Tokmanni avaa myymälänsä täysin uudistettuna Oulun Ritaharjun kauppakeskus Ideapark Oulussa – Uudistuksia juhlistetaan avajaistarjouksin ja yllätysämpärein

Tokmanni     Lehdistötiedote     11.3.2024 klo 19.20

Tokmanni avaa myymälänsä täysin uudistettuna Oulun Ritaharjun kauppakeskus Ideapark Oulussa runsaiden avajaistarjousten ja tuotelahjoja sisältävien yllätysämpäreiden kera torstaina 14.3.2024 klo 9.

Uudistunut Tokmanni-myymälä noudattaa jatkossa halpakauppaketjun uusinta myymäläkonseptia, jossa korostetaan etenkin helppoa ja nopeaa ostamista. Asiointikokemuksen parantamiseksi myymälässä on uusittu esimerkiksi tuotteiden ja tuoteryhmien hyllyjärjestystä ja esillepanoa sekä lisätty asiakasopasteita. Tilaa myymälässä on noin 3 500 neliömetriä.

Samalla Tokmanni-myymälän tuotevalikoimia on täydennetty asiakastoiveiden mukaisesti Miny-tuotteilla kokonaisen shop-in-shop-osaston laajuudella. Tokmannin toissa vuonna lanseeraama Miny-lifestylebrändin valikoimissa on runsaasti erilaisia kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotteita sekä muuta yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa. Vastaavia, yli tuhannen tuotteen valikoiman sisältäviä shop-in-shop osastoja on tätä nykyä jo noin 40 Tokmanni-myymälässä eri puolilla Suomea. Oulussa Minyllä on ollut entuudestaan yksi shop-in-shop-osasto kaupungin keskustan Tokmanni-myymälässä.

– Olemme erittäin tyytyväisiä asiakkaidemme palvelua monin tavoin parantaneisiin uudistuksiimme myymälässämme kauppakeskus Ideapark Oulussa. Esimerkiksi tuotteemme ovat nyt entistä paremmin esillä ja myymälän yleisilme on aiempaa viihtyisämpi. Myös Minyn shop-in-shop-osasto lisää Tokmannin vetovoimaa kauppakeskuksessa, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

Uudistuneen Tokmanni-myymälän asiakaspalvelusta huolehtii myymäläpäällikkö Pekka Keränen noin 15 kaupan alan ammattilaisesta koostuvan tiiminsä kanssa. Myymälä on avoinna arkisin klo 9–20, lauantaisin klo 9–18 ja sunnuntaisin klo 10–18.

Tokmanni-myymälän osoite on Ritaharjuntie 49, 90540 Oulu. Myymälä on ollut avoinna myös uudistustöiden ajan.

Uudistuneen Tokmanni-myymälän avajaisissa torstaiaamuna 14.3. Tokmannia edustavat myymälähenkilökunnan ohella myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo ja aluepäällikkö Toni Kauttio.

Tokmannin toissa vuonna lanseeraaman Miny-lifestylebrändin shop-in-shop-osasto löytyy jo noin 40 Tokmanni-myymälästä, jatkossa myös Tokmanni-myymälästä Oulun Ritaharjun kauppakeskus Ideapark Oulusta. Oheinen kuva on oman shop-in-shop-osastonsa viime vuonna saaneesta Tokmanni-myymälästä Helsingin Ruoholahdesta.

Kierrätyspiste ja runsaasti muita fiksuja valintoja

Tokmannin myymälöissä on useita fiksuja energiavalintoja ja asiakkaiden arkea helpottavia palveluita. Uutuutena Oulun Ritaharjun kauppakeskus Ideapark Oulun Tokmanni-myymälästä löytyy kierrätyspiste, jonne asiakkaat voivat palauttaa käytettyjä paristoja sekä rikkoutuneita pienelektroniikkalaitteita, kuten kahvinkeittimiä, parranajokoneita, sähköhammasharjoja ja polttimoita.

