Tokmanni lanseeraa toivotun kanta-asiakasohjelmansa maanantaina 16. elokuuta – Tokmanni Klubi tarjoaa runsaasti mielenkiintoisia tarjouksia ja muita etuja sekä palveluita halpojen hintojen ystäville

Tokmanni     Lehdistötiedote     12.8.2021 klo 11.55

Halpojen hintojen ystävät pääsevät nauttimaan Tokmannin kanta-asiakasohjelman, Tokmanni Klubin, monipuolisista eduista maanantaista 16. elokuuta alkaen. Tokmanni Klubi on suunniteltu asiakkaan kannalta erittäin helppokäyttöiseksi.

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni lanseeraa oman kanta-asiakasohjelmansa maanantaina 16. elokuuta. Toivottu, Tokmanni Klubi -nimeä kantava kanta-asiakasohjelma tarjoaa runsaasti erilaisia tarjouksia, etuja ja palveluita sloganinsa mukaisesti halpojen hintojen ystäville. Kanta-asiakasostoksia voi tehdä aluksi Tokmannin myymälöissä ja hieman myöhemmin myös verkkokaupassa. Kanta-asiakasohjelmalla on tärkeä rooli Tokmannin strategiassa.

Vaihtuvien kanta-asiakastarjousten ja tuote-erien sekä muiden mielenkiintoisten etujen ohella Tokmanni Klubi tarjoaa esimerkiksi tietoa Tokmannin tuotteista, palveluista ja tapahtumista. Kanta-asiakasohjelman myötä Tokmanni voi lisäksi palkita asiakkaitaan uudenlaisin keinoin.

– Tokmanni Klubi auttaa meitä luomaan entistäkin onnistuneempia asiakaskokemuksia. Kanta-asiakasohjelmamme myötä asiakkaamme tulevat saamaan tietoa heidän ostotottumuksiaan, toiveitaan ja tarpeitaan vastaavista tuotteistamme, palveluistamme, tarjouksistamme ja muista eduistamme monipuolisemmin kuin koskaan aiemmin, Tokmannin toimitusjohtaja Mika Rautiainen kertoo.

– Olemme kehittäneet kanta-asiakasohjelmaamme asiakkaidemme toiveita kuunnellen ja tarpeita huomioiden. Olemme varmoja siitä, että kaikki halpojen hintojen ystävät – asiakkaamme, henkilökuntamme ja yhteistyökumppanimme – ottavat Tokmanni Klubin ilolla vastaan.

Tokmanni Klubi on asiakkaalle helppo ja vaivaton kanta-asiakasohjelma

Tokmanni Klubi on suunniteltu asiakkaan kannalta erittäin helppokäyttöiseksi. Esimerkiksi liittyminen käy sujuvasti Tokmannin kassalla tai verkkosivuilla www.tokmanni.fi/tokmanniklubi vain muutamassa minuutissa. Halutessaan asiakas voi myös tilata liittymislinkin tekstiviestillä. Kiitoksena Tokmanni Klubiin liittymisestä asiakkaat saavat kymmenen prosentin alennuksen* valitsemastaan kertaostoksesta. Alennus on hyödynnettävissä 30 päivää liittymisestä.

Monipuolisia kanta-asiakastarjouksia ja muita -etuja sisältävä Tokmanni Klubi täydentyy syksyn aikana erilaisilla fiksuilla ja arkea helpottavilla toiminnallisuuksilla.

– Tokmanni Klubissa ei tarvita esimerkiksi erillistä kanta-asiakaskorttia, sillä kanta-asiakkaaksi tunnistaudutaan kätevästi puhelinnumerolla tai henkilöllisyystodistuksella myymälän kassalla. Tunnistautuminen sujuu luonnollisesti joutuisasti myös verkossa, Rautiainen kertoo.

