Tokmannilta jälleen uusi yllätys – Uusi oma merkki Parco tuo paratiisin pihallesi

Tokmanni     Lehdistötiedote     22.2.2022 klo 8.30

Tokmannin tuorein yllätys, uusi oma merkki Parco, tarjoaa sadoittain pihalle, parvekkeelle ja puutarhaan tarkoitettuja sisustustuotteita, kuten kalusteita ja ruukkuja. Yksi merkin jo myyntiin saapuneista uutuuksista on oheisessa kuvassa nähtävä, raikkaan sinivalkoinen Salerno-sohvaryhmä.

Tokmanni, Suomen suurin halpakauppaketju ja samalla yksi maamme suurimmista puutarhatuotteiden myyjistä, panostaa vahvasti tuotetarjontansa kehittämiseen ja laajentamiseen. Yksi Tokmannin alkuvuoden yllätyksistä ja samalla merkittävimmistä lanseerauksista on Parco, halpakauppaketjun uusin oma merkki, jonka ulkokalusteet ja -ruukut sekä muut ulkotilojen sisustamiseen liittyvät tuotteet tuovat merkin sloganin mukaisesti paratiisin pihallesi.

Tokmanni on luonut uudelle omalle merkilleen peräti noin 250 tuotteen laajuisen valikoiman erilaisia ulkokäyttöön suunniteltuja kalusteita, ruukkuja, istuinpehmusteita ja pihakoristeita.

– Parco auttaa asiakkaitamme luomaan kotiensa ja vapaa-ajan asuntojensa pihoista, parvekkeista ja puutarhoista erittäin viihtyisiä oleskelutiloja niin arki- kuin juhlahetkiin. Tarjolla on runsaasti eri tyylisiä vaihtoehtoja, ja monet uutuuksista tuovat tuulahduksia etenkin etelästä, Tokmannin vapaa-ajan, puutarhan ja kodintekniikan tuoteryhmistä vastaava ostoryhmäpäällikkö Petri Ahokas kertoo.

Auditoiduilla tehtailla Aasiassa valmistetut Parco-tuotteet on suunnattu erityisesti heille, jotka ovat kiinnostuneita laajentamaan kotien ja vapaa-ajan asuntojen sisustuksellista tunnelmaa ulkotiloihin ja arvostavat erinomaista hinta-laatusuhdetta.

– Olemme keskittyneet paitsi tuotteiden käytännöllisyyteen ja miellyttävään ulkonäköön, myös fiksuun hintatasoon ja helppohoitoisiin, erilaisia sääolosuhteita kestäviin materiaaleihin, kuten polyrottinkiin ja alumiiniin. Parco tarjoaakin monipuolisesti erilaisia ja erihintaisia tuotteita niin pieniin kuin suuriin tiloihin, pienestä parvekkeesta isoon puutarhaan, Ahokas kertoo.

– Myös yhdisteltävyys on tärkeässä roolissa, ja monet Parcon ulkokalusteista sopivat sisustuksellisesti hyvin yhteen esimerkiksi saman merkin ulkoruukkujen ja toisen oman merkkimme, BBQ Kingin, tulisijojen kanssa, hän täydentää.

Parcon tuotteissa on kiinnitetty erityistä huomiota muun muassa hyvään hinta-laatusuhteeseen ja käytettävyyteen. Esimerkiksi kuvan Vercelli-kulmasohvakokonaisuuden muodostavat kaksi sohvaa ovat alumiinirunkoisia, ja sohvien istuin- ja selkänojatyynyissä on pestävät päälliset. Kokonaisuutta täydentää karkaistua lasia olevalla pöytälevyllä varustettu Verona-pöytä.

Kattavin valikoima isoimmissa myymälöissä ja verkkokaupassa

Tokmannin uutuusmerkin tuotteita on jo myynnissä useita kymmeniä, ja kokonaisuudessaan noin 250 tuotteen Parco-valikoima on tarjolla huhtikuun aikana. Lähes jokaisesta noin 200 Tokmanni-myymälästä löytyy erityisesti pienten tilojen, kuten parvekkeiden, sisustamiseen suunniteltuja Parco-tuotteita. Monipuolisimmillaan merkin tuotetarjonta on Tokmannin suurimmissa myymälöissä ja verkkokaupassa.

