Tokmanni avaa myymälänsä täysin uudistettuina Uudessakaupungissa ja Porin kauppakeskus ICCOssa – Uudistuksia juhlistetaan avajaistarjouksin ja yllätysämpärein

Tokmanni     Lehdistötiedote     28.5.2024 klo 16.45

Tokmanni juhlistaa täysin uudistettuja myymälöitään Uudessakaupungissa ja Porin kauppakeskus ICCOssa runsaiden avajaistarjousten ja tuotelahjoja sisältävien yllätysämpäreiden kera. Uudessakaupungissa uudistuksia juhlistetaan torstaina 30.5. klo 8 alkaen, Porissa viikkoa myöhemmin eli torstaina 6.6.2024 klo 8 alkaen.

Uudistuneet Tokmanni-myymälät noudattavat halpakauppaketjun uusinta myymäläkonseptia, jossa korostetaan etenkin helppoa ja nopeaa ostamista. Asiointikokemuksen parantamiseksi myymälöissä on uusittu esimerkiksi tuotteiden ja tuoteryhmien hyllyjärjestystä ja esillepanoa sekä asiakasopasteita. Porissa myös esimerkiksi puutarhamyymälä on nyt asiakkaiden kannalta entistä paremmassa paikassa.

Uudistuneet myymälät ovat tyypillistä Tokmanni-myymälää selvästi suurempia. Uudenkaupungin Tokmannilla tilaa on noin 4 200 ja Porin kauppakeskus ICCOn Tokmannilla noin 5 700 neliömetriä.

Runsaat myymälätilat mahdollistavat erittäin kattavat, erityisesti kodin kunnostamiseen, sisustamiseen, pukeutumiseen, pesu- ja puhdistusaineisiin, eri sesonkeihin sekä kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvät tuotevalikoimat.

Uudistusten myötä myymälöiden valikoimat ovat entistäkin monipuolisemmat. Esimerkiksi Porin kauppakeskus ICCOn Tokmannilla on nyt aiempaa enemmän kalastustuotteita. Molempien myymälöiden tarjontaa on täydennetty asiakastoiveiden mukaisesti myös Miny-tuotteilla kokonaisen shop-in-shop-osaston laajuudella. Tokmannin toissa vuonna lanseeraaman Miny-lifestylebrändin valikoimissa on runsaasti erilaisia kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotteita sekä muuta yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa. Vastaavia, yli tuhannen tuotteen valikoiman sisältäviä shop-in-shop osastoja on tätä nykyä jo yli 40 Tokmanni-myymälässä eri puolilla Suomea.

Molemmissa myymälöissä on jo entuudestaan ollut myös Tokmanni-konserniin kuuluvan Click Shoes -kenkäkauppaketjun shop-in-shop-osasto.

– Uudistustemme tavoitteena on ollut parantaa asiakaskokemusta ja vastata asiakkaidemme toiveisiin entistäkin paremmin. Myymälämme Uudessakaupungissa ja Porin kauppakeskus ICCOssa ovat nyt aiempaa viihtyisämpiä ja tuotteemme entistä paremmin esillä. Lisäksi olemme tuoneet tarjolle esimerkiksi Miny-lifestylebrändimme tuotteita ja Porissa aiempaa enemmän myös kalastusvälineitä, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

– Mielestämme uudistuksemme ovat onnistuneita, ja uskomme niiden olevan myös asiakkaidemme mieleen, hän lisää.

Tokmanni-myymälän myymäläpäällikkönä toimii Uudessakaupungissa Mia Järvinen ja Porin kauppakeskus ICCOssa Virve Kilpeläinen. Asiakaspalvelusta huolehtii molemmissa myymälöissä noin 25 kaupan alan ammattilaista.

Uudenkaupungin Tokmanni palvelee arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–19 ja sunnuntaisin klo 10–18. Porin kauppakeskus ICCOssa asiakkaita palvellaan arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–20 ja sunnuntaisin klo 10–18. Myymälät ovat olleet avoinna myös uudistustöiden ajan.

Uudenkaupungin Tokmanni-myymälä sijaitsee osoitteessa Ketunkalliontie 5–7, 23500 Uusikaupunki. Porin kauppakeskus ICCOn Tokmanni-myymälän osoite on Itäkeskuksenkaari 8, 28130 Pori.

Uudessakaupungissa uudistuneen Tokmanni-myymälän avajaisissa torstaiaamuna 30.5. paikalla ovat myymälän tokmannilaisten lisäksi aluepäällikkö Marjo Vanhala. Porin Kauppakeskus ICCOssa myymälää ovat torstaiaamuna 6.6. avaamassa myymälän tokmannilaisten ohella aluepäällikkö Markus Lähteenmäki.

