Tokmanni laajentaa myymäläverkostoaan Pietarsaareen

Tokmanni     Lehdistötiedote     12.5.2020 klo 16.20

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni on tehnyt sopimuksen myymälän avaamisesta Pietarsaareen. Tokmanni on viime vuosina saanut lukuisia asiakastoiveita, joissa on toivottu myymälää myös Pietarsaareen. Nyt löytynyt liikepaikka sijaitsee osoitteessa Vaunumiehentie 12.

”Uuden myymälärakennuksen rakentamisaika on noin 6–7 kuukautta. Rakennustöihin päästään heti, kun rakentamiseen liittyvät viranomaisluvat ovat kunnossa”, Tokmannin kauppapaikka- ja konseptijohtaja Harri Koponen kertoo.

Tokmanni tulee tarjoamaan Pietarsaaren alueen asiakkaille laajan ja mielenkiintoisen valikoiman kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita halvoin hinnoin. Myymälän valikoimissa tullaan panostamaan vahvasti myös piha- ja puutarhatuotteisiin.

Kokonaispinta-alaltaan noin 3 000 neliömetrin kokoinen myymälä tulee noudattamaan Tokmannin uusinta, helppoa ja miellyttävää ostamista korostavaa myymäläkonseptia, jossa esimerkiksi kulkureitit ovat avaria ja tuotteet sijoitettu selkeisiin osastokokonaisuuksiin. Pietarsaaressa kaksikielisyys tullaan huomioimaan esimerkiksi opasteissa.

Rakennuksen suunnittelussa erityistä huomiota on kiinnitetty energiatehokkuuteen. Myymälän valaistus hoidetaan energiatehokkailla led-valaisimilla ja myymälän katolle asennetaan satojen aurinkopaneelien laajuinen aurinkovoimala.

Tokmanni-myymälän rakentamisaikainen työllistämisvaikutus on noin 30 henkilöä. Valmistuttuaan Tokmanni tulee työllistämään Pietarsaaressa noin 20 työntekijää.

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 700 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2019 Tokmannin liikevaihto oli 944,3 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.