Tokmanni juhlistaa täysin uudistunutta myymäläänsä Kajaanin Kehräämöntiellä – Valikoimissa on mm. ammattikäyttöön soveltuvia työkaluja, vaativan harrastajan jääkiekkovarusteita ja Motomaxin menopelejä

Tokmanni     Lehdistötiedote     4.6.2024 klo 16.35

Tokmanni juhlistaa täysin uudistettua, erittäin tilavaa myymäläänsä Kajaanin Kehräämöntiellä avajaistarjouksin ja tuotelahjoja sisältävin yllätysämpärein torstaina 6.6.2024. Uudistuneen myymälän asiakkaille on tarjolla entistäkin monipuolisempi ja osin hyvin erityinen tuotevalikoima, sillä myynnissä on esimerkiksi ammattikäyttöön soveltuvia työkaluja ja vaativan harrastajan jääkiekkovarusteita. Lisäksi Tokmanni-myymälän yhteydessä palveleva, Tokmanni-konserniin kuuluva Motomaxi-myymälä myy erilaisia uusia ja käytettyjä veneitä, moottoripyöriä, mönkijöitä ja muita menopelejä sekä niiden varaosia ja tarvikkeita. Motomaxi tarjoaa myös huolto- ja korjauspalvelua.

Uudistunut Tokmanni-myymälä noudattaa halpakauppaketjun uusinta myymäläkonseptia, jossa korostetaan etenkin helppoa ja nopeaa ostamista. Asiointikokemuksen parantamiseksi myymälässä on uudistettu esimerkiksi tuotteiden ja tuoteryhmien hyllyjärjestystä ja esillepanoa sekä asiakasopasteita.

Siinä missä Kajaanin toisen, Lehtikankaalla palvelevan Tokmanni-myymälän tuotevalikoimat edustavat suurelle yleisölle tuttua Tokmannia, keskittyy Kehräämöntien Tokmanni erityisen vahvasti esimerkiksi nikkarointiin, vapaa-aikaan ja aktiiviseen elämäntapaan liittyvään tuotetarjontaan. Peräti noin 6 100 neliömetrin kokoisessa myymälässä on jo pitkään myyty ainoana Tokmanni-myymälänä esimerkiksi vaativan harrastajan jääkiekkovarusteita paitsi kuluttaja-asiakkaille myös urheiluseuroille.

Asiakkaiden kannalta mielenkiintoisia ovat etenkin myymälän uutuustuotteet ja -tuoteryhmät. Myymälän tuotetarjontaa on kasvatettu muiden uudistusten yhteydessä entisestään erityisesti kotiin ja kodin kunnostukseen liittyvillä tuotteilla, kuten huonekaluilla, ammattikäyttöön soveltuvilla työvaatteilla ja ESSVE:n ruuveilla sekä Maku Kitchen Lifen ja Heirolin ruoanvalmistukseen ja kattaukseen liittyvillä tuotteilla. Tokmannilla samoja tuotteita on myynnissä lähinnä kaikkein suurimmissa myymälöissä, esimerkiksi Torniossa ja Hämeenlinnan Tiiriössä.

– Kajaanin Kehräämöntien Tokmannimme on jo entuudestaan tarjonnut runsaasti useimmista muista myymälöistämme poikkeavia tuotteita. Myymälän viihtyisyyttä parantaneiden uudistusten ohella olemme täydentäneet tuotevalikoimiamme entisestään. Se miellyttänee asiakkaitamme, joista monet ovat käyneet ostoksilla nykyisessä Tokmanni- ja sitä edeltäneessä Maxi-Kodintukku-myymälässämme jo vuosikymmenten ajan, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

Asiakaspalvelusta Kajaanin Kehräämöntien Tokmanni-myymälässä huolehtii noin 15 kaupan alan ammattilaista myymäläpäällikkö Riikka Hinkkasen johdolla. Myymälän osoite on Kehräämöntie 20, 87400 Kajaani. Tokmanni-myymälä on avoinna arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 8–18 ja sunnuntaisin klo 10–18.

