Tokmanni avaa valtavien valikoimien myymälänsä kattavasti uudistettuna Kemin Tervaharjulla – Täyden palvelun ruokakauppanakin tunnetusta myymälästä tuli entistäkin monipuolisempi ja viihtyisämpi

Tokmanni     Lehdistötiedote     3.6.2022 klo 15.30

Tokmanni juhlistaa kauttaaltaan uudistettua myymäläänsä Kemin Tervaharjulla avajaistarjousten ja yllätysämpäreiden kera torstaina 9.6.2022 klo 8.00. Uudistusten myötä erittäin laajojen valikoimien ja halpojen hintojen Tokmanni-myymälä vastaa asiakkaidensa toiveisiin entistäkin paremmin.

Kemin keskustan Tokmannia merkittävästi tilavampaa, TEX-myymäläketjusta osaksi Tokmannia viime vuonna liittynyttä Tervaharjun Tokmannia on uudistettu halpakauppaketjun uusimman myymäläkonseptin mukaisesti.

– Myymäläkonseptimme korostaa helppoa ja nopeaa ostamista. Kemin Tervaharjun myymälässämme olemme tehneet parannuksia niin kassa-alueelle ja opasteisiin kuin muuhun yleiseen viihtyvyyteen. Myös myymälän erittäin kattavat tuotevalikoimat ovat kasvaneet entisestään, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

Uudistusten myötä myymälässä on tarjolla aiempaakin monipuolisempi valikoima kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä elintarvikkeita. Ostamisen helpottamiseksi tuotteet ja tuoteryhmät on lisäksi sijoitettu uudelleen aiempaa selkeämpiin osastokokonaisuuksiin.

Myymäläpäällikkö Heidi Lehtolan johtaman, noin 25 kaupan alan ammattilaista työllistävän Kemin Tervaharjun Tokmannin yhteydessä on erillinen puutarhamyymälä, jossa myydään vuodenajasta riippuen esimerkiksi multaa, kasveja ja erilaisia pihatyökaluja. Muiden myymälätilojen tavoin puutarhamyymälä on saanut sekä lisää tuotetarjontaa että asiakaskokemusta kohentavia parannuksia. Uutuuksia tuotevalikoimissa ovat esimerkiksi pihakivet, peräkärryt ja venetrailerit. Kesän kuluessa peräkärryjä on suunnitteilla Kemin Tervaharjun Tokmannille myös vuokrattavaksi.

Tilaa valtaväylä 8:n varrella palvelevalla Kemin Tervaharjun Tokmannilla on keskimääräistä Tokmanni-myymälää merkittävästi enemmän, peräti noin 6 700 neliömetriä. Lisäksi erillisessä puutarhamyymälässä on tilaa noin 1 900 neliömetriä.

– Entisestään laajentuneet tuotevalikoimat yhdessä lukuisten asiakasviihtyvyyttä parantaneiden uudistusten kanssa auttavat meitä vastaamaan asiakkaidemme toiveisiin yhä paremmin. Uskomme vahvasti siihen, että asiakkaamme ottavat entistä palvelevamman Kemin Tervaharjun Tokmannin myönteisesti vastaan, Heimo kertoo.

Kemin Tervaharjun Tokmannia on uudistettu halpakauppaketjun uusimman, helppoa ja nopeaa ostamista korostavan myymäläkonseptin mukaisesti. Esimerkiksi ostettavaa on nyt entistäkin enemmän.

Täyden palvelun ruokakauppa tuorekalatiskeineen ja paistopisteineen

Asiakkaat ovat tottuneet löytämään Tokmannin myymälöistä kattavan valikoiman esimerkiksi erilaisia vaatteita ja asusteita, siivoustarvikkeita, juomia ja kuivaelintarvikkeita sekä sisustamiseen, nikkarointiin, vapaa-aikaan ja henkilökohtaiseen hygieniaan liittyä tuotteita.

Noin 20 000 asukkaan Kemissä Tokmanni on jo entuudestaan palvellut asiakkaitaan myös täyden palvelun ruokakauppana. Muun myymälän tavoin elintarvikeosasto on kokenut täysuudistuksen. Asiakkaille uudistukset näyttäytyvät niin uusina kylmä- ja muina kalusteina kuin entisestään laajentuneena tuotetarjontanakin.

– Kemin Tervaharjun Tokmanni on yksi 18:sta Tokmanni-myymälästämme, josta asiakkaamme saavat kaiken tarvittavan remonttivälineistä illallistarpeisiin. Tervaharjun myymälämme noin 750 neliömetrin laajuiselta ruoka- ja juomaosastolta löytyy yli 7 000 elintarviketta hedelmistä ja vihanneksista tuoreeseen kalaan. Uudistusten yhteydessä myymälämme elintarvikevalikoimat ovat kasvaneet hedelmien ja vihannesten ohella esimerkiksi erilaisilla erätuotteilla ja omiin merkkeihimme lukeutuvan Priiman elintarvikkeilla, Heimo kertoo.

