Tokmanni-konsernin Dollarstore jatkaa myymäläverkostonsa laajentamista sekä Ruotsissa että Tanskassa – Myymäläavajaisia tullaan viettämään Uddevallassa ja Frederikshavnissa

Tokmanni Group Oyj     Lehdistötiedote     9.2.2024 klo 10.30

Osaksi Tokmanni-konsernia vuoden 2023 elokuussa liittyneellä Dollarstorella on tätä nykyä 130 Dollarstore-myymälää Ruotsissa ja neljä Bigdollar-myymälää Tanskassa. Viimeisimmät myymälät avattiin Tanskan Hjørringissä viime syyskuussa ja Holbækissa viime marraskuussa.

Tokmanni-konsernin vuoden 2023 elokuussa ostama ruotsalainen halpakauppaketju Dollarstore avaa uuden myymälän sekä Ruotsin Uddevallaan että Tanskan Frederikshavniin. Uddevallassa myymälä avataan Dollarstore-ketjunimellä perjantaina 22.3.2024. Frederikshavnissa myymälästä tulee Bigdollar-ketjumyymälä, ja avajaisjuhlallisuuksia tullaan viettämään perjantaina 24.5.2024.

Uusi Dollarstore-myymälä tullaan avaamaan Uddevallan Torpin kauppakeskittymään. Tilaa myymälässä tulee olemaan noin 3 300 neliömetriä. Tanskassa uusi, kooltaan noin 3 100 neliömetrin laajuinen Bigdollar-myymälä tulee sijoittumaan Hjørringvej-nimisen tien varrelle Frederikshavniin.

Ruotsalaisen halpakauppaketjun suunnittelemat myymälät tulevat tarjoamaan asiakkailleen laajan valikoiman esimerkiksi henkilökohtaiseen hygieniaan, kauneuteen, sisustukseen, siivoukseen, vapaa-aikaan, herkutteluun ja sesonkeihin liittyviä tuotteita.

Yleisilmeiltään, brändi-identiteeteiltään ja tuotevalikoimiltaan Dollarstore ja Bigdollar noudattavat ketjunimiä lukuun ottamatta pitkälti toisiaan. Molemmat myymäläketjut keskittyvät tarjoamaan mielenkiintoisen, yllättävän ja ilahduttavan ostokokemuksen ja ovat erittäin ylpeitä voidessaan ylittää asiakkaidensa tuotevalikoimiin ja hintoihin liittyvät odotukset. Asiakkaille Dollarstoressa ja Bigdollarissa asioimisen on aina tarkoitus tuntua eräänlaiselta aarteenetsinnältä.

– Odotamme innolla myymäläverkostomme laajentumista. Uddevallassa ja Frederikshavnissa vietettävien myymäläavajaisten myötä asiakkaitamme tullaan palvelemaan 131 Dollarstore-myymälässä Ruotsissa ja viidessä Bigdollar-myymälässä Tanskassa. Ja tämä on vasta alkua tälle vuodelle, sillä lisää on luvassa, myymäläverkoston laajentamisesta vastaava johtaja Fredrik Holmström Dollarstoresta kertoo.

– Ruotsissa Dollarstore tuotevalikoimineen ja mahtavan halpoine hintoineen (”mighty fine prices” ketjun sloganin mukaisesti) on jo ilahduttavan tuttu. Tanskassa ensimmäiset neljä myymäläämme ovat herättäneet suurta mielenkiintoa. Laajentamalla myymäläverkostoamme voimme kertoa yhä useammalle, mitä Bigdollarilla on Tanskassa tarjottavanaan, hän lisää.

Innostuneita kaupan alan ammattilaisia ja runsaasti avajaistarjouksia

Uddevallan Dollarstore ja Frederikshavnin Bigdollar työllistävät kumpikin myymäläpäällikön ja noin kymmenestä kahteentoista kaupan alan ammattilaista. Uddevallassa myymälä tulee palvelemaan asiakkaitaan arkisin klo 10–20 ja viikonloppuisin klo 10–17. Frederikshavnissa Bigdollar-myymälä tulee olemaan avoinna arkisin klo 9–19 ja viikonloppuisin klo 9–17.

Myymäläketjut tulevat juhlistamaan myymäläavajaisiaan runsain, lähempänä avajaisjuhlallisuuksia julkaistavin avajaistarjouksin.

Dollarstore- ja Bigdollar-myymälät keskittyvät tarjoamaan mielenkiintoisen, yllättävän ja ilahduttavan ostokokemuksen. Myymäläketjut ovat erittäin ylpeitä voidessaan ylittää asiakkaidensa tuotevalikoimiin ja hintoihin liittyvät odotukset.

