• Tokmanni Group Oyj/

Tokmanni tarttuu hyvinvointitrendiin yhä vahvemmalla otteella – Halpakauppaketjun uusi oma merkki Arki 360° tarjoaa niin vitamiineja, proteiinipatukoita kuin muitakin arjen hyvinvointisuosikkeja

Tokmanni     Lehdistötiedote     6.9.2022 klo 15.10

Tokmannin Arki 360° -uutuusmerkki tarjoaa vitamiini-, magnesiumsitraatti- ja melatoniinivalmisteita sekä monia muita mielenkiintoisia uutuuksia.

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni panostaa entistäkin vahvemmin tuotetarjontansa laajentamiseen. Kuluvan vuoden mielenkiintoisimpiin uutuuksiin Tokmannilla kuuluu Arki 360°, erilaisista ravintolisistä koostuva Tokmannin uusi tuotemerkki. Uutuusmerkki tarjoaa Tokmannin asiakkaille sopivasti lisää valinnanvaraa. Ensimmäiset Arki 360° -tuotteet saapuivat myyntiin syyskuun alussa. Tuotteita myydään Tokmannin kaikissa myymälöissä ja verkkokaupassa.

Tokmanni kaavailee Arki 360° -merkilleen erittäin kattavaa, asiakkaiden toiveisiin vastaavaa tuotevalikoimaa. Merkin tuotevalikoima käsittää jo tänä syksynä toistakymmentä tuotetta: melatoniini-, magnesiumsitraatti-, maitohappobakteeri-, sinkki- ja vitamiinivalmisteita sekä suolaisen toffeen ja maapähkinä-toffeen makuisia proteiinipatukoita.

Arki 360° -uutuustuotteiden hinta-laatusuhteeseen on Tokmannille ominaisesti kiinnitetty runsaasti huomiota.

– Kuuntelemme asiakkaidemme toiveita huolella, oli kyse sitten tuotteista tai niiden hinnoista tai ominaisuuksista. Jokainen uuden oman merkkimme Arki 360°:n tuote suunnitellaan – merkin nimen mukaisesti – tukemaan arjen hyvinvointia, Tokmannin elintarvikkeiden tuoteryhmästä vastaava ostoryhmäpäällikkö Maija Heimala kertoo.

Tuotteemme on suunniteltu paitsi helposti ostettaviksi, myös jokaisen kukkarolle sopiviksi. Lisäksi esimerkiksi pakkauskoot ovat sopivan riittoisia, hän lisää.

Tokmanni tarjoaa erilaisia ravintolisiä, kuten proteiinipatukoita, jatkossa myös omalla Arki 360° -tuotemerkillään.

Mieluinen lisäys valikoimiin

– Näemme, että omasta hyvinvoinnista huolehtiminen on jo pitkään kiinnostanut asiakkaitamme yhä enemmän. Valikoimamme on vastannut tähän kasvavaan hyvinvointitrendiin hienosti jo ennestään, mutta jatkossa voimme tarjota asiakkaillemme esimerkiksi suosittuja vitamiinivalmisteita myös omalta merkiltämme, Heimala kertoo.

– Näinä epävarmoina aikoina hintojen merkitys korostuu entisestään. Monet asiakkaat haluavat löytää edullisia vaihtoehtoja laadusta tinkimättä, ja uskommekin Arki 360° -tuotteemme täyttävän erinomaisesti juuri tällaisia toiveita, hän täydentää.

Lisää uutuuksia luvassa

Ensimmäiset toistakymmentä Arki 360° -tuotetta edustavat vain osaa siitä, mitä Tokmannin asiakkaiden on merkiltä lupa odottaa, Heimala paljastaa.

– Etsimme jatkuvasti lisää asiakkaitamme kiinnostavia uutuuksia valikoimiamme täydentämään. Tavoitteemme on, että Arki 360°:n tarjonta kasvaa ensi tammikuussa esimerkiksi kalsium- ja rautavalmisteilla, hän kertoo.

Tokmannilla uskotaan Arki 360° -tuotteiden täydentävän erinomaisesti halpakauppaketjun jo ennestään runsasta tarjontaa. Esimerkiksi omasta hyvinvoinnista huolehtiminen on jo pitkään kiinnostanut Tokmannin asiakkaita yhä enemmän.

Tokmannilla erittäin kattavasti omia tuotemerkkejä

Tokmannin laaja ja monipuolinen tuotevalikoima koostuu johtavista kansainvälisistä, Tokmannin omista ja lisenssituotemerkeistä sekä merkittömistä tuotteista.

Halpakauppaketjun omia merkkejä ovat Arki 360°:n ohella esimerkiksi Parco, Pola, Future TT Sport, Peuhu, Kotikulta, Iisi, Pisara, Perfekt+, Tok Garden, BBQ King, Vaeltaja, Ideale+, Priima, Namipäivä, NATUR PREMIUM PET, Brücke, Kraft ja Energy+. Lisäksi helmikuun lopussa Tokmanni toi markkinoille uuden lifestylebrändinsä Minyn. Yhdessä omat merkit kattavat kaikki Tokmannille tärkeät tuoteryhmät, kuten pukeutumisen, sisustuksen, henkilökohtaisen hygienian, kodin puhdistuksen, pihan, puutarhan, vapaa-ajan ja kodintekniikan tuotteet sekä elintarvikkeet, lemmikkituotteet, työkalut ja sähkötarvikkeet.

Arki 360° lyhyesti

• Arki 360° on Tokmannin uusi oma tuotemerkki.
  • Valikoimissa on ensi alkuun seuraavat 13 tuotetta:
    • proteiinipatukka, Salty Fudge, 45 g
    • proteiinipatukka, Peanut & Caramel, 45 g
    • C-vitamiini, 500 mg, 100 tabl.
    • magnesiumsitraatti, 150 tabl.
    • melatoniini, 1,9 mg, 150 tabl.
    • B12-vitamiinitabletti, 1 000 µg, 150 kpl
    • D-vitamiini, 100 µg, 150 kpl
    • D-vitamiini, 50 µg ,150 kpl
    • ABCDE-monivitamiiniporetabletti, 20 kpl
    • C-vitamiiniporetabletti, 1 000 mg, 20 kpl
    • ABCDE-monivitamiinitabletti, 150 kpl
    • sinkki, purutabletti, mansikka-vadelma, 15 mg, 100 kpl
    • maitohappobakteeritabletti, 400 mg, 50 kpl.
  • Arki 360° -tuotteita on myynnissä kaikissa Tokmanni-myymälöissä ja Tokmannin verkkokaupassa. Tuotevalikoiman laajuus vaihtelee myymälöittäin.

Tokmannin uusi oma tuotemerkki Arki 360° on suunniteltu hyvinvoinnin tueksi.

Arki 360°:n kattavaan tuotetarjontaan voi tutustua Tokmannin myymälöissä ja verkkokaupassa osoitteessa www.tokmanni.fi/brandit/arki_360.

Maija Heimala
ostoryhmäpäällikkö, elintarvikkeet

maija.heimala(at)tokmanni.fi

Tuotetiedustelut ja painolaatuiset kuvat:

Tokmannin asiakaspalvelu

www.tokmanni.fi/asiakaspalvelu
asiakaspalvelu@tokmanni.fi
(ark. klo 9–18. Puhelun hinta lankapuhelin- ja matkapuhelinliittymästä soitettaessa on 8,4 snt/min [sis. alv 24%].)

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.