Tokmanni-konsernin Dollarstore jatkaa laajentumistaan Tanskassa – Kaksi uutta Big Dollar -myymälää avataan pian

Tokmanni     Lehdistötiedote     25.9.2023 klo 16.30

Dollarstore avasi ensimmäiset Big Dollar -myymälänsä Tanskan Næstvediin ja Brøndersleviin viime vuoden lokakuussa. Tänä vuonna myymäläavajaisia vietetään jälleen kahdesti, Hjørringissä syyskuun lopussa ja Holbækissa marraskuussa.

Tokmanni-konsernin elokuussa ostama ruotsalainen halpakauppaketju Dollarstore avaa kaksi uutta Big Dollar -myymälää Tanskaan. Myymälät avaavat ovensa Hjørringissä perjantaina 29.9.2023 ja Holbækissa perjantaina 24.11.2023. Näiden myymäläavausten myötä Big Dollar tulee palvelemaan asiakkaitaan neljän myymälän voimin Tanskassa.

Uusista Big Dollar -myymälöistä tulee noin 3 100 neliömetrin kokoisia. Hjørringin Big Dollar -myymälä avataan osoitteeseen Hedevold 4, 9800 Hjørring. Holbækissa myymälä tulee sijoittumaan erinomaiselle liikepaikalle kaupungin keskustaan osoitteeseen Søagervej 4, 4300 Holbæk.

Molemmat uudet Big Dollar -myymälät tulevat tarjoamaan laajan valikoiman esimerkiksi henkilökohtaiseen hygieniaan, kauneuteen, sisustukseen, siivoukseen, vapaa-aikaan, herkutteluun ja sesonkeihin liittyviä tuotteita. Big Dollar on perhekohde, joka tarjoaa asiakkailleen hauskan ja modernin asiointikokemuksen.

Big Dollar -myymäläketjun yleisilme ja brändi-identiteetti noudattavat ketjunimeä lukuun ottamatta pitkälti Dollarstoren vastaavia, ja Dollarstore on erittäin suosittu ja kehuttu ruotsalaisten keskuudessa, Dollarstoren toimitusjohtaja Anders Kind kertoo.

– On sanomattakin selvää, että olemme äärimmäisen iloisia voidessamme tuplata myymäläverkostomme koon Tanskassa. Big Dollar -myymäläketjumme ja sen viime lokakuussa Næstvediin and Brøndersleviin avatut ensimmäiset kaksi myymälää ovat herättäneet suurta mielenkiintoa tanskalaisissa asiakkaissa.

– Dollarstorella on yksi parhaista hintamielikuvista Ruotsissa. Emme malta odottaa, että voimme tarjota mahtavan halpoja hintojamme (“mighty fine prices” ketjun sloganin mukaisesti) myös Tanskan Hjørringissä ja Holbækissa. Olen varma siitä, että olemme valmiita palvelemaan isoja joukkoja uteliaita asiakkaitamme heti uusien myymälöidemme avajaisista lähtien.

Big Dollar keskittyy tarjoamaan mielenkiintoisen, yllättävän ja ilahduttavan ostokokemuksen, ja ketju on erittäin ylpeä voidessaan täyttää asiakkaidensa tuotevalikoimiin ja hintoihin liittyvät odotukset. Asiakkaille Big Dollarissa asioimisen on aina tarkoitus tuntua eräänlaiselta aarteenetsinnältä.

Innostuneita kaupan alan ammattilaisia ja runsaasti avajaistarjouksia

Big Dollar -myymälät Hjørringissä ja Holbækissa tulevat työllistämään myymäläpäällikön ja noin kahdeksasta kahteentoista muuta kaupan alan ammattilaista. Myymälät palvelevat asiakkaita laajoin aukioloajoin: arkisin klo 9–19 ja viikonloppuisin klo 9–17.

Big Dollar -myymäläketju juhlii uusien myymälöidensä avajaisia runsain avajaistarjouksin. Ketju paljastaa avajaistarjoukset lähempänä avajaisjuhlia.

Big Dollar keskittyy tarjoamaan mielenkiintoisen, yllättävän ja ilahduttavan ostokokemuksen. Ketju on erittäin ylpeä voidessaan täyttää asiakkaidensa tuotevalikoimiin ja hintoihin liittyvät odotukset.

Big Dollar toimii Dollarstore-ketjun ohjauksessa
– Omistajana yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista

Ruotsalainen halpakauppaketju Dollarstore vastaa Big Dollar -myymäläketjun -ja myymälöiden päivittäisestä toiminnasta. Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Yhtiön osakkeet osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle. Dollarstore on ollut osa Tokmanni-konsernia elokuusta 2023 alkaen.

