. Suhosen Nordic Tricot by Ivana Helsinki -mallistot ovat saatavilla yksinoikeudella Tokmannilta. Vaatteet ovat monikäyttöisiä ja helposti asusteilla muunneltavia, materiaalit helppohoitoisia ja kauniisti laskeutuvia. Nordic Tricot by Ivana Helsinki on vaatemallisto rohkealle, osaavalle ja itsenäiselle suomalaiselle naiselle – suunnittelijanaan rohkea, osaava ja itsenäinen suomalainen nainen.

Lilli Hietala
Design Manager

lilli.hietala(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 600 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2018 Tokmannin liikevaihto oli 870,4 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.