Tokmannilta odottamaton aluevaltaus – Tulossa uusi lifestylebrändi shop-in-shop-periaatteella

Tokmanni     Lehdistötiedote     1.2.2022 klo 14.00

”Kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista. Me olemme Miny.” Tokmannin tuorein yllätys, uusi lifestylebrändi Miny, saapuu valikoituihin Tokmanni-myymälöihin helmi-maaliskuun vaihteen tienoilla.

Suomen suurimmalla halpakauppaketjulla Tokmannilla on jälleen uusi yllätys: se lanseeraa Miny-nimeä kantavan lifestylebrändin ja noin tuhat erilaista uutuustuotetta. Tokmannin oman uutuusbrändin tuotteet tulevat saataville helmi-maaliskuun vaihteen tienoilla, kun Minyn ensimmäiset shop-in-shop-osastot avataan valikoiduissa Tokmanni-myymälöissä Helsingissä, Vantaalla ja Hyvinkäällä. Värimaailmaltaan muun muassa hempeän pastellisävyiset Miny-uutuudet tulevat myyntiin myös Tokmannin verkkokauppaan.

Miny tulee tarjoamaan sloganinsa mukaisesti kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista – toisin sanoen runsaasti erilaista yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa.

Alkuvaiheessa tarjolle tulee noin tuhat erilaista Miny-tuotetta, ja lisää uutuuksia on luvassa myöhemmin tänä vuonna, Tokmannin valikoimapäällikkö Anu Nevalainen kertoo.

– Minyn tuotevalikoima tulee sisältämään muun muassa erilaisia kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotteita. Tarjolle tulee myös kotitoimisto- ja koulutarvikkeita, juomapulloja, säilytysrasioita ja joogatuotteita sekä ihania tuoksukynttilöitä ja huonetuoksuja. Lisäksi myyntiin tulee asusteita, kuten sukkia, hattuja, huiveja, laukkuja, koruja ja aurinkolaseja, hän luettelee.

Miny-lifestylebrändin ydinkohderyhmään kuuluu erityisesti nuoria ja nuorekkaita sekä muita muodista ja estetiikasta kiinnostuneita ihmisiä.

– Yllätyksellisyyden ja mielenkiintoisuuden lisäksi uskomme heidän arvostavan Minyssä etenkin tuotteiden herkullisia värimaailmoja ja erinomaista hinta-laatusuhdetta, Nevalainen arvioi.

Mukana myös bio- ja kierrätysmateriaaleista valmistettuja tuotteita

Tokmanni on luonut uudelle lifestylebrändilleen sen muusta valikoimasta erottuvan Miny ECO -tuotesarjan, jonka tuotteissa on kiinnitetty erityistä huomiota muun muassa bio- ja kierrätysmateriaaleihin.

– Alkuvaiheen noin sadan tuotteen laajuinen Miny ECO -tuotesarja koostuu esimerkiksi korkista ja kierrätetyistä muovipulloista valmistetuista sisustustuotteista. Miny ECO laajenee tulevaisuudessa, ja etsimme parhaillaan tuotteita, joiden valmistuksessa on hyödynnetty esimerkiksi kierrätysmateriaaleja, Nevalainen kertoo.

Miny ECO -tuotesarjaan kuuluu muun muassa kierrätys- ja biomateriaaleja sisältäviä tuotteita, kuten kuvan korkista valmistettuja säilytyslaatikoita.

Minyn löytää ensi alkuun vilkkaista kauppakeskuksista ja keskustoista

Minyn ensimmäiset, Tokmannin värimaailmasta ja ilmeestä selvästi erottuvat shop-in-shop-osastot tullaan avaamaan keskeisiin ja asiakasmääriltään vilkkaisiin Tokmanni-myymälöihin Helsinkiin, Hyvinkäälle ja Vantaalle. Helsingissä Miny-valikoima tulee tarjolle Arabianrannan kauppakeskus Arabian, ydinkeskustan kauppakeskus Citycenterin ja Itäkeskuksen kauppakeskus Itiksen Tokmanni-myymälöihin. Hyvinkäällä Minyyn voi tutustua kaupungin keskustassa ja Vantaalla Tikkurilassa palvelevissa Tokmanni-myymälöissä. Minyn löytää myös Tokmannin verkkokaupasta osoitteen weareminy.com kautta.

Helpon ja nopean asiointikokemuksen takaamiseksi Minyn shop-in-shop-osastoilla ei ole erillisiä kassoja, vaan kaikki Tokmannin tuotteet maksetaan kätevästi myymälöiden kassoille.

– Haluamme tuoda Minyn tarjolle kattavasti eri puolille Suomea. Uskomme, että mielenkiintoa löytyy verkon lisäksi runsaasti erityisesti kauppakeskuksissa ja kaupunkien keskustoissa asioivista, Nevalainen kertoo.

