• Tokmanni Group Oyj/

Tokmanni tuo monipuolisen valikoimansa ja halvat hintansa nyt myös Helsingin Kontulaan – Uutta myymälää juhlistetaan avajaistarjouksilla ja yllätysämpäreillä

Tokmanni     Lehdistötiedote     21.11.2022 klo 17.45

Helsingin Kontulaan ensi kertaa saapuva, monipuolisten valikoimien ja halpojen hintojen Tokmanni avaa ovensa torstaina 24.11.2022 klo 8. Helsingin 11:ttä ja pääkaupunkiseudun 21:ttä Tokmanni-myymälää juhlistetaan halpakauppaketjulle ja sen asiakkaille erittäin mieluisalla tavalla, eli kera runsaiden avajaistarjousten ja erilaisia tuotelahjoja sisältävien yllätysämpäreiden. Torstai 24.11. on halpakauppaketjulle erityinen päivä, sillä silloin juhlistetaan Kontulan Tokmannin ohella laajentunutta ja uudistunutta Tokmannia Tampereella ja uutta Miny-myymälää Lappeenrannassa.

Uusi Tokmanni-myymälä avataan juuri saneerattuun liikerakennukseen, erittäin keskeiselle liikepaikalle Kehä I:n ja Kontulan halki kulkevan Kontulantien välittömään läheisyyteen.

Tokmanni tarjoaa Kontulassa monipuolisen tuotevalikoiman erityisesti kauneuden, terveyden ja hyvinvoinnin, sisustuksen, siivouksen, pukeutumisen, vapaa-ajan, kodintekniikan, kodin kunnossapidon ja eri sesonkien tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita. Tilaa uudessa myymälässä on noin 2 200 neliömetriä.

Kontulan Tokmanni noudattelee halpakauppaketjun uusinta myymäläkonseptia, jossa panostetaan erityisesti ostamisen helppouteen ja asiakasviihtyisyyteen. Esimerkiksi tuoteryhmät on sijoiteltu teemoittain niin, että ne muodostavat selkeitä kokonaisuuksia ja siten helpottavat asiakkaita löytämään paitsi etsimänsä tuotteet myös esimerkiksi ajankohtaiset sesonki- ja tarjoustuotteet.

– Asiakkaamme ovat jo pitkään toivoneet Tokmannia myös Helsingin Kontulaan. On todella hienoa, että löysimme tarpeisiimme vastaavan liiketilan ja asiakkaamme ennättävät joululahja- ja muille ostoksille myös Kontulan myymäläämme jo marraskuun puolella, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

Tokmanni työllistää Kontulassa noin 20 kaupan alan ammattilaista. Myymälä palvelee asiakkaitaan laajoin aukioloajoin: arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–20 ja sunnuntaisin klo 10–19. Myymälän osoite on Sirrikuja 1, 00940 Helsinki.

Tokmannin uusimmassa myymäläkonseptissa panostetaan etenkin ostamisen helppouteen ja asiakasviihtyisyyteen.

Käteviä palveluita ja vastuullisia valintoja

Miellyttävän asiointikokemuksen ja kattavan tuotevalikoiman ohella Tokmanni on panostanut esimerkiksi asiakkaidensa arkea helpottaviin palveluihin ja fiksuihin energiavalintoihin.

– Lukuisten Tokmanni-myymälöidemme tavoin Kontulasta löytyy esimerkiksi pienelektroniikkaromun kierrätyspiste, jonne asiakkaamme voivat tuoda rikkoutuneita partakoneita, kihartimia ja muita pieniä sähkölaitteita sekä polttimoita ja paristoja, Heimo kertoo.

Kaikissa Tokmanni-myymälöissä voi tehdä ostoksia myös halpakauppaketjun yritysasiakkaana ja Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman jäsenenä. Myymälöistä voi lisäksi noutaa Tokmannin verkkokaupassa tehtyjä tilauksia ja nostaa käteistä rahaa ostosten maksamisen yhteydessä.

Tokmanni hankkii toimipisteisiinsä vain päästötöntä sähköä. Nykytyyliin myös Kontulan Tokmannin valaistus on toteutettu energiatehokkaalla led-teknologialla. Hävikkiä Tokmanni pyrkii vähentämään muun muassa optimoimalla tuotteidensa tilausmääriä ja toimituksia.

