• Tokmanni Group Oyj/

Tokmannilta Miny-tuotteita ja valtavasti muutakin uutta ostettavaa Tampereen ydinkeskustaan – Kauppakeskus Koskikeskuksen myymälä laajeni tuplakokoiseksi

Tokmanni     Lehdistötiedote     18.11.2022 klo 14.30

Tampereen ydinkeskustassa asioiville on tarjolla entistäkin enemmän halpoja hintoja ja uutta ostettavaa, sillä Tokmanni on laajentanut ja uudistanut kauppakeskus Koskikeskuksessa palvelevaa myymäläänsä merkittävästi. Asiakastoiveita myymälässä täyttää jatkossa myös esimerkiksi Tokmannin Miny-lifestylebrändin ensimmäinen shop-in-shop-osasto Tampereella. Myymälälaajennusta ja -uudistuksia juhlistetaan jakamalla tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä torstain 24.11.2022 ensimmäisille asiakkaille. Lisäksi myymälässä on avajaistarjouksia torstaista sunnuntaihin 24.–27.11.2022.

Kauppakeskus Koskikeskuksessa palveleva Tokmanni-myymälä on peräti tuplasti aiempaa tilavampi, sillä myymälän noin 950 neliömetrin tilat ovat kasvaneet noin 1 900 neliömetrin kokoisiksi.

Merkittävän laajennuksen myötä myymälän tuotetarjonnasta löytyy entistä enemmän esimerkiksi kotiin, henkilökohtaiseen hygieniaan, vapaa-aikaan ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita. Myös esimerkiksi työkalujen ja sähkötarvikkeiden valikoimat ovat aiempaa monipuolisempia. Kokonaisuudessaan uusia tuotteita on tarjolla useita tuhansia.

Myymäläpäällikkö Marianne Jokihaaran luotsaama, noin kymmenen kaupan alan ammattilaista työllistävä myymälä on saanut myös uusia opasteita, uuden hyllyjärjestyksen ja muita asiakaspalvelua parantavia uudistuksia Tokmannin uusimman myymäläkonseptin mukaisesti.

– Myymälälaajennus ja -uudistukset ovat olleet erittäin tervetulleita, sillä niiden avulla vastaamme asiakkaidemme valikoima- ja muihin toiveisiin entistä paremmin nyt myös Tampereen ydinkeskustan kauppakeskus Koskikeskuksessa, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

Kauppakeskus Koskikeskus on erittäin tuttu liikepaikka Tokmannille. Tokmanniin vuonna 2004 liittynyt Vapaa Valinta -halpakauppaketju palveli asiakkaitaan lasikupoleistaan tunnetussa rakennuksessa vuoden 1988 kauppakeskusavajaisista vuoden 2012 alkupuolelle saakka. Myöhemmin vuonna 2012 Tokmanni avasi Vapaa Valinnan myymälän tilalle nimeään kantavan myymälän.

Miny ensi kertaa Tampereella

Täysin uutta Tampereella ja kauppakeskus Koskikeskuksen Tokmannilla on esimerkiksi halpakauppaketjun helmikuussa lanseeraaman Miny-lifestylebrändin noin 80 neliömetrin kokoinen shop-in-shop-osasto. Tokmannin värimaailmasta ja ilmeestä selvästi erottuva Miny tarjoaa sloganinsa mukaisesti ”kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista” – eli käytännössä yli tuhannen tuotteen edestä erilaisia kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotteita sekä muuta yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa. Valikoimissa on myös Miny ECO -tuotesarjan kierrätys- ja biomateriaaleja sisältäviä tuotteita.

– Tamperelaiset ovat toivoneet Minyä kaupunkiinsa jo lifestylebrändimme helmikuisesta lanseerauksesta saakka. On ollut vain ajan kysymys, milloin saamme ensimmäiset Miny-tuotteet Tampereelle. On todella hienoa, että Minylle löytyi tilaa juuri kaupungin ydinkeskustasta, Heimo kertoo.

Vastaavia Miny-shop-in-shop-osastoja löytyy jo lähes 20 Tokmanni-myymälästä. Lifestylebrändin tuotteita on myynnissä myös Tokmannin verkkokaupassa ja muutamassa Miny-nimikkomyymälässä.

Tampereen ydinkeskustan kauppakeskus Koskikeskuksen Tokmannilta löytyy nyt myös Tokmannin helmikuussa lanseeraaman Miny-lifestylebrändin shop-in-shop-osasto. Oheinen kuva on Hyvinkään Tokmannilta, joka sai oman shop-in-shop-osastonsa alkuvuodesta.

