Suomen Punainen Risti ja Tokmanni yhteistyöhön

Tokmanni     Lehdistötiedote     16.9.2019 klo 7.00

Suomen Punainen Risti

Suomen Punaisen Ristin ja Tokmannin yhteistyö käynnistyy syyskuussa järjestettävästä Nälkäpäivä-keräyksestä ja jatkuu vähintään kaksi vuotta.

Yhteistyön tavoitteena on edistää ihmisten ja yhteisöjen hyvinvointia sekä vähentää yksinäisyyttä ja syrjäytymistä. Tokmanni tukee Suomen Punaisen Ristin ystävätoimintaa ja osallistuu yksinäisyyden vastaiseen työhön koko sopimuskauden ajan. Tokmanni on Punaisen Ristin kumppani myös Nälkäpäivä-keräyksessä.

Tänä vuonna Nälkäpäivä-keräys järjestään 26.–28.9. Nälkäpäivänä kerätään varoja Suomen Punaisen Ristin katastrofirahastoon, josta apua voidaan nopeasti lähettää sinne missä hätä on kaikkein suurin, niin kotimaassa kuin ulkomailla.

Sekä Punainen Risti että Tokmanni vaikuttavat yli sadalla paikkakunnalla ympäri Suomen.

– Tokmanni on vahvasti mukana suomalaisten ihmisten arjessa. Yhteistyö Tokmannin kanssa mahdollistaa meille aivan uudenlaisia kohtaamisia ja pääsemme tekemään asioita hieman eri tavalla kuin olemme aiemmin tehneet. Olemme siitä todella iloisia, kertoo varainhankinnan päällikkö Anna Laurinsilta Suomen Punaisesta Rististä.

– Olen erittäin innostunut yhteistyöstä Suomen Punaisen Ristin kanssa. Suomen Punainen Risti oli luonteva valinta yhteistyökumppaniksemme järjestön luotettavuuden ja laajan toimikentän vuoksi. SPR:llä on osastoja lähes kaikilla Tokmannin myymäläpaikkakunnilla, ja on hienoa, että monet tokmannilaiset pääsevät näin mukaan tärkeään vastuullisuustyöhön yksinäisyyttä ja syrjäytymistä vastaan, toteaa Tokmannin toimitusjohtaja Mika Rautiainen.

TOKMANNI JA SUOMEN PUNAINEN RISTI

Anna Laurinsilta
varainhankintapäällikkö
Suomen Punainen Risti

anna.laurinsilta(at)punainenristi.fi

Tokmanni

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 600 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2018 Tokmannin liikevaihto oli 870,4 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.

• Mika Rautiainen

toimitusjohtaja

Tokmanni Oy, hallinto- ja logistiikkakeskus, Isolammintie 1, FIN-04600 MÄNTSÄLÄ FINLAND (Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa ulkomaanpuhelumaksu.)
  • Markku Pirskanen

talous- ja hallintojohtaja, toimitusjohtajan sijainen

• Maarit Mikkonen

• Asiakaspalvelu
    Kuluttajille suunnattu asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo 10.00–18.00. Puhelun hinta 020 33 -alkuiseen palvelunumeroon soitettaessa on 0,084 €/min (sis. alv 24 %).