Tokmanni uudistaa myymälänsä Mäntässä – Mäntän Tokmannista tulee myös täyden valikoiman ruokakauppa

Tokmanni     Lehdistötiedote     30.8.2021 klo 15.10

Mäntän Tokmannin valikoimat kasvavat syksyllä tuore-elintarvikkeilla, kuten erilaisilla hedelmillä ja välipalatuotteilla. Tulossa on elintarvikkeita myös esimerkiksi kotimaisilta lähi- ja pientuottajilta. Oheinen kuva on Mäntsälän Tokmannilta, jossa tehtiin monia Mäntän Tokmannille suunniteltuja uudistuksia viime keväänä.

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni tekee parhaillaan mittavia uudistuksia myymälässään Mäntässä, Mänttä-Vilppulan keskustaajamassa. Paikkakunnalla vuodesta 2008 palvelleesta Tokmannista tulee uudistusten yhteydessä myös täyden valikoiman ruokakauppa. Uudistusten on tarkoitus valmistua lokakuun loppupuolella.

Mäntän keskustassa palveleva Tokmanni uudistetaan halpakauppaketjun uusimman, helppoa ja nopeaa ostamista korostavan myymäläkonseptin mukaiseksi.

– Mäntän Tokmannin valikoimat kasvavat erityisesti elintarvike- ja puutarhaosastoilla niiden saaman lisätilan myötä. Samalla koko myymälän asiointia helpotetaan esimerkiksi selkeillä esillepanoilla ja uudistuvalla opastuksella, Tokmannin myymäläverkostosta ja konseptista vastaava johtaja Harri Koponen kertoo.

– Uudistusten myötä myymälän yleisilmeestä tulee aiempaa modernimpi ja miellyttävämpi. Nykyaikaista tekniikkaa myymälässä ovat edustaneet jo entuudestaan esimerkiksi energiatehokas led-valaistus ja uusiutuvaa sähköä myymälän omaan käyttöön tuottava aurinkovoimala, hän täydentää.

Tulossa kattava valikoima myös tuore-elintarvikkeita

Asiakkailleen Tokmanni tarjoaa jatkossakin kattavan ja mielenkiintoisen valikoiman esimerkiksi kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, pukeutumiseen, sisustukseen, siivoukseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita.

Samaan aikaan muiden uudistusten kanssa Tokmanni laajentaa Mäntän myymälästään myös monipuolisen valikoiman ruokakaupan. Myymälän aiemmin kuivaelintarvikkeiden, juomien ja lemmikkituotteiden muodostama elintarvikevalikoima tulee syksyn edetessä täydentymään erilaisilla tuore-elintarvikkeilla, kuten vihanneksilla ja hedelmillä, tuoreella kalalla ja lihalla, leivonnaisilla sekä valmisruoilla.

– Olemme saaneet Mäntästä paljon toiveita elintarvikevalikoimien kasvattamiseksi. Tilava myymälämme soveltuukin erinomaisesti myös ruokakaupaksi, ja syksyn kuluessa tehtävien uudistusten ansiosta asiakkaamme voivat ostaa jatkossa sekä käyttötavaroita että ruokia ja juomia kätevästi saman katon alta. Kokonaisuudessaan elintarvikeosasto tulee muodostamaan noin 600 neliömetrin laajuisen myyntialueen myyntipinta-alaltaan noin 3 200 neliömetrin myymälässä, Koponen kertoo.

Mäntän myymälästä 18:s tuote-elintarvikkeita myyvä Tokmanni

Osoitteessa Pohjaväreenkuja 1, 35800 Mänttä sijaitseva Tokmanni-myymälä palvelee asiakkaitaan myös elo–lokakuussa toteutettavien uudistusten aikana.

Mäntän uudistusten myötä Tokmannilla tulee olemaan 18 myymälää, jotka tarjoavat kuivaelintarvikkeiden ohella kattavasti myös erilaisia tuore-elintarvikkeita. Näistä myymälöistä viimeisimpinä Tokmanni uudisti ja laajensi elintarvikeosastojaan Järvenpäässä ja Mäntsälässä aiemmin tänä vuonna. 18 myymälän joukossa ovat myös Tokmannille elokuun alussa siirtyneet TEX-ketjun myymälät Torniossa ja Kemissä.

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.