Käteviä palveluita, fiksuja energiavalintoja ja laajoja aukioloaikoja

Miellyttävän asiointikokemuksen ja kattavan tuotevalikoiman ohella Tokmanni on panostanut esimerkiksi asiakkaidensa arkea helpottaviin palveluihin sekä fiksuihin energiavalintoihin.

Kaikissa Tokmanni-myymälöissä voi tehdä ostoksia Tokmannin yritysasiakkaana ja Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman jäsenenä. Myymälöistä voi lisäksi noutaa Tokmannin verkkokaupassa tehtyjä tilauksia ja nostaa käteistä rahaa ostosten maksamisen yhteydessä.

Tokmanni hankkii toimipisteisiinsä vain päästötöntä sähköä. Tokmannille ominaisesti myös kauppakeskus Koskikeskuksen myymälän valaistus on toteutettu led-teknologialla.

Hävikkiä Tokmanni pyrkii vähentämään muun muassa tuotteiden tilausmääriä ja toimituksia optimoimalla. Tokmanni-myymälöistä voi ostaa vanhenemassa olevia elintarvikkeita 30 ja kahden viimeisen aukiolotunnin ajan 50 prosentin alennuksella. Lisäksi halpakauppaketju myy täysin myynti- ja käyttökelpoisia, mutta parasta ennen -päiväyksen ohittaneita elintarvikkeita 70 prosentin alennuksella.

Kauppakeskus Koskikeskuksen Tokmanni palvelee asiakkaitaan laajoin aukioloajoin: arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 9–18 ja sunnuntaisin klo 11–18. Myymälän osoite Hatanpään valtatie 1, 33100 Tampere.

Luvassa avajaistarjouksia ja tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä

Tokmanni juhlistaa laajentunutta ja uudistunutta myymäläänsä kauppakeskus Koskikeskuksessa torstaista sunnuntaihin 24 –27.11.2022 voimassa olevin avajaistarjouksin. Lisäksi Tokmanni jakaa 500 maankuulua, erilaisia tuotelahjoja sisältävää yllätysämpäriä avajaispäivän ensimmäisille asiakkaille. Yllätysämpäreistä kahdesta löytyy lisäksi 50 euron arvoinen lahjakortti Tokmannille.

Tokmannin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu jatkossakin

Tokmanni avaa sekä uuden Miny-myymälän Lappeenrannan ydinkeskustan kauppakeskus IsoKristiinassa torstaina 24.11.2022 että uuden Tokmanni-myymälän Helsingin Kontulassa vielä marraskuun aikana.

Lisäksi Tokmanni on tehnyt sopimukset uusien Tokmanni-myymälöiden avaamisesta Helsingin Konalaan, Jyväskylän Keljon alueelle ja Sipoon Söderkullaan. Helsingin Konalassa avajaisia tullaan viettämään ensi keväänä. Jyväskylässä ja Sipoossa avajaisia suunnitellaan vietettävän ensi vuoden aikana. Aiemmin marraskuussa Tokmanni julkaisi Jyväskylän Jyskässä sijaitsevan Jyskän Varastomyymälä Oy:n liiketoiminnan siirtyvän Tokmannin haltuun 1.1.2023 alkaen. Kyseinen myymälä uudistetaan Tokmanni-myymäläksi ensi vuoden aikana.

Aiemmin tänä vuonna Tokmanni laajensi ja uudisti myymälöitään Hyvinkäällä, Ikaalisissa ja Kuusamossa. Kuluvana vuonna mittavia uudistuksia ovat kokeneet myös Tokmannin myymälät Kaarinassa, Kemin Tervaharjulla, Torniossa ja Vantaan Porttipuistossa. Lisäksi Tokmanni avasi uudet Tokmanni-myymälät Espoon kaupunkikeskus Lippulaivaan maaliskuussa ja Nurmijärven Kirkonkylään elokuussa.

Tokmanni-myymälöidensä lisäksi halpakauppaketju on avannut lifestylebrändinsä Minyn nimikkomyymälät Jyväskylän ydinkeskustan kauppakeskus Forum Jyväskylään, Espoon kaupunkikeskus Lippulaivaan ja Vantaan viihdekauppakeskus Jumbo-Flamingoon. Nimikkomyymälöidensä lisäksi Miny on saanut shop-in-shop-osastoja lähes 20 Tokmanni-myymälään eri puolille Suomea kuluvan vuoden aikana.

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 Tokmanni-myymälän laajuiseksi Suomessa vuoden 2025 loppuun mennessä. Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2022 ja lähitulevaisuuden julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.