– Lisäksi asiakkaan ostosten tiedot ja takuukuitit tulevat tallentumaan automaattisesti sähköiseen muotoon syksyn kuluessa. Ostohistoriaa voi tarkastella helposti verkossa, mikä vähentää tarvetta perinteisten paperisten kuittien tulostamiselle ja säästämiselle.

Tokmannin kanta-asiakkaita ei luokitella eri tasoihin

Tokmanni ei jaa bonuspisteitä tai luokittele kanta-asiakkaitaan eri tasoihin esimerkiksi ostosten määrän perusteella, vaan keskittyy luomaan Tokmanni Klubista merkityksellisen kaikille kanta-asiakkailleen.

– Tokmanni haluaa jatkossakin olla kaikkien kauppa. Pidämme erittäin tärkeänä sitä, että kaikki Tokmanni Klubin jäsenet kokevat olevansa tärkeitä ja voivat hyödyntää itseään kiinnostavia kanta-asiakasetujamme. Esimerkiksi tarjouksemme ja muut etumme tulevat olemaan paitsi yllätyksellisiä myös helposti ymmärrettäviä, Rautiainen kertoo.

Asiakkaille Tokmanni Klubi näkyy ja kuuluu tokmannimaiseen tapaan erittäin vahvasti esimerkiksi myymälöissä, suorajakelumainoksissa sekä digitaalisissa kanavissa, kuten televisiossa, radiossa, sähköisissä kanta-asiakaskirjeissä, verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa.

Tärkeä osa Tokmannin strategian toteuttamisessa

Kanta-asiakasohjelma on tärkeässä roolissa Tokmannin asiakasluottamukseen ja -uskollisuuteen sekä kustannustehokkuuteen keskittyvän strategian toteuttamisessa strategiakaudella 2021–2025.

– Panostamme esimerkiksi valikoimamme laajentamiseen, halpoihin hintoihin, asioinnin vaivattomuuteen, mielenkiintoiseen asiakaskokemukseen ja vastuullisuuteen. Tokmanni Klubi tarjoaa erinomaisen kanavan kertoa asiakkaillemme muun muassa näistä aiheista, Rautiainen kertoo.

– Tokmanni Klubin avulla saamme lisäksi arvokasta tietoa erityisesti tuotteiden kysynnästä ja määristä. Asiakastieto auttaa meitä parantamaan käytännössä koko toimintaketjuamme hankinnasta aina myymäläkonseptiin ja asiakaspalveluun asti, hän päättää.

Tokmanni Klubi lyhyesti

• Tokmanni Klubi on Tokmannin ilmainen kanta-asiakasohjelma, joka tarjoaa mm. runsaasti mielenkiintoisia tarjouksia ja muita etuja sekä palveluita Tokmannin kanta-asiakkaille.
  • Kanta-asiakasohjelma otetaan käyttöön maanantaina 16.8.2021 – aluksi Tokmannin myymälöissä ja hieman myöhemmin myös verkkokaupassa. Kanta-asiakasohjelman toiminnallisuudet ja ominaisuudet tulevat täydentymään syksyn edetessä.
  • Tokmanni Klubi on erittäin helppokäyttöinen: esim. rekisteröityminen kanta-asiakkaaksi vie vai muutaman minuutin ja kanta-asiakkaaksi tunnistaudutaan myymälän kassalla kätevästi puhelinnumerolla tai virallisella, kuvan ja viivakoodin sisältävällä henkilöllisyystodistuksella.
  • Kanta-asiakasohjelma on tärkeä osa Tokmannin strategian toteuttamisessa.

* Etu ei koske tupakka- ja alkoholituotteita, postimerkkejä, lahjakortteja, äidinmaidonkorvikkeita, pantteja eikä Finnkinon ja Veikkauksen tuotteita.

Liity mukaan Tokmanni Klubiin maanantaista 16. elokuuta alkaen esimerkiksi osoitteessa www.tokmanni.fi/tokmanniklubi.

Mika Rautiainen

mika.rautiainen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.