Tokmanni on uudistanut myymälänsä Vanhakylässä – Myös tuore-elintarvikkeita myyvä Tokmanni on saanut tiloihinsa sivuapteekin

Tokmanni     Lehdistötiedote     26.2.2021 klo 15.45

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni on uudistanut myymälänsä uusimman, helppoa ja nopeaa ostamista korostavan myymäläkonseptinsa mukaisesti Loviisan Vanhakylässä, valtateiden 6 ja 7 vilkkaalla risteysalueella. Samalla myymälä on saanut tiloihinsa sivuapteekin.

Uuden myymäläkonseptin myötä Vanhakylän Tokmannilla on uudistettu muun muassa hyllyjärjestystä, jonka ansiosta Tokmannin kattava tuotetarjonta on aiempaa paremmin esillä. Samalla myymälän sekä kuiva- että tuore-elintarvikkeita sisältävä ruokaosasto on saanut aiempaa enemmän myyntitilaa ja tuotetarjontaa. Lisäksi tulevaa puutarhasesonkia varten myymälän puutarhaosasto tulee laajenemaan entisestään ja tarjoamaan aiempaa kattavamman tuotevalikoiman.

Asiakaskokemuksen kohentamiseksi Vanhakylän Tokmannilla on uudistettu myös esimerkiksi ikkunateippauksia ja myymäläopasteita. Huomiota on kiinnitetty entisestään myös kierrättämiseen, sillä myymälässä on nyt asiakkaiden käyttöön tarkoitettu pienelektroniikkaromun kierrätyspiste.

Vanhakylän Tokmanni on palvellut asiakkaitaan normaalisti uudistustöiden aikana.

Sivuapteekki lisäsi palvelutarjontaa entisestään

Uudistusten yhteydessä Vanhakylän Tokmanni on saanut tiloihinsa sivuapteekin. Noin 50 neliömetrin kokoisen sivuapteekin pääapteekki on Loviisan keskustassa sijaitseva Kruunu-Apteekki. Apteekkari Tommi Saarelaisen johtamassa sivuapteekissa on tarjolla pitkälti samoja valmisteita kuin pääapteekissa, mutta sen tuotevalikoima on pienempi. Sivuapteekin sisäänkäynti sijaitsee Tokmannin myymälätilojen sisäpuolella, joten apteekkiasiointi sujuu erittäin kätevästi myös muiden ostosten tekemisen yhteydessä. Sivuapteekki avasi ovensa torstaina 25.2.2021.

– Haluamme palvella asiakkaitamme yhä paremmin. Uudistunut Tokmanni ja sen tiloissa palveleva sivuapteekki parantavat hienosti Vanhakylän palvelutarjontaa. Uskomme kokonaisuuden vastaavan sekä asiakkaidemme että Tokmannin ja Kruunu-Apteekin toiveisiin, Tokmannin myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

– Uskon Kruunu-Apteekin Vanhakylän sivuapteekin parantavan palveluiden saavutettavuutta ja samalla vähentävän paikallisväestön autoilutarvetta. Tuotteistoa ja varaston laajuutta päivitetään paikallisen kysynnän mukaan. Tavanomaisesti kuluu noin vuosi varaston sopeutumisessa alueen tarpeisiin, Saarelainen kertoo.

Noin 20 työntekijää työllistävä Vanhakylän Tokmanni palvelee asiakkaitaan myymäläpäällikön Jaana Koivusen johdolla laajoin aukioloajoin, arkisin ja lauantaisin klo 8–21 sekä sunnuntaisin klo 10–20. Kruunu-Apteekin sivuapteekki on avoinna alkuvaiheessa maanantaista perjantaihin klo 10–18. Tokmanni ja sivuapteekki jakavat osoitteen Heskerintie 17, 07740 Gammelby.

Turvallisuudesta huolehditaan monin tavoin

Tokmanni ja Kruunu-Apteekki kiinnittävät erityistä huomiota turvalliseen asiointiin. Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuudesta huolehditaan esimerkiksi kassoille asennetuilla pisarasuojilla, tarjoamalla käsidesiä myymälävierailun ajaksi sekä muistuttamalla turvaväleistä julistein ja kuulutuksin. Lisäksi sekä henkilökuntaa että asiakkaita suositellaan käyttämään kasvosuojaimia. Lisätietoa Tokmannin koronapandemiaan liittyvistä turvallisuustoimenpiteistä löytyy Tokmannin verkkosivuilta www.tokmanni.fi/koronavirus.

Vanhakylän Tokmannilla on uudistusten valmistumisen kunniaksi erikoistarjouksia sunnuntaihin 28.2.2021 saakka. Koronatilanteen vuoksi myymälässä ei ole avajaisjuhlallisuuksia eikä siellä jaeta Tokmannin yllätysämpäreitä.

TOKMANNI JA KRUUNU-APTEEKKI

Mathias Kivikoski
myynti- ja markkinointijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tommi Saarelainen
apteekkari
Kruunu-Apteekki

puh. 019 531 275

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu..

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.