– Verkkokauppamme ansiosta voimme ottaa valikoimiimme myös esimerkiksi sellaisia kookkaita ulkokalusteita, joiden myyminen ei tiloiltaan rajatuissa myymälöissämme ole mahdollista. Tuotteisiin tutustuminen on helppoa, ja toimitamme verkkokauppatilaukset noudettavaksi asiakkaan valitsemaan Tokmanni-myymälään tai tarvittaessa vaikka suoraan kotiovelle, Ahokas kertoo.

Ulkokalusteiden lisäksi Parcon tuotevalikoimaan kuuluu muun muassa runsaasti erilaisia ulkoruukkuja ja pihakoristeita.

Tokmannilla erittäin kattavasti omia tuotemerkkejä

Tokmannin laaja ja monipuolinen tuotevalikoima koostuu johtavista kansainvälisistä, Tokmannin omista ja lisenssituotemerkeistä sekä merkittömistä tuotteista.

Halpakauppaketjun omia merkkejä ovat Parcon ohella esimerkiksi Pola, Future TT Sport, Peuhu, Kotikulta, Iisi, Pisara, Perfekt+, Tok Garden, BBQ King, Vaeltaja, Ideale+, Priima, Namipäivä, NATUR PREMIUM PET, Brücke, Kraft ja Energy+. Lisäksi helmikuun lopussa Tokmanni tuo markkinoille uuden lifestylebrändinsä Minyn. Yhdessä omat merkit kattavat kaikki Tokmannille tärkeät tuoteryhmät, kuten pukeutumisen, sisustuksen, henkilökohtaisen hygienian, kodin puhdistuksen, pihan, puutarhan, vapaa-ajan ja kodintekniikan tuotteet sekä elintarvikkeet, lemmikkituotteet, työkalut ja sähkötarvikkeet.

Parco lyhyesti

• Parco on Tokmannin uusi oma tuotemerkki.
  • Valikoimissa on noin 250 erilaista pihalle, parvekkeelle ja puutarhaan suunniteltua tuotetta, kuten erilaisia ulkokalusteita ja -ruukkuja sekä istuinpehmusteita ja pihakoristeita. Tuotteet on valmistettu auditoiduilla tehtailla Aasiassa.
  • Osa Parcon tuotteista on jo myynnissä, ja kokonaisuudessaan tuotevalikoima on tarjolla lähes kaikissa Tokmanni-myymälöissä ja Tokmannin verkkokaupassa huhtikuun aikana. Tuotevalikoiman laajuus vaihtelee myymälöittäin.
  • Ydinkohderyhmään kuuluu erityisesti asiakkaita, jotka ovat kiinnostuneita laajentamaan kotien ja vapaa-ajan asuntojen sisustuksellista tunnelmaa ulkotiloihin sekä arvostavat erinomaista hinta-laatusuhdetta.

”Paratiisi pihallesi.” Tokmannin uusi oma merkki Parco auttaa luomaan kotien ja vapaa-ajan asuntojen pihoista, parvekkeista ja puutarhoista erittäin viihtyisiä oleskelutiloja.

Parcon kattavaan tuotetarjontaan voi tutustua Tokmannin myymälöissä ja verkkokaupassa osoitteessa www.tokmanni.fi/brandit/parco.

Petri Ahokas
ostoryhmäpäällikkö, vapaa-aika, puutarha ja kodintekniikka

petri.ahokas(at)tokmanni.fi

Tuotetiedustelut ja painolaatuiset kuvat:

Tokmannin asiakaspalvelu

www.tokmanni.fi/asiakaspalvelu
asiakaspalvelu@tokmanni.fi
(ark. klo 9–18. Puhelun hinta lankapuhelin- ja matkapuhelinliittymästä soitettaessa on 8,4 snt/min [sis. alv 24%].)

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.