Tokmanni laajentaa myymäläverkostoaan Oulun Ruskoon

Tokmanni     Lehdistötiedote     25.2.2021 klo 13.10

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni on tehnyt sopimuksen uuden myymälän avaamisesta Oulun Ruskoon. Tavoitteena on viettää uuden Tokmannin avajaisia Ruskon suositussa kauppakeskittymässä vuoden 2022 keväällä. Rakentaminen edellyttää asemakaavamuutosta. Alueelle rakennettava liikerakennus tulee sijoittumaan osoitteeseen Laakeritie 9 ja sen rakentaa Siklatilat Oy.

Oulun Ruskon Tokmanni tulee tarjoamaan asiakkailleen laajan ja mielenkiintoisen valikoiman erityisesti kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita erittäin halvoin hinnoin. Lisäksi myymälän yhteyteen on tulossa monipuolinen puutarhamyymälä.

Kokonaispinta-alaa Oulun Ruskon Tokmanni-myymälässä tulee olemaan noin 3 500 neliömetriä. Myymälä tullaan suunnittelemaan halpakauppaketjun uusimman, helppoa ostamista korostavan myymäläkonseptin mukaisesti. Konseptissa esimerkiksi myymälän kulkureitit ovat avaria, opasteet kattavia ja tuotteet sijoitettu selkeisiin osastokokonaisuuksiin.

”Ruskoon avattava myymälä tulee olemaan Tokmannin seitsemäs myymälä Oulussa ja täydentämään Tokmannin palveluverkostoa Oulun itäisellä alueella. Sijaintinsa ansiosta myymälä tulee olemaan hyvin saavutettavissa myös Kuusamoon johtavalta valtatie 20:ltä”, Tokmannin kauppapaikka- ja konseptijohtaja Harri Koponen kertoo.

Tokmannin myymälöissä fiksuja energiaratkaisuja

Tokmanni kiinnittää runsaasti huomiota fiksuihin energiaratkaisuihin. Tokmannin myymälöissä on tyypillisesti esimerkiksi sähköelektroniikkaromun kierrätyspiste, energiatehokas led-valaistus sekä mahdollisuuksien mukaan etävalvottava kiinteistön talotekniikka.

Kaikki Tokmannin ostama sähkö on uusiutuvaa sähköä, ja lisäksi esimerkiksi oma aurinkovoimala löytyy jo lähes 40 Tokmanni-myymälästä. Myös Ruskon Tokmannin myymälärakennuksen katolle tullaan asentamaan aurinkopaneelien muodostama aurinkovoimala. Tulevaisuudessa uusista Tokmanni-myymälöistä tulee löytymään mahdollisuuksien mukaan myös esimerkiksi sähkö- ja ladattavien hybridiautojen latauspisteitä.

Useita myymäläavajaisia lähitulevaisuudessa

Tokmannin tavoitteena on avata vuosittain noin viisi uutta tai laajennettua myymälää. Esimerkiksi tänä vuonna Tokmanni tulee avaamaan myymälän Helsingin Kannelmäen kauppakeskus Kaareen sekä Iiitin Kausalaan. Lisäksi Tokmanni tulee siirtymään uusiin, entistä suurempiin liiketiloihin kauppakeskusten sisällä Lahden ja Jyväskylän ydinkeskustoissa. Vuoden 2022 keväällä Tokmanni tulee avaamaan uuden myymälän Oulun Ruskon ohella Nurmijärven Kirkonkylään.

“Myymäläavauksemme Oulussa, Helsingissä, Iitissä, Nurmijärvellä, Lahdessa ja Jyväskylässä tulevat täydentämään erinomaisesti Tokmannin myymäläverkostoa, johon kuuluu tällä hetkellä 192 myymälää ja verkkokauppa”, Koponen kertoo.

Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2020 ja lähitulevaisuuden jo julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta https://ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puheluhinnat: 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %).

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.