Dollarstore ja Bigdollar toimivat Dollarstore-ketjun ohjauksessa
– Omistajana yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista

Ruotsalainen halpakauppaketju Dollarstore vastaa Dollarstore- ja Bigdollar-myymäläketjujen päivittäisestä toiminnasta. Suomalainen Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle. Dollarstore on ollut osa Tokmanni-konsernia elokuusta 2023 alkaen.

Tällä hetkellä Tokmanni-konserni palvelee asiakkaitaan 371 myymälänsä voimin. Näistä myymälöistä 201 on Tokmanni-, 130 Dollarstore-, neljä Bigdollar-, kuusi Miny-, 28 Click Shoes- ja kaksi Shoe House -myymälöitä. Myymäläketjuista Tokmanni, Miny, Click Shoes ja Shoe House operoivat Suomessa, Dollarstore Ruotsissa ja Bigdollar Tanskassa. Myymäläverkostonsa lisäksi Tokmannilla on kaksi verkkokauppaa, toinen Tokmanni- ja toinen Click Shoes -myymäläketjulleen. Nämä verkkokaupat palvelevat asiakkaitaan Suomessa.

Tokmanni-konsernin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu jatkossakin myös Suomessa

Tokmanni-konserni jatkaa myymäläverkostonsa kasvattamista ja uudistamista myös Ruotsin ja Tanskan ulkopuolella. Suomessa Tokmanni-myymäläketju on solminut sopimuksia uusien Tokmanni-myymälöiden avaamisesta Pälkäneelle, Eurajoelle sekä Sipoon Söderkullaan ja Nikkilään. Pälkäneellä ja Sipoon Söderkullassa rakennustyöt ovat käynnissä, ja myymälöiden avajaisia on suunniteltu kuluvan vuoden keväälle. Eurajoella Tokmanni-myymälän rakentamisen on tarkoitus käynnistyä kevään aikana, ja myymäläavajaisia on suunniteltu vietettävän kuluvan vuoden syksyllä. Sipoon Nikkilässä Tokmanni on ostanut Sipoon kunnalta maa-alueen myymälää varten ja aloittanut myymälän suunnittelun. Halpakauppaketjun tavoitteena on viettää myymäläavajaisia Nikkilässä vielä kuluvan vuoden aikana, mikäli lupatekniset asiat saadaan hyväksyttyä alkuvuoden aikana. Viimeisimpiä myymäläavajaisiaan Tokmanni-myymäläketju juhlisti joulukuussa Kouvolan Katajaharjussa.

Edellä mainitun ohella Tokmanni uudistaa myymäläverkostoaan parhaillaan esimerkiksi Elovainion liikekeskuksessa Ylöjärvellä. Viime syksynä Tokmanni-konserni sopi kauppias- ja yrittäjäpariskunta Terttu ja Jaakko Pirtinahon Mutalan Kauppa Oy:n kanssa liikekeskuksessa palvelleen ruokakauppa Villen Kaupan liiketoiminnan ostamisesta. Ostettava liiketoiminta siirtyi Tokmannin haltuun kuluvan vuoden alussa. Villen Kaupan liiketoiminta tullaan yhdistämään osaksi liikekeskuksessa palvelevaa Tokmanni-myymälää alkuvuoden aikana.

Myös Click Shoes -kenkäkauppaketju laajentaa myymäläverkostaan Suomessa. Seuraavan Click Shoes -myymälän avajaisia tullaan viettämään Tampereen ydinkeskustan kauppakeskus Koskikeskuksessa tämän vuoden huhtikuun loppuun mennessä.

TOKMANNI GROUP OYJ

Anders Kind
Dollarstore

puh. +46 70 286 15 01
anders.kind(at)dollarstore.se

Tokmanni

Dollarstore

Vuonna 1994 perustettu Dollarstore on yksi Ruotsin suurimmista halpakaupan toimijoista Ruotsissa. Dollarstorella on laaja tuotevalikoima esimerkiksi muodin ja kauneuden, välipalojen ja juomien, kodin sisustuksen, siivouksen, kauden ja juhlan, vapaa-ajan ja lelujen ja lemmikkitarvikkeiden tuoteryhmissä. Dollarstorella on 130 myymälää eri puolilla Ruotsia ja vuodesta 2022 lähtien kaksi myymälää Tanskassa ketjunimellä Bigdollar. Dollarstore työllistää noin 2 300 henkilöä. Dollarstoren liikevaihto oli noin 394 miljoonaa euroa 31.1.2023 päättyneellä tilikaudella. Vuodesta 1994 lähtien Dollarstoren liikevaihto on kaksinkertaistunut keskimäärin neljän vuoden välein.

Tokmanni-konserni

Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista. Noin 6 600 kaupan alan ammattilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman pohjoismaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Bigdollar-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni-konserni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmanni Group Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.