Tokmanni lisää panostustaan verkkokauppaan – Lanseeraa kotimaiset Helppo Ruoka -kotiruoat kotiinkuljetuksella

Tokmanni     Lehdistötiedote     28.5.2021 klo 9.00

Tokmannin Helppo Ruoka -kotiruoat valmistetaan käsityönä Pyhännällä. Kuumennusta vaille valmiit ruoat tilataan Tokmannin verkkokaupasta ja toimitetaan suoraan kotiovelle.

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni kasvattaa tuotetarjontaansa entisestään lanseeraamalla Helppo Ruoka -kotiruoat kätevissä ruokabokseissa. Suomessa valmistettuja ruokia koko viikolle sisältäviä ruokabokseja voi tilata Tokmannin verkkokaupasta ilahduttavan kätevästi suoraan kotiovelle kuljetettuna pääkaupunkiseudulla. Erittäin edullisten uutuuksien uskotaan vastaavan erinomaisesti arjen helppoutta koskeviin toiveisiin ja täydentävän kotona tapahtuvaa ruokailua.

Tarjolla on neljä herkullista ruokakokonaisuutta: Jokaiseen makuun, Helppoa kotiruokaa, Kotiruokaa kevyesti ja Reilua kasvisruokaa. Jokainen ruokaboksi sisältää seitsemän kotimaista suosikkiruokaa – eli oman ruokalajin viikon jokaiselle päivälle. Valitusta kokonaisuudesta riippuen tarjolla on esimerkiksi lohikeittoa, kasvislasagnettea, riistakiusausta tai liha-makaronilaatikkoa.

Helppo Ruoka -ruokaboksit ovat ilahduttavan riittoisia, sillä jokaisesta ruoasta riittää syötävää tyypillisesti neljälle aikuiselle tai kahdelle aikuiselle ja 3–4 lapselle. Myös edullisuus on yksi Helppo Ruoka -kotiruoan valteista, sillä yhden ruoka-annoksen hinnaksi muodostuu ruokalajista riippuen vain noin 1,50–1,90 euroa. Edullisimmillaan seitsemän eri ruokalajia sisältävä ruokaboksi maksaa vain 42 ja arvokkaimmillaankin vain 52 euroa. Toimitus kotiovelle maksaa 8,90 euroa tilaukselta.

Suunniteltu helpottamaan arkea fiksusti

Laadukkaat, kuumennusta vaille valmiit Helppo Ruoka -kotiruoat sopivat erinomaisesti nykyhetkeen, jossa arvostetaan helppoutta ja kotiinkuljetusmahdollisuutta sekä vietetään runsaasti aikaa koti- ja mökkioloissa, Tokmannin kaupallinen johtaja Matti Korolainen kertoo.

– Erityisen hyvin Helppo Ruoka -kotiruoat sopivat esimerkiksi kiireistä arkea viettäville perheille, joissa aikaa ei aina tunnu riittävän ruokalistojen suunnitteluun tai monipuolisen kotiruoan valmistamiseen. Myös esimerkiksi etätyötä tekevät saavat erinomaisen mahdollisuuden syödä ravitsevaa ja hyvää, mutta edullista kotiruokaa. Ruokaboksien avulla voi helpottaa ruokahuoltoa myös esimerkiksi veneillessä tai matkailuautoillessa. Kokonaisuus vahvistaa mielestämme fiksua valikoimaamme entisestään.

Maistuvien Helppo Ruoka -kotiruoat ovat ilahduttavan edullisia: yksi ruoka-annos maksaa ruokalajista riippuen vain noin 1,50–1,90 euroa.

Kotimaista, vastuullista ja pitkään säilyvää kotiruokaa

Maistuvat Helppo Ruoka -kotiruoat valmistaa suomalainen elintarvikealan yritys Feelia käsityönä Pohjois-Pohjanmaan Pyhännällä.

– Haluamme huolehtia paitsi ruokien maistuvuudesta, myös valmistusprosessin vastuullisuudesta. Helppo Ruoka -kotiruokien laadukkaat raaka-aineet ovat hyvin jäljitettävissä. Suurin osa raaka-aineista tulee Suomesta ja osin lähituottajilta. Ruoat myös valmistetaan Suomessa, mitä monet asiakkaamme arvostavat, Korolainen kertoo.

Kotimaisen valmistuksen lisäksi yksi ruokien eduista on niiden erittäin pitkä säilyvyys. Helppo Ruoka -kotiruoat esivalmistetaan korkealuokkaisista raaka-aineista erityisellä autoklaavimenetelmällä. Menetelmän avulla ruoka pakataan ensin vakuumiin, kuumennetaan korkeaan lämpötilaan ja sitten jäähdytetään nopeasti. Näin kotiruoat säilyvät avaamattomissa pakkauksissaan jääkaapissa useita kuukausia, vaikka niihin ei lisätä säilöntäaineita.

– Erityinen valmistusmenetelmä takaa pitkän säilyvyyden ilman säilöntäaineita ja hetkellisen säilymisen ilman kylmäketjua. Jääkaapin voi täyttää huoletta, sillä ruoka säilyy siellä avaamattomana kuukausia. Erittäin pitkä säilyvyys auttaa osaltaan vähentämään hävikkiä. Samalla se tuo joustoa arkeen, sillä ruokaa voi olla aina jääkaapissa valmiina, Korolainen kertoo.

Helppo Ruoka -ruokaboksit sopivat erittäin hyvin nykyhetkeen, jossa arvostetaan esimerkiksi arjen helppoutta ja kotiinkuljetusmahdollisuutta.

Toimitus kätevästi suoraan kotiovelle

Helppo Ruoka -kotiruokien tilaaminen Tokmannin verkkokaupasta sujuu erittäin nopeasti ja vaivattomasti. Palvelu on saatavilla tällä hetkellä Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa. Asiakkaat saavat tilauksensa maanantai-iltana kotiin kuljetettuna, jos tilaus tehdään edellisviikon torstaina klo 14 mennessä. Ensimmäiset Helppo Ruoka -tilaukset toimitetaan asiakkaille maanantaina 7. kesäkuuta.

– Toimitus kotiovelle on hyvin kätevä, mikä on varmasti asiakkaidemme mieleen. Pitkän säilyvyyden ansiosta Helppo Ruoka -kotiruokia voi huoletta tilata reilustikin ennakkoon, Korolainen muistuttaa.

Helppo Ruoka -kotiruoista lyhyesti

• Suomessa esivalmistettuja kotiruokia, joita voi tilata Tokmannin verkkokaupasta kätevästi kotiinkuljetuksella Helsinkiin, Espooseen, Vantaalle ja Kauniaisiin.

• Erityinen valmistusmenetelmä mahdollistaa erittäin pitkän säilyvyyden: kotiruoat säilyvät avaamattomina pakkauksissaan jääkaapissa useita kuukausia.

• Tarjolla on neljä erilaista Helppo Ruoka -ruokaboksia. Jokainen ruokaboksi sisältää oman pääruoan viikon jokaiselle seitsemälle päivälle. Edulliset pakkaukset on suunniteltu niin, että jokaisesta ruoasta riittää syötävää tyypillisesti neljälle aikuiselle tai kahdelle aikuiselle ja 3–4 lapselle.

Lisätietoa Helppo Ruoka -kotiruoista löytyy Tokmannin verkkokaupasta osoitteesta www.tokmanni.fi/helpporuoka.

Matti Korolainen
kaupallinen johtaja

matti.korolainen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.