• Tokmanni Group Oyj/

Tokmanni avaa uuden myymälän keväällä avautuvaan kauppakeskus Lippulaivaan Espooseen – Tuo kasvavalle Suur-Espoonlahden alueelle mielenkiintoisen valikoiman ja halvat hinnat

Tokmanni     Lehdistötiedote     1.11.2021 klo 11.45

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni tulee laajentamaan myymäläverkostoaan avaamalla uuden myymälän Espoon Espoonlahteen ensi keväänä avattavaan kauppakeskus Lippulaivaan. Uudesta myymälästä on tulossa kaupungin viides Tokmanni.

Uusi Tokmanni tulee palvelemaan noin 1 300 neliömetrin kokoisessa liiketilassa Lippulaivan toisessa kerroksessa. Myymälään on suunnitteilla mielenkiintoinen valikoima erityisesti kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita.

Kauppakeskus Lippulaivassa Tokmannia kiinnostaa erityisesti sen sijainti ja monipuolisuus. Parhaillaan rakenteilla olevaan kauppakeskukseen on kerrottu olevan tulossa noin sata erilaista liikettä, kahvilaa, ravintolaa ja palvelua. Tokmanni tulee toimimaan yhtenä Lippulaivan ankkurivuokralaisista.

– Moderni, viihtyisä ja monipuolinen Lippulaiva tullaan avaamaan voimakkaasti kasvavalle Suur-Espoonlahden alueelle Länsiväylän läheisyyteen sekä tulevien Espoonlahden metroaseman ja liityntäliikenteen bussiterminaalin yhteyteen. Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että voimme tuoda kauppakeskukseen kattavan, erityisesti kaupunkilaisten päivittäisten tarpeiden täyttämiseen suunnitellun tuotevalikoimamme ja Tokmannille ominaiset halvat hinnat. Myymälä tulee täydentämään erinomaisesti myymäläverkostoamme Espoossa, Tokmannin myymäläverkostosta ja konseptista vastaava johtaja Harri Koponen kertoo.

Uusi Tokmanni tulee valmistuttuaan työllistämään noin kymmenen kaupan alan ammattilaista. Myymälähenkilökunnan rekrytoinnit tulevat käynnistymään arviolta alkuvuodesta.

Tokmannin myymäläverkosto kasvaa jatkossakin

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 myymälän laajuiseksi Suomessa. Tällä hetkellä Tokmannilla on 195 myymälää eri puolilla Suomea. Myymälöistä neljä sijaitsee Espoossa: Espoon keskuksen kauppakeskus Espoontorissa, Laajalahdessa, Leppävaaran kauppakeskus Sellossa ja Olarissa.

Tokmanni on julkaissut avaavansa uusia myymälöitä Espoon Espoonlahden kauppakeskus Lippulaivan lisäksi Kittilään, Nurmijärven Kirkonkylään ja Oulun Ruskoon. Lisäksi halpakauppaketju tulee muuttamaan nykyistä paremmalla liikepaikalle Leppävirralla. Aiemmin tänä vuonna Tokmanni avasi uudet myymälät Helsingin Kannelmäen kauppakeskus Kaaressa ja Iitin Kausalassa, muutti entistä parempiin liiketiloihin Jyväskylän ydinkeskustan Kauppakeskus Forum Jyväskylässä ja Lahden ydinkeskustan kauppakeskus Triossa, sulki myymälänsä Torniossa, osti TEX-kauppaketjun myymälät Kemistä ja Torniosta sekä laajensi myymäläänsä Kaarinassa. Tokmanni on myös uudistanut useita myymälöitään eri puolilla Suomea tänäkin vuonna.

Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2021 ja lähitulevaisuuden jo julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.