Tokmanni avaa suurmyymälän Hämeenlinnan Tiiriöön

Tokmanni     Lehdistötiedote     20.2.2023 klo 12.00

Tokmanni on tehnyt pitkäaikaisen vuokrasopimuksen uudesta liiketilasta Hämeenlinnan Tiiriössä osoitteessa Katsastusmiehentie 9, 13130 Hämeenlinna. Myymäläavajaisia peräti noin 9 000 neliömetrin kokoisessa liiketilassa on tavoitteena viettää kuluvan vuoden loka-marraskuussa.

Tokmanni suunnittelee uuteen liiketilaansa halpakauppaketjun laajimman tuotevalikoiman sisältävää, uuden konseptin myymälää. Vastaavaa kokoluokkaa Tokmannilla edustaa jo entuudestaan viime vuonna uudistettu myymälä Torniossa.

Tornion Tokmannin tavoin Hämeenlinnan Tiiriöön avattavassa suurmyymälässä tulevat yhdistymään erityisen laajan tuotetarjonnan ohella halpakauppaketjun helppoa ja nopeaa ostamista korostava myymäläkonsepti ja Tokmannin brändi- ja muusta myymäläilmeestä erottuvat, inspiroivat osastokokonaisuudet.

– Noin 9 000 neliön tilat mahdollistavat Tokmannin valikoimien merkittävän laajentamisen ja näin kilpailukyvyn parantamisen Hämeenlinnan talousalueella, Tokmannin myymäläverkostosta ja konseptista vastaava johtaja Harri Koponen kertoo.

Tokmannilla on Tiiriössä ollut jo pitkään noin 3 500 neliömetrin kokoinen myymälä. Tiiriön nykyinen, osoitteessa Pitkätanhuankatu 1, 13130 Hämeenlinna sijaitseva Tokmanni-myymälä palvelee asiakkaitaan normaalisti, kunnes se suljetaan uuden suurmyymälän avaamisen yhteydessä.

Tokmannin nykyinen henkilökunta siirtyy uuteen suurmyymälään sen avaamisen yhteydessä. Nykyisen henkilöstön lisäksi uuteen myymälään tullaan syksyllä palkkaamaan myös uusia työntekijöitä.

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 Tokmanni-myymälän laajuiseksi Suomessa vuoden 2025 loppuun mennessä. Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2023 ja lähitulevaisuuden julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 200 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2022 Tokmannin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.