Avajaisissa sekä avajaistarjouksia että tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä

Tokmanni juhlistaa uuden myymälänsä avajaisia tuttuun tapaansa. Helsingin Kontulan Tokmannilla on tarjolla runsaasti avajaistarjouksia avajaispäivästä kyseisen viikon loppuun saakka. Luvassa on tietysti myös Tokmannin maankuuluja, erilaisia tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä avajaispäivän tuhannelle ensimmäiselle asiakkaalle. Yllätysämpäreistä kahdesta löytyy lisäksi 100 euron arvoinen lahjakortti Tokmannille.

Tokmannia avajaisissa torstaiaamuna 24.11.2022 edustavat myymälähenkilökunnan ohella toimitusjohtaja Mika Rautiainen, henkilöstöstä ja vastuullisuudesta vastaava johtaja Sirpa Huuskonen, myymäläverkostosta ja konseptista vastaava johtaja Harri Koponen ja aluepäällikkö Jyrki Jääskeläinen.

Marraskuisten avajaisten myötä Tokmanni vastaa asiakastoiveisiin myymälän avaamisesta myös Helsingin Kontulaan. Avajaisissa on tarjolla paitsi avajaistarjouksia myös erilaisia tuotelahjoja sisältäviä Tokmanni-yllätysämpäreitä.

Luvassa runsaasti juhlintaa eri puolilla Suomea niin tällä viikolla kuin ensi vuonnakin

Torstai 24.11. on Tokmannille vauhdikas päivä, sillä silloin halpakauppaketju juhlistaa myymälöitään peräti kolmella paikkakunnalla. Helsingin Kontulan uuden Tokmanni-myymälänsä lisäksi halpakauppaketju juhlistaa laajennettua ja uudistettua Tokmanni-myymäläänsä Tampereen ydinkeskustan kauppakeskus Koskikeskuksessa ja uutta Miny-myymäläänsä Lappeenrannan ydinkeskustan kauppakeskus IsoKristiinassa.

Tokmanni on tehnyt sopimukset uusien Tokmanni-myymälöiden avaamisesta myös Helsingin Konalaan, Jyväskylän Keljon alueelle ja Sipoon Söderkullaan. Helsingin Konalassa uutta myymälää tullaan juhlistamaan ensi keväänä. Jyväskylässä ja Sipoossa avajaisia on suunniteltu vietettävän ensi vuoden aikana. Lisäksi aiemmin marraskuussa Tokmanni julkaisi Jyväskylän Jyskässä sijaitsevan Jyskän Varastomyymälä Oy:n liiketoiminnan siirtyvän Tokmannin haltuun 1.1.2023 alkaen. Kyseinen myymälä uudistetaan Tokmanni-myymäläksi ensi vuoden aikana.

Aiemmin tänä vuonna Tokmanni laajensi ja uudisti myymälöitään Hyvinkäällä, Ikaalisissa ja Kuusamossa. Tänä vuonna mittavia uudistuksia ovat kokeneet myös Tokmannin myymälät Kaarinassa, Kemin Tervaharjulla, Torniossa ja Vantaan Porttipuistossa. Lisäksi Tokmanni avasi uudet Tokmanni-myymälät Espoon kaupunkikeskus Lippulaivaan maaliskuussa ja Nurmijärven Kirkonkylään elokuussa.

Tokmanni-myymälöidensä lisäksi halpakauppaketju avasi lifestylebrändinsä Minyn nimikkomyymälät Jyväskylän ydinkeskustan kauppakeskus Forum Jyväskylään, Espoon kaupunkikeskus Lippulaivaan ja Vantaan viihdekauppakeskus Jumbo-Flamingoon lokakuussa. Nimikkomyymälöidensä lisäksi Miny on saanut shop-in-shop-osastoja lähes 20 Tokmanni-myymälään eri puolille Suomea kuluvan vuoden aikana.

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 Tokmanni-myymälän laajuiseksi Suomessa vuoden 2025 loppuun mennessä. Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2022 ja lähitulevaisuuden julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.