Tokmannin toissa vuonna lanseeraaman Miny-lifestylebrändin shop-in-shop-osasto löytyy jo yli 40 Tokmanni-myymälästä, jatkossa myös Uudenkaupungin ja Porin kauppakeskus ICCOn Tokmanni-myymälöistä. Oheinen kuva on oman shop-in-shop-osastonsa alkuvuodesta saaneesta Tokmanni-myymälästä Ylöjärveltä.

Kierrätyspiste ja runsaasti muita fiksuja valintoja

Tokmannin myymälöissä on useita fiksuja energiavalintoja ja asiakkaiden arkea helpottavia palveluita. Myös Uudenkaupungin ja Porin kauppakeskus ICCOn Tokmanni-myymälöistä löytyy esimerkiksi kierrätyspiste, jonne asiakkaat voivat palauttaa käytettyjä paristoja sekä rikkoutuneita pienelektroniikkalaitteita, kuten kahvinkeittimiä, parranajokoneita, sähköhammasharjoja ja polttimoita.

Energiatehokkuudesta Tokmanni huolehtii esimerkiksi modernilla led-valaistuksella. Hävikkiä myymälöissä minimoidaan esimerkiksi optimoimalla tuotteiden tilausmääriä ja toimituksia sekä myymällä vanhenemassa olevia elintarvikkeita tuntuvin alennuksin.

Kaikissa Tokmanni-myymälöissä voi tehdä ostoksia Tokmanni Tukku -yritysasiakkaana ja Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman jäsenenä. Lisäksi myymälöistä voi noutaa Tokmannin verkkokaupassa tehtyjä tilauksia ja nostaa käteistä rahaa ostosten maksamisen yhteydessä.

Tokmannin suositun, jo yli 3,6 miljoonan jäsenen Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman klubiedut ovat käytettävissä kaikissa Tokmanni-myymälöissä.

Luvassa avajaistarjouksia ja tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä

Tokmanni juhlistaa uudistuneita myymälöitään runsain avajaistarjouksin. Porin kauppakeskus ICCOn Tokmanni-myymälän lähempänä avajaispäivää julkaistavat avajaistarjoukset ovat voimassa torstaista 6.6.2024 aina kyseisen viikon loppuun saakka. Uudessakaupungissa avajaistarjoukset ovat voimassa to–su 30.5.–2.6.2024.

Lisäksi maankuuluja, erilaisia tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä on kussakin avajaismyymälässä jaossa 500 kappaletta avajaistorstain ensimmäisille asiakkaille. Avajaismyymälöistä löytyy myös kaksi tuotelahjojen ohella 50 euron lahjakortin sisältävää yllätysämpäriä.

Tokmanni-konsernin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu vahvasti

Tokmanni-konserni jatkaa myymäläverkostonsa kasvattamista ja uudistamista jatkossakin vahvasti kaikissa toimintamaissaan eli Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa.

Suomessa konsernin Tokmanni-halpakauppaketju on kertonut uusien Tokmanni-myymälöidensä avaamisesta Espoon keskuksen kauppakeskus Entresseen, Eurajoelle, NaantaliinSipoon Nikkilään ja Sodankylään. Eurajoella myymäläavajaisia kaavaillaan ensi syksylle ja Espoon keskuksessa loka–marraskuulle. Sipoon Nikkilässä ja Sodankylässä avajaisia on tavoitteena viettää vielä kuluvan vuoden aikana. Naantalissa Tokmannin tavoitteena on avata uusi myymälä viimeistään alkuvuonna 2026, jos kaavoitus- ja muut viranomaisasiat etenevät suunnitellussa aikataulussa. Espoon keskuksessa ja Sodankylässä uudet myymälät tulevat korvaamaan alueidensa nykyiset Tokmanni-myymälät.

Uusimpien Tokmanni-myymälöiden avajaisia vietettiin Pälkäneellä ja Sipoon Söderkullassa huhtikuun alussa. Lisäksi Tokmanni sulki myymälänsä Helsingin Vuosaaren kauppakeskus Columbuksessa huhtikuun puolivälissä vuokrasopimuksen päättymisen vuoksi. Espoossa Tokmanni paitsi muuttaa Tokmanni-myymälänsä uusiin liiketiloihin Espoon keskuksessa myös sulkee Miny-myymälänsä kaupunkikeskus Lippulaivassa vuokrasopimuksen päättymisen myötä heinäkuussa.

