• Tokmanni Group Oyj/

Suomen pohjoisimman Tokmannin titteli vaihtuu – Tokmannin myymäläverkosto laajenee Levin ja Ylläksen lähelle Kittilään

Tokmanni     Lehdistötiedote     28.5.2021 klo 14.45

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni on tehnyt sopimuksen uuden myymälän avaamisesta Kittilään osoitteeseen Aakenuksentie 30, 99100 Kittilä. Tavoitteena on, että uusi myymälä avataan tontille rakennettavaan uuteen liikerakennukseen vielä kuluvan vuoden aikana. Uuden myymälän myötä Sodankylän Tokmanni luovuttaa pohjoisimman Tokmannin tittelin Kittilälle.

Uusi Tokmanni tulee sijoittumaan hyvien kulkuyhteyksien varrelle kantateiden 79 ja 80 risteyksen välittömään läheisyyteen, noin kolmen kilometrin päähän Kittilän keskustasta ja lentoasemasta. Myös suositut laskettelu- ja matkailukeskukset Levi ja Ylläs ovat lähellä, Levi noin 15 ja Ylläs noin 30 kilometrin päässä.

– Tokmannin monipuoliset valikoimat ja halvat hinnat kiinnostavat läpi Suomen, joten olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme kertoa Tokmannin laajentuvan myös Kittilään. Kattavien valikoimien Tokmanni tulee olemaan hyvin saavutettavissa niin Kittilän keskustasta ja Leviltä kuin myös Ylläsjärven suunnasta, Tokmannin kauppapaikka- ja konseptijohtaja Harri Koponen kertoo.

– Vakituisen työpaikan Kittilän Tokmanni tulee tarjoamaan noin 15 tokmannilaiselle. Myymälähenkilökunnan rekrytointi on tarkoitus aloittaa syksyllä, hän lisää.

Monipuolinen valikoima ostettavaa

Pinta-alaltaan noin 3 500 neliömetrin kokoinen uusi Tokmanni-myymälä suunnitellaan palvelemaan sekä lähialueen vakituisia että vapaa-ajan asukkaita että turisteja. Tarjolle tulee monipuolinen valikoima esimerkiksi kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita.

– Lämpimän liiketilan lisäksi myymälään tulee noin 500 neliömetrin laajuinen kylmä myyntialue, jossa myydään kesällä piha- ja puutarhatuotteita ja talvikaudella erilaisia lumityökaluja ja muita talvisia tuotteita, Koponen kertoo.

Helppoa ostamista ja fiksuja energiavalintoja

Uusi myymälä tullaan rakentamaan Tokmannin uusimman, helppoa ostamista korostavan myymäläkonseptin mukaisesti. Esimerkiksi kulkureiteistä tulee avaria, opasteista kattavia ja tuotteet tullaan sijoittamaan selkeisiin osastokokonaisuuksiin. Muiden Tokmannien tavoin myymälä tulee palvelemaan asiakkaitaan myös halpakauppaketjun verkkokauppatilausten noutopisteenä.

Kittilän Tokmannin suunnittelussa kiinnitetään erityistä huomiota muun muassa energiatehokkuuteen. Myymälään on tulossa esimerkiksi energiatehokas led-valaistus, satojen aurinkopaneelien laajuinen aurinkovoimala sekä latauspiste sähkö- ja ladattaville hybridiautoille. Lisäksi kaikki Tokmannin ostama sähkö on uusiutuvaa sähköä.

Tokmannin myymäläverkosto kasvaa jatkossakin

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 myymälän laajuiseksi Suomessa. Tällä hetkellä Tokmannilla on 192 myymälää eri puolilla Suomea.

Tokmanni on julkaissut avaavansa uusia myymälöitä Kittilän lisäksi useille eri paikkakunnille, kuten Helsingin Kannelmäen kauppakeskus Kaareen, Iitin Kausalaan, Nurmijärvelle ja Oulun Ruskoon. Lisäksi Tokmanni tulee muuttamaan nykyistä paremmalle liikepaikalle Leppävirralla ja Jyväskylän kauppakeskus Forumissa. Tänä keväänä Tokmanni muutti myymälänsä entistä suurempaan liiketilaan Lahden ydinkeskustan kauppakeskus Triossa.

.

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.