Tokmanni avaa myymälänsä uudistettuina Keminmaalla ja Lieksassa – Keminmaan Centtilä-myymälä liittyy samalla Tokmanni-brändiin

Tokmanni     Lehdistötiedote     11.2.2020 klo 11.30

Suomen suurimman halpakauppaketjun myymälöissä Keminmaalla ja Lieksassa on tehty merkittäviä uudistuksia asiakaskokemuksen parantamiseksi. Myymälät avataan uudistettuina torstaina 13.2.2020 klo 8.00. Avajaisissa on Tokmannille tuttuun tapaan runsaasti tarjouksia ja maankuuluja yllätysämpäreitä tuotelahjoineen.

Tokmanniin vuoden 2019 alussa liittynyt Centtilä-myymälä Keminmaalla palvelee asiakkaitaan jatkossa Tokmanni Centtilä -nimellä. Tutussa liiketilassa sijaitsevassa myymälässä myydään vastaisuudessakin monia Centtilästä tuttuja tuotteita, kuten hevos- ja ratsastustarvikkeita, tuore-elintarvikkeita sekä työkaluja. Tokmanni-brändiin liittymisen myötä myymälän valikoimat ovat uusiutuneet etenkin sisustukseen ja siivoukseen liittyvissä tuoteryhmissä. Lisäksi erityisesti kauneuden, terveyden ja hyvinvoinnin tuotevalikoima on täydentynyt uusilla tuotteilla. Myös sesonkeihin Tokmannilla on tarjolla runsaasti ajankohtaisia uutuuksia. Myymälän yhteydessä palvelevassa puutarhamyymälässä myydään erilaisia pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita, kuten vuodenaikaan sopivia työkaluja ja kasveja sekä nestekaasua.

Lieksassa Tokmannin valikoimia on täydennetty aiempaa kattavammiksi useissa tuoteryhmissä.

Asiakaskokemuksen parantamiseksi molemmissa myymälöissä on lisäksi selkiytetty Tokmannin uusimman myymäläkonseptin mukaisesti tuotteiden sijoittelua sekä uusittu kassa-alueita, myymäläkalusteita ja -opasteita. Myymälöihin on myös asennettu energiatehokas led-valaistus.

Myyntipinta-alaa Tokmannilla on Keminmaalla noin 2 250 ja Lieksassa noin 1 300 neliömetriä.

– Olemme erittäin tyytyväisiä Keminmaan ja Lieksan myymälöissämme tehtyihin uudistuksiin. Myymälämme ovat nyt merkittävästi aiempaa avarampia, viihtyisämpiä ja palvelevampia. Olemme tehneet monia muutoksia asiakkaidemme toiveiden perusteella, ja olemmekin varmoja siitä, että voimme niiden avulla palvella asiakkaitamme entistäkin paremmin, Tokmannin myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

Molemmissa myymälöissä on Tokmannille tuttujen viikkotarjousten ohella runsaasti avajaistarjouksia (sähköiset mainoslehdet: Keminmaa ja Lieksa) avajaisaamusta viikon loppuun saakka. Muiden Tokmannin myymäläavajaisten tavoin nopeimmille asiakkaille jaetaan tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä ilmaiseksi. Keminmaalla yllätysämpäreitä jaetaan avajaisaamuna 1 000 ja Lieksassa 500 kappaletta.

Tokmanni palvelee asiakkaitaan molemmilla paikkakunnilla tutuin aukioloajoin: arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 8–18 ja sunnuntaisin klo 11–18. Keminmaalla myymälä työllistää 12 ja Lieksassa kymmenen henkilöä. Keminmaalla Tokmannia luotsaa myymäläpäällikkö Raili Prykäri ja Lieksassa myymäläpäällikkö Jouni Karttunen. Keminmaalla Tokmanni palvelee osoitteessa Kisällinkuja 10 ja Lieksassa osoitteessa Pielisentie 28–30.

Torstaiaamun avajaisjuhlallisuuksissa Tokmannia edustavat myymälähenkilökunnan ohella Keminmaalla aluepäällikkö Toni Kauttio ja Lieksassa aluepäällikkö Markku Heiskanen.

Mathias Kivikoski
myynti- ja markkinointijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 700 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2019 Tokmannin liikevaihto oli 944,3 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.