Tokmanni avaa uuden myymälän Eurajoelle

Tokmanni     Lehdistötiedote     22.6.2023 klo 9.00

Tokmanni ja Eurajoen kunta ovat valmistelleet kiinteistökauppaa, jossa kunta myy Tokmannille noin 15 000 neliömetrin laajuisen tontin osoitteessa Kauppatie 4, 27100 Eurajoki. Eurajoen kunnanhallitus käsittelee asiaa kokouksessaan tiistaina 27.6.2023.

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan rakennuttamalla kyseiselle, Valtatie 8:n välittömässä läheisyydessä sijaitsevalle tontille noin 3 000 neliömetrin kokoisen Tokmanni-myymälän.

– Olemme erittäin iloisia voidessamme julkistaa uuden Tokmanni-myymälän avaamisen Eurajoelle. Noin 3 000 neliömetrin kokoinen myymälä mahdollistaa laajan käyttötavaravalikoiman tuomisen Eurajoen asukkaiden ja kunnassa asioivien saataville, Tokmannin myymäläverkostosta ja konseptista vastaava johtaja Harri Koponen kertoo.

– Tavoitteenamme on käynnistää uuden myymälärakennuksen rakennuttaminen kuluvan vuoden aikana, ja myymälä on tarkoitus avata asiakkaille vuoden 2024 syksyllä, hän lisää.

Satakunnan maakuntaan kuuluva Eurajoki sijaitsee noin 15 kilometrin päässä Raumalta ja noin 35 kilometrin päässä Porista. Eurajoen väkiluku on yli 9 000 henkilöä, ja kunnassa on lisäksi runsaasti kesä- ja muita vapaa-ajan asukkaita.

– Eurajoen kunta on erittäin tyytyväinen Tokmannin päätöksestä rakentaa myymälä kuntaan. Eurajoen uusi kaupan alue vilkkaasti liikennöidyn Valtatie 8:n varrella saa Tokmannista vahvan ja osaavan kaupallisen toimijan, jonka monipuolisille kaupan palveluille on varmasti kysyntää. Kunnan puolesta toivotan Tokmannin lämpimästi tervetulleeksi Eurajoelle! Eurajoen kunnanjohtaja Vesa Lakaniemi kertoo.

Tokmannin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu

Tokmanni on solminut sopimuksia uusien Tokmanni-myymälöiden avaamisesta Rovaniemen keskustan kauppakeskus Revontuleen, Hämeenlinnan Tiiriöön ja Pälkäneelle. Lisäksi Tokmanni on sopinut laajentavansa myymäläänsä merkittävästi Helsingin Ruoholahden kauppakeskus Ruoholahdessa. Rovaniemellä ja Hämeenlinnassa uudet myymälät tulevat korvaamaan Rovaniemen keskustassa ja Hämeenlinnan Tiiriössä tällä hetkellä palvelevat Tokmanni-myymälät.

Rovaniemellä uutta Tokmannia on tarkoitus juhlistaa kuluvan vuoden syyskuun alussa ja Tiiriössä kuluvan vuoden marraskuussa. Pälkäneellä Tokmannin tavoitteena on käynnistää uuden myymälärakennuksen rakentaminen välittömästi rakennusluvan saamisen jälkeen. Ruoholahdessa Tokmanni pyrkii toteuttamaan myymälänsä laajennustyöt kuluvan vuoden elokuun loppuun mennessä.

Tokmanni on uudistanut myymäläverkostoaan myös alkuvuoden aikana. Viimeisimpiä myymäläavajaisiaan se juhlisti toukokuussa avaamalla uuden Tokmanni-myymälän Helsingin Konalaan. Toukokuussa avautuivat myös Tokmannin viime vuonna lanseeraaman Miny-lifestylebrändin nimikkomyymälät Lahden ydinkeskustan kauppakeskus Triossa ja Tampereen Keskustorin välittömässä läheisyydessä sekä Tokmannin aiemmin tänä vuonna ostaman Click Shoes -kenkäkauppaketjun myymälä Kotkan ydinkeskustan kauppakeskus Pasaatissa. Lisäksi aiemmin tänä vuonna Tokmanni muun muassa laajensi myymäläänsä Pihtiputaalla sekä osti Jyskän Varastomyymälä Oy:n liiketoiminnan Jyväskylän Jyskästä ja liitti myymälän osaksi Tokmanni-ketjua.

Tällä hetkellä Tokmannilla on 200 Tokmanni-, kuusi Miny-, 27 Click Shoes- ja kaksi Shoe House -myymälää eri puolilla Suomea.

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 Tokmanni-myymälän laajuiseksi Suomessa vuoden 2025 loppuun mennessä. Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2023 ja lähitulevaisuuden julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 300 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 200:n okmanni-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 Tokmannin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.