• Tokmanni Group Oyj/

Tokmanni vahvistaa valikoimiaan uudella omalla tuotemerkillä – Kauneuteen ja puhtauteen keskittynyt Pisara tarjoaa hyvää oloa ja raikkautta

Tokmanni     Lehdistötiedote     9.9.2019 klo 11.15

Tokmannin oma merkki Pisara

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni lanseeraa uuden oman tuotemerkin nimeltään Pisara. Pisaran myötä Tokmannin kauneuteen ja puhtauteen liittyvä tuotetarjonta monipuolistuu entisestään. Ensimmäisiä edullisia Pisara-tuotteita on jo saatavilla Tokmannin kaikissa myymälöissä ja verkkokaupassa.

Tokmannin tavoitteena on kasvattaa Pisaran tuotevalikoimaa lähitulevaisuudessa kymmenillä peseytymiseen sekä ihon-, hiusten- ja vartalonhoitoon liittyvillä tuotteilla. Kokonaisuudessaan valikoiman arvioidaan kasvavan asteittain yli sataan tuotteeseen. Jo nykyisellään Pisara-tuotemerkillä on myynnissä noin 70 tuotetta, esimerkiksi suihkusaippuoita aikuisille ja lapsille, nestesaippuoita, partahöyliä, ihokarvanpoistajia, vaihto- ja varsiteriä, vanulappuja, kosteus- ja kasvojen puhdistuspyyhkeitä, kosteusvoiteita, tervashampoo, vartalokuorinta sekä jalkavoide ja -suola.

– Pisara on jatkuvasti uudistuva, positiivisuutta korostava ja ajan hermolla oleva uusi oma tuotemerkkimme, jonka hinta-laatusuhde yllättää iloisesti. Pisara sopiikin luontevasti jokaisen lompakolle ja päivittäiseen käyttöön, Tokmannin teknokemian ostoryhmäpäällikkö Minna Wegelius kertoo.

Pisaran tuotevalikoiman kehittämisessä huomioidaan suomalaisten kuluttajien toiveet ja tarpeet. Esimerkiksi tuotteiden tuoksumaailmoista suunnitellaan suomalaisia miellyttäviä ja tuotepakkauksista helposti löydettäviä selkeän tuotenimen, ilmeen ja logon avulla.

– Tokmanni ja sen kattava tuotetarjonta ovat olleet tärkeässä roolissa suomalaisten arjessa jo usean vuosikymmenen ajan, joten tunnemme hyvin asiakkaitamme ja heidän ostotottumuksiaan. Kuuntelemme asiakkaitamme tarkkaan jatkossakin, jotta varmistamme Pisaran tuotevalikoiman olevan aina ajankohtainen sekä erilaiset sesongit, ilmiöt ja trendit huomioiva, Wegelius kertoo.

Tokmannin oma merkki Pisara

Tokmannin omat tuotemerkit kattavat lukuisia tuoteryhmiä

Tokmannin laaja ja monipuolinen tuotevalikoima koostuu johtavista kansainvälisistä, kaupan omista ja lisenssituotemerkeistä sekä merkittömistä tuotteista.

Uuden Pisaran ohella Tokmannin omia merkkejä ovat esimerkiksi Iisi, Kotikulta, Brücke, Tok Garden, BBQ King, Pola, Priima, Future TT Sport, Energy+, Kraft, Elea, Autoplus, Peuhu, R-cover, Vaeltaja, Namipäivä ja Ideale+. Yhdessä ne kattavat kaikki Tokmannille erityisen tärkeät tuoteryhmät: elintarvikkeet; kodin puhdistuksen ja henkilökohtaisen hygienian; pukeutumisen; työkalut ja sähkötarvikkeet; kodin, sisustuksen ja puutarhan sekä vapaa-ajan ja kodintekniikan.

Jotta tarjolla on aina ajankohtaista, mielenkiintoista ja tarpeellista ostettavaa, arvioidaan Tokmannilla huolellisesti asiakkaiden kulutustottumuksia ja erilaisten trendien kehittymistä.

– Haluamme kattaa asiakkaidemme kaikki arjen tarpeet mahdollisimman hyvin nyt ja tulevaisuudessa. Omien tuotemerkkiemme ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme ilahduttavia löytöjä ja tuote-eriä, lisää valinnanvaraa ja halpoja hintoja. Pisaran ja muiden omien merkkiemme tuotteissa on paras mahdollinen hinta-laatusuhde, ja tuotteet ovat hyviä vaihtoehtoja esimerkiksi maailmalla tunnetuille brändituotteille, Tokmannin myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

Mathias Kivikoski
myynti- ja markkinointijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Tuotetiedustelut ja painolaatuiset kuvat:

Tokmannin asiakaspalvelu
www.tokmanni.fi/asiakaspalvelu, asiakaspalvelu(at)tokmanni.fi, puh. 020 331415
(ark. klo 9–18. Puhelun hinta lankapuhelin- ja matkapuhelinliittymästä soitettaessa on 8,4 snt/min [sis. alv 24%].)

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 600 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2018 Tokmannin liikevaihto oli 870,4 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.