Tokmanni-konserni palvelee asiakkaitaan 368 myymälänsä voimin. Näistä myymälöistä 200 on Tokmanni-, 130 Dollarstore-, kaksi Big Dollar-, kuusi Miny-, 28 Click Shoes- ja kaksi Shoe House -myymälöitä. Myymäläketjuista Tokmanni, Miny, Click Shoes ja Shoe House operoivat Suomessa, Dollarstore Ruotsissa ja Big Dollar Tanskassa. Myymäläverkostonsa lisäksi Tokmannilla on kaksi verkkokauppaa, toinen Tokmanni- ja toinen Click Shoes -myymäläketjulleen. Nämä verkkokaupat palvelevat asiakkaitaan Suomessa.

Tokmanni-konserni jatkaa myymäläverkostonsa kasvattamista ja uudistamista myös Tanskan ulkopuolella. Esimerkiksi Suomessa Tokmanni on solminut sopimuksia uusien Tokmanni-myymälöiden avaamisesta Hämeenlinnan TiiriöönPälkäneelleEurajoelleSipoon Söderkullaan ja Kouvolan Katajaharjuun. Lisäksi Tokmanni on sopinut kauppias- ja yrittäjäpariskunta Terttu ja Jaakko Pirtinahon Mutalan Kauppa Oy:n kanssa ruokakauppa Villen Kaupan liiketoiminnan ostamisesta. Villen Kauppa palvelee asiakkaitaan Tokmannin tavoin vuonna 2017 avatussa liikekeskuksessa Ylöjärven Elovainiolla. Ostettava liiketoiminta siirtyy Tokmannin haltuun 1.1.2024. Villen Kauppa tullaan yhdistämään saman katon alla palvelevaksi Tokmanniksi alkuvuonna 2024.

Hämeenlinnassa uuden, Tiiriössä vielä tänä vuonna suljettavan vanhan Tokmanni-myymälän korvaavan myymälän avajaisia on tavoitteena juhlistaa kuluvan vuoden lokakuussa. Pälkäneellä rakennustyöt ovat käynnistyneet ja myymäläavajaisia kaavaillaan ensi keväälle. Eurajoella Tokmannimyymälän rakentamisen on tarkoitus käynnistyä ensi vuoden puolella ja avajaisia on suunniteltu vietettävän vuoden 2024 syksyllä. Sipoossa Tokmanni-myymälän rakentaminen on käynnistynyt ja myymälän avajaisia on suunniteltu ensi keväälle. Kouvolaan uusi myymälä on tavoitteena avata vielä kuluvan vuoden puolella.

Myös Tokmanni-konserniin kuuluva Click Shoes -kenkäkauppaketju laajentaa myymäläverkostoaan. Viimeisin Click Shoes -myymälä avattiin Hyvinkään keskustan Kauppakeskus Willaan torstaina 21. syyskuuta. Seuraavaksi Click Shoes -myymälän avajaisia tullaan viettämään Lahden keskustan kauppakeskus Trioon lokakuun loppupuolella.

TOKMANNI-KONSERNI

Anders Kind
Dollarstore

Puh. +46 70 286 15 01
anders.kind(at)dollarstore.se

Mika Rautiainen
Tokmanni-konserni

mika.rautiainen(at)tokmanni.fi

Tokmanni

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Dollarstore

Vuonna 1994 perustettu Dollarstore on yksi Ruotsin suurimmista halpakaupan toimijoista Ruotsissa. Dollarstorella on laaja tuotevalikoima esimerkiksi muodin ja kauneuden, välipalojen ja juomien, kodin sisustuksen, siivouksen, kauden ja juhlan, vapaa-ajan ja lelujen ja lemmikkitarvikkeiden tuoteryhmissä. Dollarstorella on 130 myymälää eri puolilla Ruotsia ja vuodesta 2022 lähtien kaksi myymälää Tanskassa ketjunimellä Big Dollar. Dollarstore työllistää tällä hetkellä noin 1 160 henkilöä. Dollarstoren liikevaihto oli noin 394 miljoonaa euroa 31.1.2023 päättyneellä tilikaudella. Vuodesta 1994 lähtien Dollarstoren liikevaihto on kaksinkertaistunut keskimäärin neljän vuoden välein.

Tokmanni-konserni

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Noin 5 400 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 360:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.