• Tokmanni Group Oyj/

Tokmanni avaa uuden myymälän Jyväskylän ydinkeskustassa lokakuun lopussa – Kauppakeskus Forum Jyväskylän Tokmanni on edeltäjäänsä tilavampi ja valikoimiltaan kattavampi

Tokmanni     Lehdistötiedote     16.9.2021 klo 15.25

Tokmanni avaa uuden myymälän Jyväskylän ydinkeskustan mittavia uudistuksia kokeneessa Kauppakeskus Forum Jyväskylässä torstaina 28.10.2021. Uusi myymälä korvaa kauppakeskuksessa lokakuun loppupuolella suljettavan Tokmannin ja on edeltäjäänsä noin kolmanneksen isompi sekä tuotevalikoimiltaan merkittävästi kattavampi. Tokmannilla on Jyväskylässä jatkossakin kaksi myymälää, toinen keskustassa ja toinen Seppälänkankaalla.

Uuden myymälänsä myötä Tokmanni muuttaa Kauppakeskus Forum Jyväskylän uudistuneeseen ensimmäiseen kerrokseen. Kauppakeskuksessa vuodesta 2010 palvellut Tokmanni saa muuton myötä lähes 400 neliömetriä lisää kokonaispinta-alaa. Kokonaispinta-alaltaan noin 1 500 neliömetrin laajuinen Tokmanni tarjoaa edeltäjäänsä kattavamman valikoiman erityisesti kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, pukeutumiseen, sisustukseen, siivoukseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita ja juomia. Valikoimiin kuuluu erilaisia tuotteita myös esimerkiksi kodin kunnossapitoon.

Kauppakeskus Forum Jyväskylän Tokmanni on suunniteltu halpakauppaketjun uusimman, helppoa ja miellyttävää ostamista korostavan myymäläkonseptin mukaisesti. Myymälän kulkureitit ovat avaria, opasteet kattavia ja tuotteet sijoitettu selkeisiin osastokokonaisuuksiin. Uuden liikepaikan myötä myymälä on erittäin lähellä paikallisliikenteen pysäkkejä.

– Uuden, torstaina 28. lokakuuta avattavan Tokmannin myötä voimme palvella asiakkaitamme entistä tilavammassa, monipuolisemmassa ja viihtyisämmässä myymälässä. Uusi myymälämme sijaitsee erittäin keskeisellä paikalla Jyväskylän ydinkeskustassa, laajasti uudistuneen Kauppakeskus Forum Jyväskylän ensimmäisessä kerroksessa. Fiksuille ostoksille on helppo tulla myös julkisilla kulkuneuvoilla, ja asiointia helpottavat runsaat pysäköintitilat parkkihallissa, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

Nykyaikaisessa myymälässä on panostettu energiatehokkuuteen muun muassa led-valaistuksella. Muiden Tokmanni-myymälöiden tavoin kauppakeskusmyymälä palvelee asiakkaitaan ketjun verkkokauppatilausten noutopisteenä.

Tokmanni työllistää Kauppakeskus Forum Jyväskylässä noin kymmenen kaupan alan ammattilaista. Asiakkaita uusi Tokmanni palvelee myymäläpäällikkö Tiina Ahon johdolla laajoin, lähempänä avajaisia julkaistavin aukioloajoin. Uuden myymälän osoite on Kauppakatu 20–22, 1. krs, 40100 Jyväskylä.

Kauppakeskuksen uudessa Tokmanni-myymälässä on avajaisten kunniaksi erikoistarjouksia torstaista sunnuntaihin 28.–31.10.2021. Tarjoukset julkaistaan lähempänä avajaisia.

Uuden Tokmannin edeltäjässä käynnistyy muuttomyynti syyskuun puolivälin tienoilla. Vanha myymälä sulkee ovensa lopullisesti keskiviikon 27.10.2021 päätteeksi.

Tokmanni kiinnittää erityistä huomiota turvalliseen asiointiin. Lisätietoa Tokmannin koronapandemiaan liittyvistä turvallisuustoimenpiteistä löytyy verkkosivuilta www.tokmanni.fi/koronavirus.

Tokmannin myymäläverkosto laajenee jatkossakin

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 myymälän laajuiseksi Suomessa. Tällä hetkellä Tokmannilla on 195 myymälää eri puolilla Suomea.

Tokmanni on julkaissut avaavansa uusia myymälöitä Kittilään, Nurmijärvelle ja Oulun Ruskoon. Kauppakeskus Forum Jyväskylän lisäksi Tokmanni tulee muuttamaan nykyistä paremmalle liikepaikalle Leppävirralla. Aiemmin tänä vuonna Tokmanni muutti myymälänsä entistä suurempaan liiketilaan Lahden ydinkeskustan kauppakeskus Triossa, sulki myymälänsä Torniossa, osti TEX-kauppaketjun myymälät Kemistä ja Torniosta sekä avasi uudet myymälät Iitin Kausalassa ja Helsingin Kannelmäen kauppakeskus Kaaressa. Tokmanni on myös uudistanut useita myymälöitään eri puolilla Suomea tänäkin vuonna.

Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2021 ja lähitulevaisuuden jo julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.