Kajaanin Kehräämöntien Tokmanni-myymälän valikoimiin kuuluu esimerkiksi ammattikäyttöön soveltuvia ESSVE:n ruuveja. Oheinen kuva on toissa vuonna uudistetusta Tokmanni-myymälästä Torniosta.

Kajaanissa erikoisuutena Motomaxi

Kajaanin Kehräämöntiellä erikoista on myös Motomaxi, Tokmanni-konsernin ainoa sekä uusia että käytettyjä veneitä, vesijettejä, perämoottoreita, moottorikelkkoja, mönkijöitä sekä moottoripyöriä ja muita kaksipyöräisiä myyvä myymälä. Tokmanni-myymälän yhteydessä palvelevassa Motomaxissa on tarjolla myös runsaasti varusteita ja varaosia sekä asiantuntevaa huolto- ja korjaamopalvelua monille ajoneuvotyypeille.

Asiakkaitaan jo vuodesta 2002 palvellut Motomaxi toimii virallisena jälleenmyyjänä seuraaville ajoneuvoille ja laitteille:
- Yamaha-perämoottorit, -vesijetit, -moottoripyörät, -moottorikelkat, -mönkijät, -skootterit, -lumilingot, -generaattorit ja -sähköpyörät
- Yamarin-, Yamarin Cross-, Suvi-, Palta- ja Päijän-veneet
- Mercury-perämoottorit
- Arctic Cat -moottorikelkat ja -mönkijät
- Aodes-mönkijät.

Myyntipinta-alaltaan noin 850 neliömetrin kokoisesta liiketilasta löytyy esimerkiksi Yamahan shop-in-shop-tyylinen esittely- ja myyntialue. Muiden uudistusten ohella näytteille ja myyntiin on tuotu ensi kertaa Yamahan sähköpyöriä.

Asiakaspalvelusta Motomaxissa vastaa kolmihenkinen tiimi Petri Leinosen johdolla. Motomaxi-myymälä on avoinna arkisin klo 9–17.30 ja lauantaisin klo 9–14.

– Perinteikäs, paikallisia asukkaita ja muita alueella asioivia jo yli 20 vuoden kokemuksella palveleva Motomaxi-myymälämme täydentää entisestään monipuolista tuotetarjontaamme Kajaanin Kehräämöntiellä. Uskomme, että uudistunut Tokmanni-myymälämme lisää entisestään mielenkiintoa samassa myymälärakennuksessa sijaitsevaa Motomaxiamme kohtaan, Heimo kertoo.

Motomaxi on Tokmanni-konsernin ainoa sekä uusia että käytettyjä veneitä, vesijettejä, perämoottoreita, moottorikelkkoja, mönkijöitä sekä moottoripyöriä ja muita kaksipyöräisiä myyvä myymälä. Se tarjoaa myös huolto- ja korjauspalveluita.

Kierrätyspiste ja runsaasti muita fiksuja valintoja

Tokmanni-halpakauppaketjun myymälöissä on useita fiksuja energiavalintoja ja asiakkaiden arkea helpottavia palveluita. Kajaanin Kehräämöntien Tokmanni-myymälästä löytyy jatkossa esimerkiksi kierrätyspiste, jonne asiakkaat voivat palauttaa käytettyjä paristoja sekä rikkoutuneita pienelektroniikkalaitteita, kuten kahvinkeittimiä, parranajokoneita, sähköhammasharjoja ja polttimoita.

Energiatehokkuudesta Tokmanni huolehtii esimerkiksi modernilla led-valaistuksella. Lisäksi hävikkiä minimoidaan esimerkiksi optimoimalla tuotteiden tilausmääriä ja toimituksia sekä myymällä vanhenemassa olevia elintarvikkeita tuntuvin alennuksin.

Kaikissa Tokmanni-myymälöissä voi tehdä ostoksia Tokmanni Tukku -yritysasiakkaana ja Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman jäsenenä. Lisäksi myymälöistä voi noutaa Tokmannin verkkokaupassa tehtyjä tilauksia ja nostaa käteistä rahaa ostosten maksamisen yhteydessä.