Myös Tokmanni-konserniin kuuluvan Click Shoes -kenkäkauppaketjun myymäläverkostoa on kehitetty tänä keväänä. Täysin uusia myymälöitä juhlittiin kauppakeskus Koskikeskuksessa Tampereen ydinkeskustassa, kauppakeskus Karismassa Lahdessa ja kauppakeskus Veturissa Kouvolassa huhtikuussa.

Lisäksi osaksi suomalaista Tokmanni-konsernia viime vuonna liittynyt ruotsalainen halpakauppaketju Dollarstore kehittää myymäläverkostoaan toimintamaissaan Ruotsissa ja Tanskassa. Viimeisimmät uudet myymälät avautuivat Dollarstore-ketjunimellä Ruotsin Uddevallaan maaliskuussa ja Linköpingin Tornbyhyn huhtikuussa sekä Big Dollar -ketjunimellä Tanskan Frederikshavniin toukokuun loppupuolella.

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Konserniin kuuluu tällä hetkellä 202 Tokmanni-, 132 Dollarstore-, 31 Click Shoes-, kuusi Miny-, viisi Big Dollar- ja kaksi Shoe House -myymälää. Suomessa Tokmanni-konserni palvelee asiakkaitaan myös Tokmannin ja Click Shoesin verkkokauppojen avulla.

Tiesitkö tämän Tokmanni-halpakauppaketjussa työskentelemisestä?

• Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Suomessa se työllistää keskimäärin yli 4 000 kaupan alan ammattilaista. Heistä Tokmannin Mäntsälässä sijaitsevassa hallinto- ja logistiikkakeskittymässä ahkeroi noin 600 työntekijää esimerkiksi logistiikan, hankinnan, taloushallinnon ja IT-tehtävien parissa. Suomessa Tokmanni-konserniin kuuluvat halpakauppaketju Tokmanni, kenkäkauppaketjut Click Shoes ja Shoe House sekä lifestylebrändi Miny. Suomen ulkopuolella Tokmanni-konserni omistaa ruotsalaisen halpakauppaketju Dollarstoren, jolla on tällä hetkellä 132 Dollarstore-myymälää Ruotsissa ja viisi Big Dollar -myymälää Tanskassa. Työntekijöitä Dollarstorella on lähes 2 000 henkilöä. Dollarstoren pääkonttori sijaitsee Ruotsin Tukholmassa Kistan kaupunginosassa ja varasto Ruotsin Örebrossa.
  • Kaupan alalla työ on vauhdikasta ja mielenkiintoista, ja monipuolisuus on Tokmanni-halpakauppaketjun henkilöstön mukaan yksi myymälätyön tärkeistä vahvuuksista. Tokmanni-konserni kannustaa ja auttaa henkilöstöään kehittämään osaamistaan ja etenemään yhtiön sisällä erilaisiin tehtäviin sekä yhä haastavampiin rooleihin. Moni työntekijä onkin ottanut useamman askeleen uransa aikana.
  • Tokmanni-halpakauppaketjun työyhteisö on ilahduttavan monimuotoinen. Esimerkiksi äidinkieliä Tokmanni-myymälöissä puhutaan yli 20:tä erilaista. Tokmanni-halpakauppaketjun työntekijöiden keski-ikä on noin 38 vuotta, ja vakituinen työntekijä viihtyy yhtiön palveluksessa keskimäärin noin kahdeksan vuotta.
  • Jokainen uusi Tokmanni-halpakauppaketjun työntekijä saa töihin tullessaan muun muassa oman perehdytyskummin, joka tukee työntekijää uran alkumetreillä. Kummi ottaa uuden työkaverin vastaan ja varmistaa esimerkiksi sen, että työntekijä on saanut riittävän perehdytyksen ja päässyt sisään työyhteisöön. Kummilta voi matalalla kynnyksellä kysyä mitä tahansa mieltä askarruttavia asioita. Lisäksi Tokmanni-halpakauppaketju järjestää kaikille uusille myymälätyöntekijöilleen yhteisen perehdytyksen, jonka avulla varmistetaan kattava ja tasalaatuinen perehdytys.
  • Tokmanni-halpakauppaketju tarjoaa henkilöstölleen hyvät henkilöstöedut, kuten esimerkiksi henkilökunta-alennuksia tuotteista sekä monipuolisia etuja ja tarjouksia henkilöstöetuohjelmaan kuuluvilta yhteistyökumppaneilta.

Tutustu Tokmanni-konsernin myymäläverkoston merkittävimpiin muutoksiin vuosina 2016–2024 sekä julkaistuihin, lähitulevaisuutta koskeviin muutoksiin osoitteessa ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Yli 6 000 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2023 Tokmanni-konsernin liikevaihto oli 1 393 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 99 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.