Tokmanni avaa myymälänsä laajennettuna ja uudistettuna Kuusamossa – Jo entuudestaan kattavan valikoiman myymälä tarjoaa tuhansittain uusia tuotteita

Tokmanni     Lehdistötiedote     5.4.2022 klo 10.00

Entistäkin enemmän halpoja hintoja ja tuhansien tuotteiden verran uutta ostettavaa löytyy jatkossa Kuusamosta, jossa palvelevaa myymäläänsä Tokmanni on sekä uudistanut että laajentanut noin 500 neliömetrillä. Noin 20 kaupan alan ammattilaista työllistävää myymälää juhlistetaan avajaistarjousten ja tuotelahjoja sisältävien yllätysämpäreiden kera torstaina 7.4.2022 klo 8.

Valtateiden 5 ja 20 risteyksen välittömässä läheisyydessä Kuusamossa vuodesta 2012 palvellut Tokmanni on saanut valikoimiinsa runsaasti mielenkiintoisia tuotteita muun muassa kodin, sisustuksen, vapaa-ajan ja kodin kunnostuksen tuoteryhmiin. Jo entuudestaan kattavan ja monipuolisen, jatkossa noin 4 500 neliömetrin laajuisen myymälän valikoimissa on myös peräkärryt ja venetrailerit. Peräkärryjä voi myös vuokrata myymälästä erittäin edullisesti. Myymälän yhteydessä on lisäksi uudistunut, katettu puutarhamyymälä.

Uudistettu, myymäläpäällikkö Antti Kourin luotsaama myymälä noudattelee Tokmannin uusinta, helppoa ja nopeaa ostamista korostavaa myymäläkonseptia. Siinä esimerkiksi kulkureitit ovat avaria ja opasteet kattavia. Lisäksi tuotevalikoimat – esimerkiksi kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyvät tuotteet sekä kuivaelintarvikkeet – on sijoitettu selkeisiin osastokokonaisuuksiin.

Laajennuksen ja uudistusten avulla Tokmanni pyrkii vastaamaan asiakkaidensa toiveisiin aiempaakin paremmin, halpakauppaketjun myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

– Saamme asiakkailtamme ilahduttavan paljon toiveita erityisesti tuotevalikoimiemme kasvattamisesta. Kuusamossa myymälämme laajennus ja muut uudistukset ovat onnistuneet hienosti, ja niiden ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme etenkin entistäkin enemmän ostettavaa.

– Tarjolla on entistä kattavammin paitsi asiakkaidemme toivomia tuotteita myös muita iloisia yllätyksiä. Viihtyisyyttä, yleisilmettä ja asioinnin helppoutta korostavien uudistusten myötä Kuusamon Tokmannilla on myös aiempaa mukavampi tehdä ostoksia, Heimo lisää.

Jokaisesta Tokmannin myymälästä voi noutaa halpakauppaketjun verkkokaupasta tehtyjä tilauksia ja nostaa käteistä rahaa maksamisen yhteydessä. Muiden Tokmanni-myymälöiden tavoin Kuusamossa voi tehdä ostoksia myös Tokmannin yritysasiakkaana.

Kuusamon Tokmannin asiakkaiden käytössä on myös esimerkiksi käteisen nostamisen ja setelien ja kolikoiden tallettamisen mahdollistava TalletusOtto-automaatti sekä kierrätyspiste pienelektroniikkaromuille, kuten rikkoutuneille kahvinkeittimille, valaisimille ja hiustenkuivaajille.

Kuusamon Tokmanni palvelee asiakkaitaan osoitteessa Luomantie 2, 93600 Kuusamo arkisin klo 8–20, lauantaisin kello 8–18 ja sunnuntaisin klo 11–18. Myymälä on ollut avoinna myös uudistustöiden ajan.

Avajaistarjouksia ja yllätysämpäreitä

Tokmanni juhlistaa laajennetun ja uudistetun myymälänsä avajaisia paitsi runsailla avajaistarjouksilla myös jakamalla maankuuluja, erilaisia tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä. Kuusamon Tokmannilla yllätysämpäreitä on tarjolla avajaispäivän 500 ensimmäiselle asiakkaalle. Asiakkaat voivat noutaa yllätysämpärinsä turvallisesti ilman jonoja myymälässä jaettavia ämpärilipukkeita vastaan.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.