• Tokmanni Group Oyj/

Tokmanni-konsernin Click Shoes -kenkäkauppaketju laajentaa myymäläverkostoaan Pirkanmaalla – Uusi myymälä tulossa Tampereen ydinkeskustaan

Tokmanni Group Oyj     Lehdistötiedote     30.1.2024 klo 10.30

Click Shoes -kenkäketju palvelee asiakkaitaan huhtikuusta lähtien myös Tampereen ydinkeskustan kauppakeskus Koskikeskuksessa. Oheinen kuva on Click Shoesin myymälästä Vantaan viihdekauppakeskus Jumbo-Flamingosta.

Tokmanni-konsernin omistukseen vajaa vuosi sitten siirtynyt Click Shoes -kenkäkauppaketju avaa uuden myymälän kauppakeskus Koskikeskukseen Tampereen ydinkeskustaan huhtikuun loppuun mennessä. Avajaisten myötä Click Shoesilla tulee olemaan kolme monipuolisen tuotevalikoiman kenkäkauppaa Tampereella. Tampereelle avattavaa myymälää koskevan sopimuksen allekirjoittamisen ohella Click Shoes on tammikuussa sulkenut outlet-myymälänsä kauppakeskus Elossa Ylöjärvellä vuokrasopimuksen päättymisen vuoksi.

Suomen suurimman kenkäkauppaketjun Click Shoesin uusin myymälä tulee palvelemaan asiakkaitaan hyvällä liikepaikalla Hatanpään valtatie 1:ssä sijaitsevan kauppakeskus Koskikeskuksen ensimmäisessä kerroksessa. Tilaa uudessa myymälässä tulee olemaan noin 350 neliömetriä.

– Meillä on jo entuudestaan erittäin hyviä kokemuksia kenkien myymisestä ja asiakkaiden palvelemisesta Tampereella. Näemme kaupungin keskustassa olevan tilaa kenkätarjontamme vahvistamiselle. Odotammekin jo innolla huhtikuuta ja uuden Click Shoes -myymälämme avautumista keskeisen sijainnin kauppakeskus Koskikeskukseen, Click Shoesin toimitusjohtaja Hanna Ahola kertoo.

Kauppakeskus Koskikeskus on erittäin tuttu liikepaikka Tokmanni-konsernille. Osaksi Tokmanni-konsernia vuonna 2004 liittynyt Vapaa Valinta -halpakauppaketju palveli asiakkaitaan lasikupoleistaan tunnetussa rakennuksessa vuoden 1988 kauppakeskusavajaisista vuoden 2012 alkupuolelle saakka. Myöhemmin vuonna 2012 Tokmanni-myymäläketju avasi Vapaa Valinnan myymälän tilalle nimeään kantavan myymälän.

Tampereen muut Click Shoes -myymälät sijaitsevat Lielahdessa ja keskustassa Hämeenkadun varrella.

Kattava valikoima erilaisia jalkineita sekä asiantuntevaa palvelua

Click Shoes -kenkäkauppaketju myy monien kansainvälisten brändien, kuten Skechersin, Riekerin, Musse&Cloudin, Bugattin, Tamariksen ja Pegadan, jalkineita. Tarjontaa on runsaasti myös esimerkiksi 2Moonsilta, Click Shoesin omalta tuotemerkiltä, sekä kenkien hoitoon ja huoltoon keskittyneeltä Springyardilta.

Click Shoes panostaa asiantuntevaan palveluun sekä tuotteiden hyvään hinta-laatusuhteeseen ja käytännöllisyyteen, Ahola kertoo.

– Tunnemme hyvin suomalaisten asiakkaidemme tarpeita ja odotuksia, ja autamme mielellämme sopivien jalkineiden valinnassa. Laajasta valikoimastamme löytyy paljon erilaisia kenkiä erilaisiin käyttötarpeisiin, esimerkiksi tennareita rentoon vapaa-aikaan ja avokkaita ja pukukenkiä juhlahetkiin.

Tampereen uuteen Click Shoes -myymälään tullaan palkkaamaan kolmesta neljään kaupan alan ammattilaista.

Click Shoes tarjoaa jalkinevalikoimaa esimerkiksi seuraavilta kansainvälisesti tunnetuilta merkeiltä: Skechers, Rieker, Musse&Cloud, Bugatti, Tamaris ja Pegada. Kenkäkauppaketjulla on myös yksi oma merkki nimeltään 2Moons. Oheinen kuva on Click Shoesin myymälästä Vantaan viihdekauppakeskus Jumbo-Flamingosta.

Click Shoes on Suomen suurin kenkäkauppaketju
– Ketjun jalkineita myydään myös Tokmanni-verkkokaupassa ja noin 120 Tokmanni-myymälässä

Click Shoes on myymäläverkoston laajuudella mitattuna Suomen suurin kenkäkauppaketju. Tampereen kauppakeskus Koskikeskukseen avattavan myymälän myötä Click Shoesilla ja Tokmannin omistukseen niin ikään vuoden 2023 maaliskuussa siirtyneellä Shoe House -kenkäkauppaketjulla tulee olemaan yhteensä 31 myymälää. Myymälöistä kaksi palvelee asiakkaitaan Shoe House -ketjunimellä.

Viime vuonna Click Shoes avasi kolme uutta myymälää. Myymäläavajaisia juhlittiin viimeksi toukokuussa Kotkassa, Hyvinkäällä syyskuussa ja Lahdessa lokakuussa. Aiemmin tässä kuussa Click Shoes sulki outlet-myymälänsä Ylöjärvellä sijaitsevassa kauppakeskus Elossa vuokrasopimuksen päättymisen vuoksi.

Click Shoesilla on myös verkkokauppa. Monia Click Shoes- ja Shoe House -myymälöistä tuttuja jalkineita on myynnissä lisäksi Tokmanni-halpakauppaketjun verkkokaupassa ja noin 120 Tokmanni-myymälässä eri puolilla Suomea.

TOKMANNI GROUP OYJ

Hanna Ahola
Click Shoes

hanna.ahola(at)clickshoes.fi

Tokmanni

Click Shoes on suomalainen kenkäkauppaketju, joka on perustettu vuonna 2001. Vuonna 2023 tehtyjen yrityskauppojen myötä Click Shoes on osa Tokmannia.

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Noin 5 400 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.