Tokmanni perustaa Vastuullisuuden Advisory Boardin vastuullisuustyönsä tueksi

Tokmanni Group Oyj                                   Lehdistötiedote                      05.04.2017

Tokmanni perustaa Vastuullisuuden Advisory Boardin vastuullisuustyönsä tueksi

Tokmanni on perustanut Vastuullisuuden Advisory Boardin vastuullisuustyönsä tukemiseksi. Advisory Board koostuu ulkopuolisista asiantuntijoista ja sen tavoitteena on tukea Tokmannin vastuullisuustyötä antamalla yhtiölle ulkopuolinen näkemys yhtiön vastuullisuustyöstä, sparrata yhtiötä mm. vastuullisuuden trendeistä, riskeistä sekä parhaista käytännöistä.  Advisory Board kokoontuu kaksi kertaa vuodessa ja se aloittaa työnsä elokuussa 2017.

- Sidosryhmäyhteistyö ja sidosryhmiemme kuunteleminen on vastuullisuustyömme keskiössä. Perustettu Advisory Board antaa meille arvokasta tietoa sidosryhmiemme odotuksista ja siitä miten pystymme parhaiten niihin vastaamaan. Vastuullisuus on strategiamme ytimessä ja olemmekin työskennelleet asia eteen jo jonkin aikaa. Monesta johtavasta asiantuntijasta koostuva Advisory Boardimme tulee kuitenkin antamaan vastuullisuustyöhömme lisäpotkua ja tuo uusia ideoita työmme kehittämiseen, sanoo toimitusjohtaja Heikki Väänänen.

Tokmannin ulkopuoliset Vastuullisuuden Advisory Boardin jäseniä ovat mm.:

• Pääsihteeri Marja-Riitta Ketola, Suomen Unicef
  • Päällikkö, osakesijoitukset, Jan Lehtinen, Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo
  • Suojelujohtaja Jari Luukkonen, WWF Suomi
  • Yritysvastuuasiantuntija OTT Merja Pentikäinen, Opinio Juris
  • Toiminnanjohtaja Janne Ronkainen, SASK
  • Johtava lakimies Tuula Sario, Kuluttajaliitto
  • Professor of Practice Armi Temmes, Aalto-yliopiston Kauppakorkeakoulu

- Olen iloinen, että olemme saaneet ryhmään mukaan joukon vastuullisuuden eturivin ihmisiä, jotka edustavat eri aloja ja asioita. Uskon, että meillä tulee olemaan mielenkiintoisia keskusteluja ja saamme uusia eväitä vastuullisuustyömme kehittämiseen, sanoo Tokmannin vastuullisuustyöstä vastaava Outi Mikkonen.

Tokmanni haluaa edistää vastuullisuustyötä yhteistyössä sidosryhmiensä kanssa. Yrityksen tärkeimmät sidosryhmät ovat asiakkaat, henkilöstö, omistajat, sijoittajat, kansalaisjärjestöt ja tavarantoimittajat. Lisätietoa Tokmannin sidosryhmäyhteistyöstä ja vastuullisuusteemoista löytyy yhtiön vuoden 2016 vastuullisuusraportista https://ir.tokmanni.fi/~/media/Files/T/Tokmanni/reports-and-presentations/vastuullisuusraportti-2016.pdf.

Lisätietoja antaa:

Outi Mikkonen
Head of Corporate Responsibility
Puh: 020 728 6529
outi.mikkonen(at)tokmanni.fi

Joséphine Mickwitz
Head of IR and Communications
josephine.mickwitz(at)tokmanni.fi

Tokmanni lyhyesti
Tokmanni on Suomen suurin halpakauppa myymälöiden määrällä ja liikevaihdolla mitattuna. Vuonna 2016 Tokmannin liikevaihto oli 776 miljoonaa euroa ja sillä oli keskimäärin noin 3 200 työntekijää. Tokmanni on Suomen ainoa valtakunnallinen halpakauppa, ja sillä oli eri puolilla Suomea 162 myymälää 31.12.2016.