Energiatehokkuudesta Tokmanni huolehtii esimerkiksi modernilla led-valaistuksella. Hävikkiä myymälässä minimoidaan esimerkiksi optimoimalla tuotteiden tilausmääriä ja toimituksia sekä myymällä vanhenemassa olevia elintarvikkeita tuntuvin alennuksin.

Kaikissa Tokmanni-myymälöissä voi tehdä ostoksia Tokmanni Tukku -yritysasiakkaana ja Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman jäsenenä. Lisäksi myymälöistä voi noutaa Tokmannin verkkokaupassa tehtyjä tilauksia ja nostaa käteistä rahaa ostosten maksamisen yhteydessä.

Tokmannin suositun, jo yli kolmen miljoonan jäsenen kanta-asiakasohjelma Tokmanni Klubin klubiedut ovat käytettävissä kaikissa Tokmanni-myymälöissä.

Luvassa avajaistarjouksia ja tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä

Tokmanni juhlistaa uudistunutta myymäläänsä runsain avajaistarjouksin. Oulun Ritaharjun kauppakeskus Ideapark Oulun Tokmannin avajaistarjoukset ovat voimassa torstaista 14.3.2023 aina kyseisen viikon loppuun saakka. Lisäksi maankuuluja, erilaisia tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä on jaossa 500 kappaletta avajaistorstain 14.3. ensimmäisille asiakkaille. Myymälästä löytyy myös kaksi tuotelahjojen ohella 50 euron lahjakortin sisältävää yllätysämpäriä.

Tokmanni-konsernin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu jatkossakin

Tokmanni on solminut sopimuksia uusien Tokmanni-myymälöiden avaamisesta Pälkäneelle, Eurajoelle sekä Sipoon Söderkullaan ja Nikkilään. Pälkäneellä ja Sipoon Söderkullassa rakennustyöt ovat käynnissä, ja myymälöiden avajaisia tullaan viettämään huhtikuussa. Myös Eurajoella Tokmanni-myymälän rakentaminen on käynnistynyt, ja avajaisia on suunniteltu vietettävän kuluvan vuoden syksyllä. Sipoon Nikkilässä Tokmanni-myymälän rakentamisen on tarkoitus käynnistyä kevään aikana, ja myymäläavajaisia on tavoitteena viettää vielä kuluvan vuoden aikana. Viimeisintä uutta myymäläänsä Tokmanni-myymäläketju juhlisti viime joulukuussa Kouvolan Katajaharjussa.

Edellä mainitun ohella Tokmanni muun muassa uudistaa useita myymälöitään tänäkin vuonna. Esimerkiksi Oulun kauppakeskus Ideapark Oulussa vietettävien avajaisten kanssa samana päivänä 14.3. Tokmanni juhlistaa uudistettua ja laajennettua myymäläänsä Ylöjärven Elovainiolla. Taustalla on viime syksynä allekirjoitettu liiketoimintakauppa, jossa paikallisen ruokakauppa Villen Kaupan liiketoiminta siirtyi Tokmanni-konsernin haltuun kuluvan vuoden alussa. Tokmanni on alkuvuoden aikana yhdistänyt paikallisen Tokmanni-myymälänsä ja sen kanssa saman katon alla palvelleen Villen Kaupan liiketilan yhdeksi, myös täyden valikoiman ruokakaupaksi laajentuneeksi Tokmanni-myymäläkokonaisuudeksi.

Suomessa Tokmanni-konserniin kuuluvat Tokmanni-halpakauppaketjun ohella kenkäkauppaketjut Click Shoes ja Shoe House sekä lifestylebrändi Miny. Tällä hetkellä Tokmanni-halpakauppaketjulla on 201, Click Shoesilla 28, Shoe Housella kaksi ja Minyllä kuusi myymälää Suomessa. Kuluvana keväänä myymälämäärä Suomessa kasvaa edellä mainittujen Tokmanni-myymälöiden ohella ainakin Click Shoes -ketjussa, sillä Click Shoes avaa uuden kenkäkaupan Tampereen ydinkeskustan kauppakeskus Koskikeskuksessa huhtikuun loppuun mennessä. Suomessa Tokmanni-konserni palvelee asiakkaitaan myös Tokmannin ja Click Shoesin verkkokauppojen avulla.