Tokmannin suositun Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman klubiedut ovat käytettävissä kaikissa Tokmanni-myymälöissä.

Luvassa avajaistarjouksia ja tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä

Tokmanni juhlistaa uudistuneita myymälöitään tyypillisesti runsain avajaistarjouksin. Kajaanin Kehräämöntien Tokmanni-myymälän avajaistarjoukset ovat voimassa torstaista 6.6.2024 aina kyseisen viikon loppuun saakka.

Lisäksi maankuuluja, erilaisia tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä on jaossa juhlittavassa myymälässä 500 kappaletta avajaistorstain ensimmäisille asiakkaille. Myymälästä löytyy myös kaksi tuotelahjojen ohella 50 euron lahjakortin sisältävää yllätysämpäriä.

Kajaanin Kehräämöntiellä uudistuneen Tokmanni-myymälän avajaisissa torstaiaamuna 6.6.2024 Tokmannia edustaa myymälähenkilökunnan ohella aluepäällikkö Markku Heiskanen.

Tokmanni-konsernin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu vahvasti jatkossakin

Tokmanni-konserni uudistaa myymäläverkostoaan jatkossakin vahvasti kaikissa toimintamaissaan eli Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa.

Suomessa konsernin Tokmanni-halpakauppaketju on kertonut uusien Tokmanni-myymälöidensä avaamisesta Espoon keskuksen kauppakeskus Entresseen, Eurajoelle, Naantaliin, Sipoon Nikkilään ja Sodankylään. Eurajoella myymäläavajaisia kaavaillaan ensi syksylle ja Espoon keskuksessa loka–marraskuulle. Sipoon Nikkilässä ja Sodankylässä avajaisia on tavoitteena viettää vielä kuluvan vuoden aikana. Naantalissa Tokmannin tavoitteena on avata uusi myymälä viimeistään alkuvuonna 2026, jos kaavoitus- ja muut viranomaisasiat etenevät suunnitellussa aikataulussa. Espoon keskuksessa ja Sodankylässä uudet myymälät tulevat korvaamaan alueidensa nykyiset Tokmanni-myymälät.

Uusimpien Tokmanni-myymälöiden avajaisia vietettiin Pälkäneellä ja Sipoon Söderkullassa huhtikuun alussa. Lisäksi Tokmanni sulki myymälänsä Helsingin Vuosaaren kauppakeskus Columbuksessa huhtikuun puolivälissä vuokrasopimuksen päättymisen vuoksi. Espoossa Tokmanni paitsi muuttaa Tokmanni-myymälänsä uusiin liiketiloihin Espoon keskuksessa myös sulkee Miny-myymälänsä kaupunkikeskus Lippulaivassa vuokrasopimuksen päättymisen myötä heinäkuussa.

Tokmanni myös uudistaa useita myymälöitään tänäkin vuonna. Täysin uudistettua Tokmanni-myymälää juhlistetaan Kajaanin Kehräämöntien ohella Porin kauppakeskus ICCOssa torstaina 6.6. Lisäksi viikkoa aiemmin, torstaina 30.5. Tokmanni juhlisti niin ikään täysin uudistettua myymäläänsä Uudessakaupungissa.

Myös Tokmanni-konserniin kuuluvan Click Shoes -kenkäkauppaketjun myymäläverkostoa on kehitetty. Viimeisimpiä uusia Click Shoes -myymälöitä juhlittiin kauppakeskus Koskikeskuksessa Tampereen ydinkeskustassa, kauppakeskus Karismassa Lahdessa ja kauppakeskus Veturissa Kouvolassa huhtikuussa.

Lisäksi osaksi suomalaista Tokmanni-konsernia viime vuonna liittynyt ruotsalainen halpakauppaketju Dollarstore kehittää myymäläverkostoaan toimintamaissaan Ruotsissa ja Tanskassa. Viimeisimmät uudet myymälät avautuivat Dollarstore-ketjunimellä Ruotsin Uddevallaan maaliskuussa ja Linköpingin Tornbyhyn huhtikuussa sekä Big Dollar -ketjunimellä Tanskan Frederikshavniin toukokuussa. Lisäksi Dollarstore sulki toisen myymälöistään Ruotsin Östersundissa toukokuussa.

