Tokmanni laajentaa Miny-myymäläverkostoaan – Seuraavat Miny-myymälät tulossa Lahteen ja Tampereelle

Tokmanni     Lehdistötiedote     28.3.2023 klo 12.50

”Kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista. Me olemme Miny.” Tokmanni lanseerasi vahvasti laajenevan Miny-lifestylebrändinsä viime vuonna. Miny-tuotteita on myynnissä verkon ohella jo nykyisellään yli 20 Tokmanni- ja neljässä Miny-myymälässä*. Kuvassa on Vantaan viihdekauppakeskus Jumbo-Flamingoon viime syksynä avattu Miny-myymälä.

Miny-lifestylebrändillään viime vuodesta lähtien asiakkaitaan ilahduttanut Tokmanni on sopinut kahden uuden Miny-myymälän avaamisesta. Uudet Miny-myymälät avataan keskeisille liikepaikoille Lahden ydinkeskustan kauppakeskus Trioon ja Tampereen Keskustorin välittömään läheisyyteen. Avajaisia myymälöissä vietetään arviolta toukokuun loppupuolella.

Lahdessa Miny-myymälä tulee sijoittumaan Aleksanterinkatu 18:ssa palvelevan kauppakeskus Trion katutasoon ja Tampereella Aleksis Kiven katu 18:ssa sijaitsevaan liikerakennukseen.

Tilaa uusissa Miny-myymälöissä tulee olemaan noin 200 neliömetriä. Vastaavanlaisia Miny-myymälöitä Tokmannilla on jo entuudestaan neljä: Espoossa kaupunkikeskus Lippulaivassa, Jyväskylässä kauppakeskus Forum Jyväskylässä, Vantaalla viihdekauppakeskus Jumbo-Flamingossa ja Lappeenrannassa kauppakeskus IsoKristiinassa.

– Viime vuonna lanseeraamamme Miny-lifestylebrändi on osoittautunut erittäin suosituksi. Laajentamalla myymäläverkostoamme tuomme Minyn tuotetarjonnan yhä lähemmäs asiakkaitamme, Tokmannin hankinnasta vastaava johtaja Juha Valtonen kertoo.

Miny-nimikkomyymälän seuraavaksi saavat Lahden kauppakeskus Trio ja Tampereen Keskustori ovat Tokmannille erittäin tuttuja, sillä halpakauppaketju on jo pitkään palvellut asiakkaitaan Tokmanni-myymälöidensä voimin molemmissa liikepaikoissa.

Minyn valikoimiin kuuluu yli tuhat erilaista kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotetta sekä lukemattomia muita hinta-laatusuhteeltaan mainioita tuotteita pehmoleluista laukkuihin ja keittiötarvikkeista vaatteisiin ja asusteisiin.

– Tuotetarjonta on laajimmillaan verkossa ja Miny-myymälöissä. Yhä useammasta Tokmanni-myymälästä löytyvän Miny-shop-in-shop-osaston valikoima on hieman verkkokauppaa ja Miny-nimikkomyymälöitä suppeampi, Valtonen tiivistää.

Miny-myymälät työllistävät tyypillisesti muutaman kaupan alan ammattilaisen. Usein Miny-myymälöiden asiakaspalvelusta vastaa osa läheisen Tokmanni-myymälän henkilöstöstä.

Miny lyhyesti

”Kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista. Me olemme Miny”. Tokmannin lifestylebrändi Miny tarjoaa sloganinsa mukaisesti runsaasti erilaista yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa.

Minyyn voi tutustua Miny-myymälöiden, lukuisten Tokmanni-myymälöiden shop-in-shop-osastojen ja Tokmannin verkkokaupan lisäksi Facebookissa, Instagramissa ja TikTokissa, joista lifestylebrändi löytyy nimellä weareminy.

Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2023 ja lähitulevaisuuden julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Juha Valtonen
johtaja, hankinta

juha.valtonen(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 300 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 200:n Tokmanni-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 Tokmannin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.