Tokmanni panostaa yhä enemmän myös yritysmyyntiin – Palvelee yritysasiakkaitaan uudella nimellä ja entistä vahvemmalla yritysmyyntitiimillä

Tokmanni     Lehdistötiedote     12.1.2023 klo 12.10

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni on uudistanut yritysmyyntitoimintonsa. Tähän saakka erityisesti Yrittäjän Etukortistaan tunnettu, jo nykyisellään yli 30 000 asiakasta palveleva yritysmyynti näyttäytyy jatkossa Tokmanni Tukku -nimellä ja uudistuneella, mustan ämpärin vauhdittamalla ilmeellä. Samalla Tokmannin yritysmyynti palvelee entistä kattavammin suoratoimitusasiakkaita.

Tokmanni on kaikkien kauppa – siis myös yritysten, yhdistysten ja julkisen sektorin toimijoiden.

– Tokmanni Tukku -yritysasiakkaaksemme kannattaa liittyä, jos arvostaa laajoja tuotevalikoimia, halpoja hintoja ja luotettavia toimituksia. Yritysten lisäksi Tokmanni Tukku palvelee erittäin mielellään esimerkiksi urheiluseuroja, kouluja ja päiväkoteja. Meiltä löytyy runsaasti ostettavaa niin toimistoon, keittiöön kuin vaikkapa liikuntaharrastuksiin, Tokmannin yritysmyynnin liiketoimintapäällikkö Mikko Horto kertoo.

Uudistuneen yritysmyynnin suoratoimitusasiakkaiden tarpeita vastaamaan Tokmanni rakensi viime vuoden puolella viisihenkisen myyntitiimin. Lisäksi alennukset myymälöissä mahdollistavaa, aiemmin Yrittäjän Etukorttina tutuksi tullutta Tokmanni Tukku -yrityskorttia hyödyntävien asiakkaiden apuna on Tokmannilla kolmihenkinen palvelutiimi.

– Yritysasiakkaamme käyttävät tukkualennuksiin oikeuttavaa yrityskorttia jo nykyisellään ilahduttavan paljon myymälöissämme eri puolilla Suomea. Vahvistuneen yritysmyyntitiimimme tukemana voimme jatkossa palvella heitä entistä paremmin erilaisissa tarpeissa myös myymälöidemme ulkopuolella, hän kertoo.

Rahanarvoisia etuja ja käteviä suoratoimituksia

Tokmannin myymälöissä asioivat yritysasiakkaat voivat hyödyntää Tokmanni Tukku -yrityskorttia, jolla saa rahanarvoisia ja arkea helpottavia etuja, kuten jopa 10 % alennusta* Tokmannin normaalihinnoista. Tokmanni Tukku -yrityskortti on Yrittäjän Etukortti -nimellä kulkeneen edeltäjänsä tavoin tarjolla sekä käteis- että tilikorttina.

– Tokmanni Tukku -yrityskorttimme edut sopivat asiakkaillemme erinomaisesti etenkin silloin, kun he tekevät pienempiä ostoksia säännöllisesti. Yritysasiakkaidemme suosikkituotteita ovat etenkin elintarvikkeet sekä erilaiset siivoukseen, sisustukseen ja toimistoarkeen liittyvät tuotteet, Horto kertoo.

– Nimen vaihtumisesta huolimatta yrityskorttimme sopimusehdot ja ominaisuudet eivät ole muuttuneet, joten jo olemassa olevien yritysasiakkaidemme ei tarvitse uusia yrityskorttejaan, hän lisää.

Isoihin hankintoihin, suoratoimituksiin, tuotetiedusteluihin ja tarjouspyyntöihin liittyvissä asioissa Horto kannustaa olemaan rohkeasti yhteydessä Tokmannin yritysmyyjiin.

– Yritysmyyjämme auttavat asiakkaitamme mielellään erilaisissa räätälöintiä kaipaavissa tilaustoiveissa. Emme keskity tarjoamaan vain Tokmannin omaan tuotevalikoimaa, vaan vahvan hankintaosaamisemme ansiosta voimme tukea yritysasiakkaitamme esimerkiksi täysin uusien tuotteiden etsimisessä. Aasiassa apunamme on tarvittaessa paikallinen hankintaorganisaatiomme, hän lupaa.

– Yhteyden yritysmyyjiimme saa ripeästi esimerkiksi soittamalla, sähköpostilla ja verkon tarjouspyyntölomakkeella, hän lisää.

Tokmanni Tukun visuaalisessa ilmeessä puolestaan seikkailee tätä nykyä punaisen ämpärin, halpakauppaketjulle tunnusomaisen hahmon, musta versio.

*Tokmanni Tukku -yrityskortilla saa 10 %:n alennuksen pukeutumisen tuotteiden normaalihinnoista sekä 5 %:n alennuksen teknokemian, kodin, sisustuksen, kodintekniikan, viihteen ja puutarhan tuotteiden sekä elintarvikkeiden, työkalujen, sähkötarvikkeiden ja autokemikaalien normaalihinnoista. Alennus ei koske kahvia, moottoriajoneuvoja, postimerkkejä, lahjakortteja, vaippoja, äidinmaidonkorvikkeita, pantteja eikä Finnkinon ja Veikkauksen tuotteita. Alennusta ei voi yhdistää Tokmanni Klubin klubitarjouksiin. Tokmanni Tukku -yrityskortilla ei ole mahdollista ostaa savuke- ja alkoholituotteita.

Tutustu tarkemmin Tokmanni Tukku -yritysmyyntiin Tokmannin verkkosivuilla www.tokmanni.fi/yritysmyynti.

Mikko Horto
yritysmyynnin liiketoimintapäällikkö

puh. 020 728 6678
mikko.horto(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.