Minne Miny löytää tiensä seuraavaksi, sitä Tokmanni ei vielä paljasta.

– Seuraamme erittäin suurella mielenkiinnolla asiakkaidemme suhtautumista Minyä ja sen tarjontaa kohtaan. Asiakkaamme ratkaisevat lopulta sen, minne ja milloin uusi lifestylebrändimme jatkossa laajenee. Jo nyt olemme saaneet runsaasti toiveita Minyn parissa työskennelleiltä tai siitä kuulleilta tokmannilaisilta. Moni meistä haluaisi Minyn mieluusti esimerkiksi omalle kotipaikkakunnalleen ja Tokmanni-myymäläänsä, Nevalainen kertoo.

Minyssä yhdistyvät yllätyksellisyys, mielenkiintoisuus, herkulliset värimaailmat ja erinomainen hinta-laatusuhde. Uuden lifestylebrändin tuotteet tulevat myyntiin Tokmannin ilmeestä poikkeaville shop-in-shop-osastoille ja Tokmannin verkkokauppaan.

Miny auttaa Tokmannia parantamaan asiakaskokemusta

Minyn ja samalla Tokmannin tärkein tehtävä on hyödyn ja ilon tuottaminen asiakkaille.

– Kehitämme Tokmannista tulevaisuuden halpakauppaa, ja esimerkiksi valikoiman laajentamisella ja mielenkiintoisella asiakaskokemuksella on tärkeä rooli Tokmannin tulevaisuuden menestyksessä, Nevalainen kertoo.

– Uusin tulokkaamme Miny inspiroivine shop-in-shop-osastoineen toimii erinomaisena esimerkkinä siitä, miten nykypäivän halpakauppaketju kuuntelee asiakkaitaan ja tuottaa aitoa hyötyä ja iloa heidän arkeensa, hän lisää.

Miny-valikoima tulee sisältämään myös asusteita, kuten kuvan koruja ja hiustarvikkeita.

Tokmannilla runsaasti tärkeitä omia tuotemerkkejä

Tokmannin laaja ja monipuolinen tuotevalikoima koostuu uuden Miny-lifestylebrändin tuotteiden ohella johtavista kansainvälisistä, Tokmannin omista ja lisenssituotemerkeistä sekä merkittömistä tuotteista.

Halpakauppaketjun omia merkkejä ovat esimerkiksi Pola, Future TT Sport, Peuhu, Kotikulta, Iisi, Pisara, Perfekt+, Tok Garden, BBQ King, Vaeltaja, Ideale+, Priima, Namipäivä, NATUR PREMIUM PET, Brücke, Kraft ja Energy+. Yhdessä omat merkit kattavat kaikki Tokmannille tärkeät tuoteryhmät, kuten pukeutumisen, sisustuksen, henkilökohtaisen hygienian, kodin puhdistuksen, pihan, puutarhan, vapaa-ajan ja kodintekniikan tuotteet sekä elintarvikkeet, lemmikkituotteet, työkalut ja sähkötarvikkeet.

Miny lyhyesti

• Miny on Tokmannin uusi lifestylebrändi.
  • Tarjonta koostuu ensi vaiheessa noin tuhannesta erilaisesta tuotteesta, kuten erilaisista kauneudenhoito-, hyvinvointi-, ja sisustustuotteista.
  • Tuotteet ovat saatavilla shop-in-shop-osastoilta valikoiduista Tokmanni-myymälöistä ja Tokmannin verkkokaupasta helmi-maaliskuun vaihteen tienoilta lähtien.
  • Ydinkohderyhmään kuuluu erityisesti nuoria ja nuorekkaita sekä muita muodista ja estetiikasta kiinnostuneita ihmisiä.

”Kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista. Me olemme Miny”. Tokmannin uusi lifestylebrändi Miny tulee tarjoamaan sloganinsa mukaisesti runsaasti erilaista yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa.

Minyn hempeään tuotemaailmaan voi tutustua helmi-maaliskuun vaihteen tienoilla avattavien shop-in-shop-osastojen ja samaan aikaan täydentyvän verkkosivun
weareminy.com ohella esimerkiksi Facebookissa ja Instagramissa, joista uusi lifestylebrändi löytyy nimellä weareminy.

Anu Nevalainen
valikoimapäällikkö

anu.nevalainen(at)tokmanni.fi

Tuotetiedustelut ja painolaatuiset kuvat:

Tokmannin asiakaspalvelu

www.tokmanni.fi/asiakaspalvelu
asiakaspalvelu@tokmanni.fi
puh. 020 331415
(ark. klo 9–18. Puhelun hinta lankapuhelin- ja matkapuhelinliittymästä soitettaessa on 8,4 snt/min [sis. alv 24%].)

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.