Tokmanni-konsernin omistaa myös ruotsalaisen Dollarstore-halpakauppaketjun. Dollarstoreen kuuluu tällä hetkellä 130 Dollarstore-myymälää Ruotsissa ja neljä Bigdollar-myymälää Tanskassa. Seuraava uusi Dollarstore-myymälä avaa ovensa ensi kertaa Ruotsin Uddevallassa kuluvan vuoden maaliskuun loppupuolella. Bigdollarin myymäläavajaisia tullaan viettämään seuraavaksi Tanskan Frederikshavnissa kuluvan vuoden toukokuun loppupuolella.

Tiesitkö tämän Tokmanni-halpakauppaketjussa työskentelemisestä?

• Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Suomessa se työllistää keskimäärin noin 4 300 kaupan alan ammattilaista. Heistä Tokmannin Mäntsälässä sijaitsevassa hallinto- ja logistiikkakeskittymässä ahkeroi noin 600 työntekijää esimerkiksi logistiikan, hankinnan, taloushallinnon ja IT-tehtävien parissa. Suomessa Tokmanni-konserniin kuuluvat halpakauppaketju Tokmanni, kenkäkauppaketjut Click Shoes ja Shoe House sekä lifestylebrändi Miny. Suomen ulkopuolella Tokmanni-konserni omistaa ruotsalaisen halpakauppaketju Dollarstoren, jolla oli kuluvan vuoden alussa 130 Dollarstore-myymälää Ruotsissa ja neljä Bigdollar-myymälää Tanskassa. Työntekijöitä Dollarstorella on noin 2 300 henkilöä. Dollarstoren pääkonttori sijaitsee Ruotsin Tukholmassa Kistan kaupunginosassa ja varasto Ruotsin Örebrossa.
  • Kaupan alalla työ on vauhdikasta ja mielenkiintoista, ja monipuolisuus on Tokmanni-halpakauppaketjun henkilöstön mukaan yksi myymälätyön tärkeistä vahvuuksista. Tokmanni-konserni kannustaa ja auttaa henkilöstöään kehittämään osaamistaan ja etenemään yhtiön sisällä erilaisiin tehtäviin sekä yhä haastavampiin rooleihin. Moni työntekijä onkin ottanut useamman askeleen uransa aikana.
  • Tokmanni-halpakauppaketjun työyhteisö on ilahduttavan monimuotoinen. Esimerkiksi äidinkieliä Tokmanni-myymälöissä puhutaan yli 20:tä erilaista. Tokmanni-halpakauppaketjun työntekijöiden keski-ikä on noin 38 vuotta, ja vakituinen työntekijä viihtyy yhtiön palveluksessa keskimäärin noin kahdeksan vuotta.
  • Jokainen uusi Tokmanni-halpakauppaketjun työntekijä saa töihin tullessaan muun muassa oman perehdytyskummin, joka tukee työntekijää uran alkumetreillä. Kummi ottaa uuden työkaverin vastaan ja varmistaa esimerkiksi sen, että työntekijä on saanut riittävän perehdytyksen ja päässyt sisään työyhteisöön. Kummilta voi matalalla kynnyksellä kysyä mitä tahansa mieltä askarruttavia asioita. Lisäksi Tokmanni-halpakauppaketju järjestää kaikille uusille myymälätyöntekijöilleen yhteisen perehdytyksen, jonka avulla varmistetaan kattava ja tasalaatuinen perehdytys.
  • Tokmanni-halpakauppaketju tarjoaa henkilöstölleen hyvät henkilöstöedut, kuten esimerkiksi henkilökunta-alennuksia tuotteista sekä monipuolisia etuja ja tarjouksia henkilöstöetuohjelmaan kuuluvilta yhteistyökumppaneilta.

Tutustu Tokmanni-konsernin myymäläverkoston merkittävimpiin muutoksiin vuosina 2016–2024 sekä julkaistuihin, lähitulevaisuutta koskeviin muutoksiin osoitteessa ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Noin 6 600 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Bigdollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.