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Konserniin kuuluu tällä hetkellä 202 Tokmanni-, 131 Dollarstore-, 31 Click Shoes-, kuusi Miny-, viisi Big Dollar- ja kaksi Shoe House -myymälää. Suomessa Tokmanni-konserni palvelee asiakkaitaan myös Tokmannin ja Click Shoesin verkkokauppojen avulla.

Tiesitkö tämän Tokmanni-halpakauppaketjussa työskentelemisestä?

• Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Suomessa se työllistää keskimäärin yli 4 000 kaupan alan ammattilaista. Heistä Tokmannin Mäntsälässä sijaitsevassa hallinto- ja logistiikkakeskittymässä ahkeroi noin 600 työntekijää esimerkiksi logistiikan, hankinnan, taloushallinnon ja IT-tehtävien parissa. Suomessa Tokmanni-konserniin kuuluvat halpakauppaketju Tokmanni, kenkäkauppaketjut Click Shoes ja Shoe House sekä lifestylebrändi Miny. Suomen ulkopuolella Tokmanni-konserni omistaa ruotsalaisen halpakauppaketju Dollarstoren, jolla on tällä hetkellä 131 Dollarstore-myymälää Ruotsissa ja viisi Big Dollar -myymälää Tanskassa. Työntekijöitä Dollarstorella on lähes 2 000 henkilöä. Dollarstoren pääkonttori sijaitsee Ruotsin Tukholmassa Kistan kaupunginosassa ja varasto Ruotsin Örebrossa.
  • Kaupan alalla työ on vauhdikasta ja mielenkiintoista, ja monipuolisuus on Tokmanni-halpakauppaketjun henkilöstön mukaan yksi myymälätyön tärkeistä vahvuuksista. Tokmanni-konserni kannustaa ja auttaa henkilöstöään kehittämään osaamistaan ja etenemään yhtiön sisällä erilaisiin tehtäviin sekä yhä haastavampiin rooleihin. Moni työntekijä onkin ottanut useamman askeleen uransa aikana.
  • Tokmanni-halpakauppaketjun työyhteisö on ilahduttavan monimuotoinen. Esimerkiksi äidinkieliä Tokmanni-myymälöissä puhutaan yli 20:tä erilaista. Tokmanni-halpakauppaketjun työntekijöiden keski-ikä on noin 38 vuotta, ja vakituinen työntekijä viihtyy yhtiön palveluksessa keskimäärin noin kahdeksan vuotta.
  • Jokainen uusi Tokmanni-halpakauppaketjun työntekijä saa töihin tullessaan muun muassa oman perehdytyskummin, joka tukee työntekijää uran alkumetreillä. Kummi ottaa uuden työkaverin vastaan ja varmistaa esimerkiksi sen, että työntekijä on saanut riittävän perehdytyksen ja päässyt sisään työyhteisöön. Kummilta voi matalalla kynnyksellä kysyä mitä tahansa mieltä askarruttavia asioita. Lisäksi Tokmanni-halpakauppaketju järjestää kaikille uusille myymälätyöntekijöilleen yhteisen perehdytyksen, jonka avulla varmistetaan kattava ja tasalaatuinen perehdytys.
  • Tokmanni-halpakauppaketju tarjoaa henkilöstölleen hyvät henkilöstöedut, kuten esimerkiksi henkilökunta-alennuksia tuotteista sekä monipuolisia etuja ja tarjouksia henkilöstöetuohjelmaan kuuluvilta yhteistyökumppaneilta.

Tutustu Tokmanni-konsernin myymäläverkoston merkittävimpiin muutoksiin vuosina 2016–2024 sekä julkaistuihin, lähitulevaisuutta koskeviin muutoksiin osoitteessa ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Yli 6 000 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2023 Tokmanni-konsernin liikevaihto oli 1 393 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 99 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.