Tokmannin uudistuksissa on kiinnitetty huomiota etenkin ostamisen helppouteen. Esimerkiksi lähi- ja pientuottajien tuotteet ovat oheisen kuvan Mäntsälän Tokmannin elintarvikeosaston tavoin hyvin esillä myös Kemin Tervaharjun Tokmannilla.

Etenkin paikallisille asiakkaille erittäin tärkeäksi muodostunut tuorekalatiski palvelee Kemissä jatkossakin, Heimo lupaa.

– Kuuntelemme asiakkaidemme toiveita tarkalla korvalla. Kemissä asiakkaamme ovat kokeneet perinteikkään tuorekalatiskimme ja sen tarjonnan erittäin merkitykselliseksi. On selvää, että haluamme tarjota heille lohta ja muuta tuoretta kalaa jatkossakin.

Kalatiskin ohella paikallisten toiveita huomioidaan muillakin osastoilla. Esimerkiksi elintarvikkeita on myynnissä paikallisilta ja lähialueen yrittäjiltä, kuten leivonnaisia Merilapin Munkkituvalta, panimotuotteita Tornion Panimolta, lihaa Veljekset Röngältä ja kalaa Ahuk Oy:ltä.

Kemin Tervaharjun Tokmannilta löytyy myös esimerkiksi oma osasto erilaisille heti syötäville tuotteille, kuten kolmioleiville ja salaateille. Myynnissä on myös muita take away -tuotteita, kuten erilaisia mehuja ja smoothie-juomia.

– Yksi Kemin Tervaharjun Tokmannin mielenkiintoisimmista uutuuksista on paistopiste, jossa on tarjolla erilaisia leipiä, croissantteja, pullia sekä muita klassikoita ja vaihtuvia sesonki- ja erätuotteita. Paistopisteen valikoimaan kuuluu Tervaharjulla yli 50 erilaista tuotetta, Heimo kertoo.

Kemin Tervaharjun Tokmanni on myös täyden palvelun ruokakauppa. Myymälän uudistetulta ruoka- ja juomaosastolta löytyy yli 7 000 elintarviketta hedelmistä ja vihanneksista tuoreeseen kalaan. Oheinen kuva on Mäntsälän Tokmannilta, jossa toteutettiin Kemin Tervaharjun Tokmannilla nähtäviä uudistuksia viime vuonna.

Huomio myös hävikissä, energiatehokkuudessa ja kätevissä palveluissa

Tokmanni pyrkii vähentämään hävikkiä muun muassa tuotteiden tilausmääriä ja toimituksia optimoimalla. Lisäksi ketjun myymälöistä voi ostaa vanhenemassa olevia elintarvikkeita puoleen hintaan kaksi tuntia ennen myymälöiden sulkeutumista.

Tokmanni on ostanut toimipisteisiinsä jo vuosien ajan vain uusiutuvaa sähköä. Lisäksi jo yli 50:n Tokmanni-myymälän katolla tuotetaan uusiutuvaa aurinkoenergiaa aurinkopaneelien avulla.

– Myös Kemin Tervaharjun Tokmannilla on oma aurinkovoimala. Esimerkiksi viime vuonna se tuotti päästötöntä aurinkosähköä myymälän käyttöön yli 74 000 kWh, eli noin 35 pienelle kerrostaloasunnolle tyypillisen vuotuisen sähkönkulutuksen verran, Heimo kertoo.

Muun muassa kylmälaitteita sisältävässä ruokakaupassa on sähköntuotantoon liittyvien valintojen ohella erityisen tärkeää kiinnittää huomiota energiatehokkuuteen. Kemin Tervaharjun myymälänsä energiatehokkuutta Tokmanni on kohentanut esimerkiksi moderneilla kylmälaitteilla.

Tokmanni panostaa myös asiakkaille hyödyllisiin palveluihin. Kemin Tervaharjun Tokmannilla on esimerkiksi pienelektroniikkaromujen kierrätyspiste, jonne asiakkaat voivat tuoda kahvinkeittimien, porakoneiden ja kuulokkeiden kaltaisia rikkoutuneita pieniä sähkölaitteita. Lisäksi kaikista Tokmanni-myymälöistä voi noutaa halpakauppaketjun verkkokaupasta tehtyjä tilauksia sekä nostaa käteistä rahaa maksamisen yhteydessä. Luonnollisesti ostoksia voi tehdä myös Tokmannin yritysasiakkaana ja Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman jäsenenä.

Avajaistarjouksia, yllätysämpäreitä ja laajoja aukioloaikoja

Tokmanni juhlistaa uudistetun myymälänsä avajaisia paitsi runsailla avajaistarjouksilla myös jakamalla maankuuluja, erilaisia tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä. Kemin Tervaharjun Tokmannilla yllätysämpäreitä on tarjolla torstain 9. kesäkuuta 700:lle ensimmäiselle asiakkaalle. Avajaistarjoukset ovat voimassa torstaista sunnuntaihin 9.–12. kesäkuuta.

Kemin Tervaharjun Tokmanni palvelee asiakkaitaan erittäin laajoin aukioloajoin, arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–20 ja sunnuntaisin klo 9–19. Myymälän osoite on Kiveliönkatu 28, 94600 Kemi. Myymälä on ollut avoinna myös uudistustöiden ajan.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.