Tokmanni avaa myymälän Naantaliin

Tokmanni     Lehdistötiedote     23.5.2024 klo 12.20

Tokmanni-halpakauppaketju on tehnyt pitkäaikaisen vuokrasopimuksen liiketilasta Naantalin Rautakadulle rakennettavaan uuteen liikekeskukseen. Mikäli kaavoitus- ja muut viranomaisasiat etenevät suunnitellussa aikataulussa, on Tokmannin tavoitteena avata uusi myymälä viimeistään alkuvuonna 2026.

Naantalin Tokmanni-myymälästä on tulossa noin 3 800 neliömetrin kokoinen, mikä mahdollistaa erittäin laajan tuotevalikoiman tarjoamisen Naantalin ja sen lähialueiden vakituisille ja vapaa-ajan asukkaille sekä muille kaupungissa asioiville.

– On erittäin hienoa saada laajentaa Tokmannin myymäläverkostoa Naantaliin, minne monipuolisen tuotevalikoiman Tokmannia on toivottu jo pitkään. Nyt asiakkaiden ja Tokmannin toiveisiin vastaava liiketila on löytynyt, joten odotamme luottavaisina uuden liikekeskuksen valmistumista ja myymälämme avajaisia, Tokmannin myymäläverkostosta ja konseptista vastaava johtaja Harri Koponen kertoo.

Naantalin Tokmanni-myymälä tulee tarjoamaan halpakauppaketjulle ominaiseen tapaan erittäin monipuolisen valikoiman esimerkiksi kodin kunnostamiseen, sisustamiseen, pukeutumiseen, pesu- ja puhdistusaineisiin, eri sesonkeihin sekä kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä tuotteita. Tuotevalikoimissa tulevat korostumaan myös esimerkiksi erilaiset pihaan ja puutarhaan liittyvät tuotteet.

Tokmanni-konsernin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu jatkossakin

Tokmanni-halpakauppaketju on kertonut avaavansa uusia myymälöitä tänä vuonna Espoon kauppakeskus Entresseen, Eurajoelle, Sipoon Nikkilään ja Sodankylään. Eurajoella, Sipoon Nikkilässä ja Sodankylässä myymäläavajaisia tullaan viettämään kuluvan vuoden loppupuolella. Espoossa Tokmannin tavoitteena on päästä viettämään myymäläavajaisia kuluvan vuoden loka–marraskuussa. Sodankylässä uusi myymälä tulee korvamaan kunnan nykyisen Tokmanni-myymälän. Myös Espoossa kyse on muutosta entistä parempiin liiketiloihin, sillä Espoon keskuksessa sijaitsevaan Kauppakeskus Entresseen avattava myymälä tulee korvamaan naapurin kauppakeskus Espoontorissa pitkään palvelleen Tokmanni-myymälän.

Uusimpien Tokmanni-myymälöiden avajaisia vietettiin Pälkäneellä ja Sipoon Söderkullassa huhtikuun alussa. Lisäksi Tokmanni sulki myymälänsä Helsingin Vuosaaren kauppakeskus Columbuksessa huhtikuun puolivälissä vuokrasopimuksen päättymisen vuoksi.

Espoossa Tokmanni paitsi muuttaa Tokmanni-myymälänsä uusiin liiketiloihin Espoon keskuksessa myös sulkee Miny-myymälänsä vuokrasopimuksen päättyessä. Kaupunkikeskus Lippulaivaan Espoonlahteen vuonna 2022 avattu Miny-myymälä suljetaan heinäkuussa, sillä Minyllä nähdään olevan paremmat menestymismahdollisuudet kaupungin valikoiduissa Tokmanni-myymälöissä palvelevissa shop-in-shop-osastoissa.

Tokmanni-myymälöiden ohella Tokmanni-konserniin kuuluva Click Shoes -kenkäkauppaketju etsii jatkossakin aktiivisesti uusia kauppapaikkoja. Viimeisimpiä uusia Uusia Click Shoes -myymälöitä juhlittiin kauppakeskus Koskikeskuksessa Tampereen ydinkeskustassa, kauppakeskus Karismassa Lahdessa ja kauppakeskus Veturissa Kouvolassa huhtikuussa.

Myös osaksi suomalaista Tokmanni-konsernia viime vuonna liittynyt ruotsalainen halpakauppaketju Dollarstore kehittää myymäläverkostoaan toimintamaissaan Ruotsissa ja Tanskassa. Viimeisimmät uudet Dollarstore-myymälät avautuivat Ruotsin Uddevallaan 22. maaliskuuta ja Linköpingin Tornbyhyn 25. huhtikuuta. Lisäksi Dollarstore avaa uuden myymälän Big Dollar -ketjunimellä Tanskan Frederikshavniin 24. toukokuuta.

Tokmanni Group Corporation on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Konserniin kuuluu tällä hetkellä 202 Tokmanni-, 132 Dollarstore-, 31 Click Shoes-, kuusi Miny-, neljä Big Dollar- ja kaksi Shoe House -myymälää. Suomessa Tokmanni-konserni palvelee asiakkaitaan myös Tokmannin ja Click Shoesin verkkokauppojen avulla.

Tutustu Tokmanni-konsernin myymäläverkoston merkittävimpiin muutoksiin vuosina 2016–2024 sekä julkaistuihin, lähitulevaisuutta koskeviin muutoksiin osoitteessa ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti
Tokmanni

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Yli 6 000 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2023 Tokmanni-konsernin liikevaihto oli 1 393 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 99 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle..