Tokmanni avaa myymälänsä täysin uudistettuna Tampereen Hervannassa – Tarjolla nyt mm. Tokmannin lifestylebrändi Minyn tuotteita

Tokmanni     Lehdistötiedote     21.2.2023 klo 14.50

Tokmanni on uudistanut kauttaaltaan myymälänsä Tampereen Hervannassa. Kauppakeskus Duossa palvelevaa Tokmanni-myymälää juhlistetaan avajaistarjousten ja yllätysämpäreiden kera torstaina 23.2.2023 klo 8 alkaen.

Hervannan Tokmannia on uudistettu halpakauppaketjun uusimman, helppoa ja miellyttävää ostamista korostavan myymäläkonseptin mukaisesti. Asiakaskokemusta noin 1 650 neliömetrin kokoisessa myymälässä parantavat olennaisesti etenkin uudet opasteet ja tuotteiden ja tuoteryhmien sijoittelu uusiin, entistä selkeämpiin kokonaisuuksiin.

Myymälän tuotevalikoima koostuu jatkossakin erityisesti kauneuden, terveyden ja hyvinvoinnin, sisustuksen, siivouksen, pukeutumisen, vapaa-ajan, kodintekniikan, kodin kunnossapidon ja eri sesonkien tuotteista sekä kuivaelintarvikkeista.

Asiakkaiden toiveita Hervannassa täyttää uudistusten myötä esimerkiksi Tokmannin viime vuonna lanseeraaman lifestylebrändi Minyn shop-in-shop-osasto. Miny tarjoaa yli tuhannen tuotteen edestä erilaisia kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotteita sekä muuta yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa. Valikoimissa on myös esimerkiksi kierrätys- ja biomateriaaleja sisältäviä Miny ECO -tuotteita.

– Hervannan Tokmannilla tekemämme uudistukset auttavat meitä vastaamaan asiakkaidemme odotuksiin entistäkin paremmin. Konkreettisten uudistusten myötä myymälässämme asiointi on huomattavasti aiempaa miellyttävämpää. Entistä viihtyisämmät ja tarpeitamme vastaavat liiketilat sujuvoittavat myös myymälähenkilökuntamme arkea, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

– Erityisesti Minyn tuotteet ovat olleet monien tamperelaisten toiveissa. On hienoa, että Minyn shop-in-shop-osasto löytyy ydinkeskustan Koskikeskuksen kauppakeskuksen Tokmannin tavoin nyt myös Hervannasta, hän lisää.

Tokmannilla on pitkä historia kaupankäynnistä Tampereen Hervannassa. Alueella oli ensin lukuisia vuosia Vapaa Valinta -ketjumyymälä. Vapaa Valinta liitettiin osaksi Tokmannia lähes 20 vuotta sitten, ja 2010-luvulta lähtien Hervannan asiakkaita on palveltu Tokmanni-ketjunimellä.

Nykyinen, myymäläpäällikkö Tiina Huovisen johtama Tokmanni-myymälä työllistää noin kymmenen kaupan alan ammattilaista.

Tampereen Hervannan Tokmannilta löytyy nyt myös Tokmannin viime vuonna lanseeraaman Miny-lifestylebrändin shop-in-shop-osasto. Oheinen kuva on Espoon kaupunkikeskus Lippulaivasta, jonne avattiin jo yli 20 Tokmanni-myymälästä löytyvän shop-in-shop-osaston kanssa hyvin sukunäköinen Miny-myymälä viime syksynä.

Käteviä palveluita, fiksuja energiavalintoja ja laajoja aukioloaikoja

Miellyttävän asiointikokemuksen ja kattavan tuotevalikoiman ohella Tokmanni on panostanut esimerkiksi asiakkaidensa arkea helpottaviin palveluihin sekä fiksuihin energiavalintoihin.

Kaikissa Tokmanni-myymälöissä voi tehdä ostoksia Tokmanni Tukku -yritysasiakkaana ja Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman jäsenenä. Myymälöistä voi lisäksi esimerkiksi noutaa Tokmannin verkkokaupassa tehtyjä tilauksia ja nostaa käteistä rahaa ostosten maksamisen yhteydessä.

Tokmanni hankkii toimipisteisiinsä vain päästötöntä sähköä. Tokmannille ominaisesti myös Hervannan myymälän valaistus on toteutettu energiapihillä led-teknologialla.

Tampereen Hervannan Tokmanni palvelee asiakkaitaan laajoin aukioloajoin: arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–20 ja sunnuntaisin klo 10–18. Myymälän osoite Pietilänkatu 2, 33720 Tampere.

Luvassa avajaistarjouksia ja tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä

Tokmanni juhlistaa uudistunutta myymäläänsä Tampereen Hervannassa torstaista sunnuntaihin 23.–26.2.2023 voimassa olevin avajaistarjouksin. Lisäksi Tokmanni jakaa 500 maankuulua, erilaisia tuotelahjoja sisältävää yllätysämpäriä torstain avajaisten ensimmäisille asiakkaille. Yllätysämpäreistä kahdesta löytyy lisäksi 50 euron arvoinen lahjakortti Tokmannille.

Tokmannin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu jatkossakin

Tokmanni on solminut sopimuksia uusien Tokmanni-myymälöiden avaamisesta Helsingin KonalaanSipoon Söderkullaan ja Jyväskylän Keljon alueelle. Konalassa uutta myymälää on tarkoitus juhlistaa tulevana keväänä, Söderkullassa ja Keljon alueella arviolta kuluvan vuoden aikana.

Tokmannin tavoitteena on myös uudistaa useita myymälöitään eri puolilla Suomea vuonna 2023. Lisäksi aiemmin helmikuussa Tokmanni kertoi ostavansa kotimaisten kenkäkauppaketjujen Click Shoes Oy:n ja Shoe House Oy:n kaikki osakkeet. Yhtiöiden omistus siirtyy Tokmannille 1.3.2023.

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 Tokmanni-myymälän laajuiseksi Suomessa vuoden 2025 loppuun mennessä. Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2023 ja lähitulevaisuuden julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2022 Tokmannin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.